میزان مبالغ پرداختی مستمری مددجویان را تشریح کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحیدقبادی دانا معاون وزیر و رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان مطلب فوق، افزود: با تحقق این ماده مغفول مانده قانون، از اردیبهشت ماه سال جاری مستمری مددجویان تحت حمایت بهزیستی بر اساس بعد خانوار از سه میلیون و ۵۰۰ هزار ریال تا ۱۱ میلیون ریال پرداخت می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: با این اقدام، مستمری مددجویان در سال ۱۴۰۰ نسبت به هشت سال پیش یعنی سال۱۳۹۲ بین ۷ تا ۱۱ برابر افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
قبادی دانا با اشاره به ماده۷۹ قانون برنامه ششم و بیان این مطلب که برابر این ماده متوسط مستمری مددجویان باید ۲۰ درصد حداقل دستمزد باشد، گفت: هرچند طی سال های گذشته مستمری مددجویان افزایش هایی داشته است ولی میزان مستمری هیچ گاه معادل  ۲۰ درصد حداقل دستمزد نبوده است.
,
 
,
وی افزود: در بودجه سال ۱۴۰۰ این امر در راستای سیاست های نظام با هدف کاهش فقر مطلق و کمک به بهبود وضعیت معیشتی جامعه هدف نهادهای حمایتی، انجام شد.
,
 
,
پرداخت مستمری اردیبهشت ماه و مابه التفاوت مستمری فروردین با مبالغ جدید
,
 
,
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اعلام اینکه مستمری اردیبهشت ماه سالجاری با اعمال افزایشی تا حدود ۲۰درصد حداقل دستمزد پرداخت شد اضافه کرد: انشاالله ما به التفاوت مستمری فروردین ماه نیز پس از تامین اعتبار پرداخت خواهد شد.
,
 
,
قبادی دانا، گفت: در سال ۱۳۹۲ متوسط مستمری مددجویان حدود ۱۲درصد حداقل دستمزد بوده است اما در سال۱۴۰۰ میانگین  مستمری حدود ۵۰۰هزار تومان است که در مقایسه با سال۹۲ حدود ۸ برابر افزایش داشته است.
,
 
,
رئیس سازمان بهزیستی کشور با اذعان به تورم موجود و بالا بودن نسبی خط فقر، خاطرنشان کرد؛ افزایش صورت گرفته و رسیدن به ۲۰ درصد حداقل مبلغ دستمزد، گامی مهم در جهت کاهش  مشکلات ناشی از فقر مطلق می باشد.
,
 
,
رییس سازمان بهزیستی گفت: در هشت سال گذشته حداقل دستمزد ۵ برابر شده است در حالی که مستمری مددجویان بهزیستی طی این مدت بطور میانگین ۸ برابر شده است.
,
 
,
میزان مبالغ پرداختی 
, میزان مبالغ پرداختی ,
 
,
قبادی دانا با بیان اینکه تعداد مددجویان مستمری بگیر سازمان بهزیستی در سال ۱۳۹۲ حدود ۵۰۷ هزار و ۳۱۱ خانوار بوده است در حالیکه این تعداد در سال۱۴۰۰ به یک میلیون و ۷۸ هزار و ۵۵۶ خانوار افزایش داشته است، افزود: مستمری دریافتی از سال ۹۲ تا سال جاری در خانوار یک نفره از ۵۳۰/۰۰۰ ریال به ۳ میلیون و ۵۰۰  هزار ریال، خانوار دو نفره از ۶۰۰ هزار ریال به ۵ میلیون ریال، خانوار سه نفره از ۷۱۰ هزار ریال به ۷ میلیون ریال خانوار چهار نفره از ۸۲۰ هزار ریال به ۹ میلون ریال و خانوار پنج نفره به بالا از یک میلیون ریال به ۱۱ میلون ریال افزایش پیدا کرده است.
,
 
,
رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که اتفاق خوب دیگر در این خصوص تجمیع اعتبارات مستمری ماهانه مددجویان است، گفت: تاکنون مستمری ماهیانه مددجویان از دو محل (اعتبارات سازمان هدفمندی یارانه ها و اعتبارات سازمان بهزیستی) تحت دو عنوان مستمری و افزایش مستمری واریز می شد که همزمان با اعمال ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه و افزایش اعمال شده، واریزی ها یکسان سازی شده و ماهیانه تحت عنوان مستمری توسط سازمان بهزیستی به حساب مددجویان واریز خواهد شد.
,
 
,
قبادی دانا در پایان با قدردانی از حمایت های موثر دولت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان های برنامه و بودجه و هدفمندی یارانه ها و پیگیری های مستمر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ابراز امیدواری کرد: افزایش صورت گرفته در مستمری گره گشای بخشی از مشکلات جامعه هدف بهزیستی باشد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
برای اولین بار، ماده ۷۹ قانون برنامه ششم توسعه (برقراری مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد حضرت امام (ره) به میزان ۲۰ درصد حداقل دستمزد کارگران) محقق شد.