تخصیص بیش از یک میلیارد تومان اعتبار برای زورخانه بین المللی خراسان‌جنوبی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هومر شکری رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، به مناسبت 17 شوال روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: این نامگذاری به دلیل سالروز نبرد تاریخی امام علی (ع) با عمروبن عبدود جنگ‌آور نامدار عرب در 17 شوال سال پنجم هجری است و چند سالی می‌شود در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران به نام روز فرهنگ پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،, خاورستان،,

وی افزود: تفاوت عمده ورزش ایران با دیگر تمدن های باستانی در وجود فرهنگ پهلوانی، اخلاق و مرام ورزشی بوده است. 

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: بیش از صدها سال و در تاریخ بین 700 تا چهار هزار سال این پیشینه آمده و بعد از ورود اسلام به ایران زمین جایگاه زورخانه‌ها به لحاظ فرهنگی زنده و احیا شده است.

,

شکری عنوان کرد: آیین فتوت، جوانمردی، افتادگی و برادری باعث رواج بیشتر ورزش باستانی شده است. گذشت و جوانمردی با وجود توانمندی نماد آن چیزی است که در هسته ورزش پهلوانی وجود دارد و پهلوانان به آن افتخار می‌کنند.

,

وی در مورد اهمیت رواج فرهنگ پهلوانی، اظهار کرد: اهمیت ترویج فرهنگ پهلوانی به دلیل ساختاری است که باعث رشد و ایجاد شخصیت و اَبر انسان‌هایی مانند مولا علی (ع) می‌شود که به عنوان پیشوا و الگو می‌توانند زمینه‌ساز انسان سازی و کادرسازی برای حوزه جامعه بشری شوند.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: اما متاسفانه با گستردگی و چتر رسانه‌های غربی بر سر افکار عمومی دنیا، شخصیت های کارتنی، خیالی و پوشالی غربی به عنوان نماد الگوی فرزندان سرزمین ما و دنیا به جای شخصیت‌های حقیقی ترویج شده‌اند.

,

شکری عنوان کرد: در ادوار گذشته پهلوانان موضوع پاسداری از زندگی خانوادگی، ملی و قومی مردم شهر خود را در مقابل دست اندازی بیگانگان در برنامه کاری داشته و از محله، شهر و سرزمین خود به خوبی دفاع می‌کردند.

,

وی افزود: ادب، خرد، راستگویی، خوش خلقی، فروتنی، مرام و منش پهلوانی در دین و فرهنگ ما ستوده شده و از ویژگی‌های پهلوانی است.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: از مهرماه سال گذشته که به عنوان رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی معرفی شدم چند ماه بعد به دلیل شدت شیوع کرونا اکثر زورخانه‌های استان تعطیل شد و اجازه فعالیت نداشتند.

,

شکری خاطرنشان کرد: اخیرا مجوز فعالیت اعضای تیم ملی و تیم قهرمانی صادر شده است. 

,

راهیابی 7 ورزشکار خراسان‌جنوبی به مسابقات کشوری

, راهیابی 7 ورزشکار خراسان‌جنوبی به مسابقات کشوری, راهیابی 7 ورزشکار خراسان‌جنوبی به مسابقات کشوری,

وی اظهار کرد: علی‌رغم تعطیلی زورخانه‌ها اما فعالیت در فضای مجازی ادامه داشته است و حدود هفت نفر از نوجوانان و جوانان ما به مسابقات کشوری راه پیدا کردند.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بیان کرد: طی این مدت که فعالیت‌های زورخانه‌های استان تعطیل بود، بیشتر پیگیر زیرساخت‌های ورزش پهلوانی بودیم و در این راستا با شوراهای اسلامی، شهرداران، مدیران، معاونان استاندار، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی و مسئولان دست اندرکار دیدارهای مختلفی انجام شده است.

,

شکری اظهار کرد: در نیمه دوم سال گذشته حدود 8 هزار متر مربع زمین در منطقه محروم شمال شهر از اداره کل ورزش و جوانان پیگیری و کلنگ احداث زورخانه بین المللی مرکز استان به زمین زده شد و آرزوی دیرینه ورزشکاران پهلوانی و هئیت زورخانه‌ای استان در حال تحقق است.

,

وی خاطرنشان کرد: حدود 6 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت این زورخانه پیش‌بینی شده که توافقنامه آن با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان‌جنوبی مبادله شده است.

,

تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای زورخانه بین المللی

, تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای زورخانه بین المللی, تخصیص یک میلیارد و 300 میلیون تومان اعتبار برای زورخانه بین المللی,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: طی ماه گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای این زورخانه به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان واریز، مناقصه ساخت زورخانه برگزار و پیمانکار انتخاب شده است و ان‌شاءالله طی چند روز آینده تجهیز کارگاه انجام و تا سه ماه آینده شاهد اجرای فنداسیون و مرحله سقف خواهیم بود.

,

شکری از برگزاری دوره بازآموزی مربیان و مدرسان به صورت مجازی خبر داد و افزود: مسابقات انتخابی تیم ملی برگزار شده است.

,

وی اظهار کرد: در حال حاضر حدود 15 ماه است که زورخانه‌های استان تعطیل بوده و امروز مسابقات زندان‌ها را در حال برگزاری داریم. 

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: توزیع بسته‌های معیشتی در قالب مجمع خیران پهلوانی، دیدار و عیادت از پیشکسوتان، دیدار با خانواده‌های شهدا، افتتاح دفتر جدید هیئت پهلوانی، افتتاح دفتر کانون خادمیاران رضوی در دفتر هیئت پهلوانی از جمله برنامه‌های انجام شده است.

,

شکری به بازدید از شهرستان‌ها اشاره کرد و گفت: پیگیر ساخت زورخانه در شهرستان‌ها بودیم و مصوبات شورای اسلامی را داشته است.

,

وی از اجرای طرح هر خانه یک زورخانه خبر داد و بیان کرد: طرح موفق اهدای خون و پلاسما از دیگر برنامه‌های هئیت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی بوده است.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: به منظور دستگیری از محرومان برگزاری جشن گلریزان در بیرجند، قاین، حاجی آباد و سایر نقاط استان برگزار شده و کمک‌ها به دست محرومان رسیده است.

,

شکری به افتتاح زورخانه خیبر طبس با سه میلیارد تومان اعتبار از طرف بخش خصوصی اشاره کرد.

,

وجود 24 زورخانه در خراسان‌جنوبی

, وجود 24 زورخانه در خراسان‌جنوبی, وجود 24 زورخانه در خراسان‌جنوبی,

وی در بحث مشکلات مربوط به هیئت ورزش زورخانه‌ای، اظهار کرد: از 31 شهر خراسان‌جنوبی حدود 8 شهر زورخانه دارد و تعداد زورخانه‌های استان 24 مورد است که نیاز است زیرساخت‌ها در تمام شهرها فراهم شود.

,

رئیس هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی خراسان‌جنوبی گفت: در مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به حمایت حدود 18 دستگاه در امر توسعه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای اشاره شده اما متاسفانه خیلی از دستگاه‌ها به وظایف خود عمل نمی‌کنند. 

,

شکری بیان کرد: در شهرهای زیر 100 هزار نفر باید توسط شهرداری‌ها زورخانه ساخته شود. در روستاهای پر جمعیت نیز برای هر چند روستا به مرکزیت یک روستا باید با همکاری دهیاری‌ها و بخشداری‌ها زورخانه ساخته شود که این مسئله نیز در مصوبات شورای انقلاب فرهنگی آمده است.

,

وی خاطرنشان کرد: همیشه مشکلات داخلی در تمام هئیت‌های ورزشی وجود دارد که ان‌شاءالله با وفاق و همدلی این مشکلات برطرف خواهد شد.

,

انتهای پیام/

]
شکری با بیان این‌که حدود 6 میلیارد تومان اعتبار برای ساخت زورخانه بین المللی خراسان‌جنوبی پیش‌بینی شده، گفت: طی ماه گذشته یک میلیارد و 300 میلیون تومان برای این زورخانه به حساب اداره کل ورزش و جوانان استان واریز شده است.