مبارزه با آفت ملخ در ۱۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی آذربایجان غربی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جعفر وحدت در گفت و گو با اروم نیوز، افزود: این اقدام بیشتر در مراتع و نقاط  مرزی انجام می شود که بیشترین میزان مبارزه مربوط به شهرستان سردشت و مشرف به جنگل ها بوده و بخشی از این عملیات نیز در شهرستان بوکان و مهاباد انجام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , اروم نیوز،,

وی اضافه کرد: طی روزهای آتی با توجه به تراکم و سنین پورگی در مزارع غلات شهرستانهای ارومیه ،خوی ،شاهین دژ و پیرانشهر نیز عملیات سمپاشی صورت خواهد گرفت.

,

وحدت بیان کرد:‌ کانون کوبی یکی از مهمترین اقدامات در راستای کنترل این آفت بوده که در نقاط مرزی و صعب العبور به سختی انجام می شود و مقابله را با دشواری هایی مواجه کرده است.

,

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی اظهار داشت: هجوم ملخ ها در آذربایجان غربی با ملخ های جنوب کشور بسیار متفاوت است و ملخ های این استان بیشتر بومی منطقه هستند که فقط در صورت  مطلوب شدن شرایط کانون های منطقه ای افزایش می یابند.

,

وی با اشاره به مبارزه سالانه با ملخ‌ها به عنوان وظایف سازمانی  گفت: این آفت ازمحصولات زراعی و با غی ، درختان جنگلی و مراتع  و  سرسبز تغذیه می کنند.

,

انتهای پیام/

]
وحدت گفت: طی سال جاری مبارزه با آفت ملخ بومی آذربایجان‌غربی در یک‌هزار و ۱۶۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان انجام شده است و این عملیات همچنان تداوم دارد.