گله مردم از رها بودن بازار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،آیت الله سیدعلیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در دیدار با معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور اظهار کرد: امیدواریم بعد از پیروزی مردم فلسطین و مردم سوریه شاهد برگزاری جشن سوم در ایران با حضور حداکثری و حسن انتخاب باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه مسئله بازار دارای ریشه های بسیاری است، افزود: افرادی که می خواهند امانت دار مردم در مایحتاج آنان باشند باید از فقه دین و تعهد به دیانت برخوردار باشند و به دنبال حرام نروند.

,

وی در ادامه بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر تنها بر اساس سود وارد میادین بازار می شوند و جایگاه سابق بازار از دست رفته است.

,

آیت الله عبادی با تاکید بر اینکه حکومت باید فکری به حال بازار کند، ادامه داد: مبانی بازار در فقه آمده است و زمانی می تواند موثر باشد که به صورت یک تشکیلات جامع پیاده شود و اگر به صورت جامعه پیاده نشود تاثیرگذار نخواهد بود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه قانون برای جوامع بشری حرف اول را می زند، افزود: مهم تر از قانون، مجری قوانین است که چطور قوانین را اجرا کند چرا که ممکن است بهترین قانون به بدترین وجه اجرا شود.

,

وی در ادامه تاکید کرد: قانون باید به نحو بازدارنده اجرا شود چرا که اگر بازدارنده نباشد مشاهده می کنید که فساد به وجود می آید و اگر مجری قانون به وظایف خود به خوبی عمل نکند مشاهده می کنید که قوانین بی اثر هستند.

,

آیت الله عبادی با بیان اینکه گران فروش، کم فروش و مجرم نقش باز شکاری در حال حاضر دارند، افزود: بحث جریمه های نقدی بازدارنده نخواهد بود و وقتی قبح این افراد از بین برود اداره جامعه مشکل خواهد بود.

,

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی ادامه داد: اگر کسی دچار تخلفی شد باید به گونه با او رفتار شود که آن فرد از کار خود شرمسار شود.

,

وی با تاکید بر اینکه مواد خام قوانین بازار در مکتب اسلام وجود دارد، افزود: متاسفانه این قوانین تبیین نشده است و اگر این قوانین از دین مبین اسلام استخراج شود شاهد کاهش فسادها خواهیم بود.

,

آیت الله عبادی در پایان با بیان اینکه مردم از رهابودن بازار گله مند هستند، گفت: مردم می گویند که نظارتی بر بازار وجود ندارد و امیدواریم دولت آینده به بحث بازار توجه بیشتری داشته باشد تا روحیه ملتهب مردم آرام بگیرد.

,

دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد

, دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد, دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد, دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد,

محمدحسن سرابیان نیز در این دیدار اظهار داشت: سازمان تعزیرات حکومتی وظیفه رسیدگی و اجرای حکم ها را بر عهده دارد.

,

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در ادامه بیان کرد: بحث بازرسی، کنترل، نظارت بر قیمت ها و تعیین قیمت ها بر عهده سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده ها قرار دارد.

,

وی با بیان اینکه سازمان تعزیرات حکومتی در سال گذشته حضور فعال و مستمری برای برخورد با متخلفان در بازار داشته است، افزود: سال گذشته سازمان تعزیرات حکومتی تعداد گشت های خود را برای حضور در بازار در کنار بازرسان گشت های نظارتی افزایش داده بود.

,

سرابیان با تاکید بر اینکه دولت آینده باید به دنبال احیای سازمان بازرسی و نظارت بر قیمت ها باشد، ادامه داد: به این دلیل که یک خلائی در این زمینه در بازار وجود دارد و باید یک سازمان متمرکزی دوباره تشکیل شود و بحث نظارت، رسیدگی، بازرسی و کنترل را بر عهده بگیرد تا شاهد ایجاد یک بازار آرام در کشور باشیم.

,

معاون حقوقی و امور مجلس سازمان تعزیرات حکومتی کشور در پایان گفت: مردم ایران زحمات بسیاری برای انقلاب اسلامی کشیده اند و باید بیش از این ها به انان خدمت شود.

,

انتهای پیام 

]
آیت الله عبادی با بیان اینکه مواد خام قوانین بازار جهت مبارزه با فساد باید از دین مبین اسلام استخراج شود، گفت: امروز مردم از رهابودن بازار گله مند هستند و امیدواریم دولت آینده بتواند روحیه ملتهب مردم را آرام کند.