بورس باز هم منفی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سرمایه امروز هم منفی بود و شاخص کل بورس به روند کاهشی خود ادامه داد و و در پایان معاملات با ۵ هزار و ۴۳۸ واحد کاهش در ارتفاع  یک‌میلیون و ۱۴۰ هزار و ۴۹۱ واحد ایستاد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 شاخص هم‌وزن نیز با کاهش ۱۶۲۸ واحدی به ۳۸۱ هزار و ۳۶۸ واحد رسید. 
,
 
,
معامله‌گران امروز بیش از ۵.۷ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۴۰۸ هزار نوبت معامله به ارزش ۴ هزار و ۱۷۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
,
 
,
اگر ارزش معاملات فرابورس که بیش از ۲ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان رسید را هم درنظر بگیریم، معامله‌گران امروز بیش از ۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان در دو بازار معامله کردند. 
,
 
,
امروز نماد پتروشیمی خلیج فارس بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و نمادهای بانک ملت، شستا، پالایش نفت بندرعباس، ایران‌خودرو، گسترش نفت و گاز پارسیان و ملی مس به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در بورس را داشته‌اند. 
,
 
,
شاخص کل فرابورس ایران هم  ۴۸ واحدی منفی به ۱۷ هزار و ۶۷۷ واحد رسید. 
,
 
,
معامله‌گران امروز در فرابورس بیش از ۸۴۲ میلیون سهام و اوراق مالی در قالب ۲۲۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۲ هزار و ۷۱۵ میلیارد تومان داد و ستد کردند. 
,
 
,
امروز نمادهای پلیمر آریا ساسول و پتروشیمی قائدبصیر بیشترین اثر تقویتی در شاخص بورس را داشته و نمادهای نیروگاه زاگرس کوثر، پتروشیمی تندگویان، بیمه تجارت نو، سنگ‌آهن گوهرزمین و مدیریت انرژی امیدتابان هور به ترتیب بیشتری اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته‌اند. 
,
 
,
نمادهای پرتراکنش در فرابورس شامل توسعه سرب و روی ایرانیان، گسترش صنایع روی ایرانیان، چوب خزر کاسپین، زغال‌سنگ پرورده طبس، توسعه و عمران استان کرمان، پلیمر آریا ساسول و سرمایه‌گذاری مالی سپهر صادرات بوده‌اند. 
,
 
,
 
,
انتهای پیام
]
شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۵۴۳۸ کاهش در ارتفاع یک میلیون و ۱۴۰ هزار واحد ایستاد.