توضیحاتی در خصوص فوت یک زندانی در بیمارستان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان تهران، زندانی ساسان نیک نفس فرزند محمد با محکومیت ۵ سال حبس از سوی دادسرای عمومی تهران وارد زندان شده و در اندرزگاه ۶ زندان اسکان داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
نامبرده در بدو ورود و در فرآیند تکمیل پرسشنامه‌های شخصیت اعلام داشته سابقه یک نوبت اقدام به خودکشی از طریق مصرف قرص داشته است.
,
 
,
بر اساس اعلام بهداری ندامتگاه زندانی فوق الذکر روزانه داروهای مراقبت تحت نظری از سوی بهداری زندان دریافت و انسولین قلمی که توسط خانواده تهیه می‌گردید در داخل اندرزگاه تزریق می کرده است.
,
 
,
این زندانی در طول مدت زمان حضور در زندان تاکنون حدوداً ۳۵ مرتبه توسط پزشکان متخصص اعم از اعصاب و روان، دندانپزشکی، متخصص داخلی، روانپزشک، روانشناس و پزشک عمومی ویزیت گردیده و در چهار نوبت با هماهنگی دادیار ناظر زندان به مراکز درمانی و آزمایشگاهی خارج از ندامتگاه اعزام شده بود.
,
 
,
نامبرده در مورخ ۰۰/۰۳/۱۵ ۱۴ ساعت ۷:۴۰ به علت خروج ترشحات خونی از دهان و بینی به بهداری واحد ۲ اعزام و تشخیص پزشک وقت به علت کاهش سطح هوشیاری در ساعت ۰۸:۰۰ به بهداری مرکز اعزام می‌گردد و اقدامات درمانی توسط پزشک متخصص طب اورژانس انجام می‌گیرد و بنا به اظهارات پزشک معالج نامبرده پس از سیر انجام اقدامات درمانی حال عمومی وی مساعد و اقدام به مصرف آب و دو قاشق غذا به دلیل عدم افت قند می‌نماید و شرایط جسمانی رو به بهبودی بوده است که طی مکالمه‌ای که با پزشک داشته است اعلام می‌دارد از احدی زندانیان چند عدد قرص گرفته و مصرف نموده و پس از مصرف شرایط وی نرمال نبوده است که نامبرده مجدداً تشنج کرده و بنا به تشخیص پزشک سریعاً در ساعت ۱۷:۲۰ به صورت اورژانسی به بیمارستان فیروزآبادی منتقل می‌شود و در نهایت این زندانی در بیمارستان فوت می‌شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
در پی فوت زندانی ساسان نیک نفس روابط عمومی زندان‌های استان تهران با انتشار اطلاعیه ای توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.