پارک جنگلی یاسوج همچنان در حاشیه/ نابودی و تخریب زیرساخت‌های پارک جنگلی با چه هدفی است؟+تصاویر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس بعد از همه‌گیری کرونا و با توجه به پروتکل‌های بهداشتی بسیاری از تفرجگاه‌ها، پارک و مناطق اقامتی تعطیل شدند که همین موضوع باعث ضربه‌زدن و از بین رفتن بسیاری از زیرساخت‌های این اماکن تفریحی بویژه در شهر یاسوج شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

متأسفانه تعطیلی پارک‌ها و تفرج‌گاه‌ها مختص مردم تنها نیست ولی متأسفانه دیده میشود دستگاه‌های متولی که وظیفه حفاظت و نگهداری از این اماکن را دارند نیز در تعطیلی به‌سر می‌برند که نمونه بارز آن بی اهمیت جلوه دادن نسبت به بسیاری از تفرجگاه‌های گردشگری تفریحی یاسوج همانند پارک جنگلی بوده است.

,

یاسوج یا همان پایتخت طبیعت با قرار گرفتن در دامنه رشته کوه سر به فلک کشیده دنا در محاصره درختان بلوط از آب و هوای معتدل و فضایی زیبا در تمام فصول سال برخوردار بوده که همین مزیت خوب و بالقوه باعث شده که همه ساله مسافران و گردشگران زیادی به این شهر مسافرت کنند.

,

یاسوج با تمام زیبایی‌ها و پتانسیل اما در حصار سوءمدیریت های زیادی که از سوی برخی مسئولان به وجود آمده به سختی نفس می‌کشد و این موضوع باعث شده که زیرساختهای زیادی در این شهر رو به نابودی بگذارد.

,

هرچند که روز به روز بر ساکنان شهر یاسوج به عنوان پیشنانی استان کهگیلویه وبویراحمد افزوده می‌شود،اما زیرساخت‌های رفاهی و عمومی آن تقریباً دست نخورده باقی مانده و ضعف شدید در این بخش آینده‌ای نامعلومی را برای پایتخت طبیعت ایران رقم شده است.

,

, ,

در شمالی ترین نقطه یاسوج بزرگترین پارک جنگلی جنوب غرب کشور واقع شده که مسافران آن را با نام بام یاسوج در ذهن دارند،منطقه ای که با موقعیت خاص و اشراف بر شهر یاسوج و مناطق حاشیه‌ای آن در تمام ایام سال فضایی مناسب برای تفریح و تفرج مردم شهر، مسافران و گردشگران به وجود آورده است.

,

این پارک زیبا که میتواند یکی از اماکن مهم در جذب سرمایه گذاری، توریست پذیری و ظرفیت های بالقوه برای مرکز استان باشد در سالهای اخیر با بی مهری زیادی روبه شده و همچنان در بلاتکلیفی به سرمیبرد.

,

قلع و قم بی رویه درختان، نبود زیر ساخت های مهم در امر گردشگری، روشنایی ناکافی،از بین بردن زیر ساختهای تفریحی و دیگر موضوعات باعث شده که آنچنان که باید و شاید این پارک نتواند داشته های خود را به نمایش بگذارد.

,

هرچند در دور چهارم شورای شهر یاسوج موضوع سرمایه‌گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج مطرح شد، موضوعی که همواره تحت عنوان جذب سرمایه‌گذار برای توسعه شهری شعار داوطلبان شورای شهر و شهرداران بوده و هست، اما متأسفانه در گیر و دار اختلافات و ندانم کاری‌ها موضوع سرمایه‌گذاری وزارت نفت در پارک جنگلی یاسوج منتفی شد.

,

در دو سال اخیر در بحبوبه‌ شیوع ویروس کرونا و سایه افکندن این ویروس خطرناک بر زندگی و فعالیت‌های جامعه و همزمان با پانتومی تعطیلی پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، این فضاها در شهر یاسوج حال و روز خوشی ندارند.

,

پارک جنگلی یاسوج که همواره روشنایی آن دغدغه‌ی مهم مسافران و مردم  بود چند وقتی است که تیرهای فلزی و چراغ‌های برق را به خود می‌دید، اما متأسفانه در سایه عدم نظارت و نگهداری صحیح از امکانات سرمایه عمومی در این مکان توسط برخی افراد تخریب و به سرقت رفته است.

,

متاسفانه گاهی در این پارک زیبا مواردی دیده می شود که جای تامل دارد و فقر فرهنگی را فریاد می زند، افرادی‌که در فقر شدید فرهنگی به سر می برند متاسفانه به خود اجازه می دهند که  به هر شکلی که می خواهند به اموال عمومی لطمه بزنند.

,

, ,

یکی از این موارد که طعم تلخ آن را تمام شهروندان یاسوجی به خوبی حس می کنند، از بین بردن چراغ های روشنایی پارک جنگلی یاسوج بوده که متاسفانه در بیشتر موارد افراد ناشناس با از بین بردن آنها دست به تخریب و سرقت چراغ های میلیونی آن زده اند.

,

همان گونه که در تصاویر قابل مشاهده است تعداد زیادی از تیرهای چراغ برق پارک جنگلی یاسوج شکسته اند و باعث شده که شب هنگام فضای پارک تاریک  بوده و لذت زیبای گردش در شب را از همشهریان بگیرد.

,

این پایگاه خبری همچنان منتظر پاسخگویی مسئولان امر در زمینه بی توجهی به این موضوع خواهند بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
پارک جنگلی یاسوج که همواره روشنایی آن دغدغه‌ مهم مسافران و مردم بود چند وقتی است که تیرهای فلزی و چراغ‌های برق را به خود می‌دید، اما متأسفانه در سایه عدم نظارت و نگهداری صحیح از امکانات سرمایه عمومی در این مکان توسط برخی افراد تخریب و به سرقت رفته است.