تشریح جزئیات پروتکل های بهداشتی ۲۸ خرداد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا رئیسی، گفت: جمعه ۲۸ خرداد انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در پیش است و ما بر حسب وظیفه ذاتی که داریم حتماً نیاز است که سلامتی حضور مردم را پای صندوق‌های رأی تضمین کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: ما این اطمینان را می‌دهیم که طوری پروتکل‌های بهداشتی را تدارک دیده ایم که برای حضور مردم پای صندوق‌های رأی هیچ مشکلی پیش نمی‌آید.

,

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: در مرحله نخست ۱۰ هزار صندوق نسبت به دوره قبل بیشتر شده و دوم اینکه مدت زمان رأی گیری از ۷ صبح شروع خواهد شد و قابل تمدید تا ۲ بامداد شنبه خواهد بود.

, ۱۰ هزار صندوق نسبت به دوره قبل بیشتر شده, مدت زمان رأی گیری از ۷ صبح شروع خواهد شد و قابل تمدید تا ۲ بامداد شنبه ,

رئیسی گفت: این افزایش صندوق و زمان برای کاهش تجمعات پیش بینی شده تا مردم بتوانند برای رأی دادن زمان و شعبه خلوت تر را انتخاب کنند.

,

معاون وزیر بهداشت افزود: وزارت کشور هم تمهیدی اندیشیده که می‌تواند شعبات خلوت تر را به مردم برای حضور پای صندوق‌های رأی معرفی کند.

,

وی ادامه داد: ما تجمعی پای صندوق‌ها نخواهیم داشت. چون پروتکل‌ها طوری طراحی شده که اگر هم صفی تشکیل شد خارج از فضای بسته با فاصله گذاری اجتماعی باشد.

,

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید داشت: افرادی هم که در فضای بسته رأی می‌دهند تجمعی پای صندوق‌ها نخواهند داشت تا نگران انتقال بیماری باشیم.

,

رئیسی تصریح کرد: اثر انگشت هم برای پیشگیری از انتقال بیماری حذف شده و توصیه کردیم که افراد خودکار شخصی همراه داشته باشند. بنابراین توصیه می‌کنیم همه در انتخابات حضور پرشور داشته باشند.

, اثر انگشت هم برای پیشگیری از انتقال بیماری حذف شده,

معاون بهداشت وزارت بهداشت گفت: حضور پرشور و قوی مردم در انتخابات می‌تواند یک پشتوانه قوی برای کشور باشد.

,

وی گفت: توصیه‌های لازم به دوستان حاضر بر سر صندوق‌ها مبنی بر استفاده از ماسک، دستکش، تهویه فضا شده است و همکاران بهداشتی برای نظارت بر رعایت پروتکل‌ها در شعب حضور خواهند داشت.

,

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا بیان داشت: به همه همکاران علاوه بر نظارت و ارائه مشورت، توصیه کرده ایم اخلاق و منش خود را به خوبی نمایش دهند تا محیط خوبی برای برگزار کنندگان انتخابات و رأی دهندگان فراهم آورند تا هیچ مشکلی به وجود نیاید.

,

رئیسی افزود: به حوزه‌های رأی گیری توصیه می‌کنیم که برای مردمی که در فضای باز برای رأی دادن قرار می‌گیرند شرایطی فراهم شود که در آفتاب نباشند و سایه بان های مناسب در مکان وجود داشته باشد.

,

وی در پایان تصریح کرد: به عنوان معاون بهداشت وزارت بهداشت و سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید می‌کنم که دست به دست هم دهیم تا شاهد حضور پرشور مردم پای صندوق‌های رأی باشیم و به صورت قوی این انتخابات برگزار شود چرا که حضور بیشتر مردم یعنی پشتوانه قوی برای کشور و نظام. از همگان به ویژه وزارت کشور و همکاران خود برای زحمات‌شان در این انتخابات قدردانی می‌کنم.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، به تشریح جزئیات پروتکل های بهداشتی روز انتخابات پرداخت.