اصلاح طلبان برای قرار گرفتن در جبهه انقلاب، مردمی شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن رفیعی فعال رسانه ای طی یادداشتی اختصاصی برای "تیتریک" نوشت: شبث بن ربعی؛ از بزرگان قبیله بنی تمیم بود که در زمان پیامبر اسلام (ص) و به روزگار جاهلیت که نزدیک به۳۰ سال داشت، با خلوص نیت و از صمیم قلب اسلام آورد و از جانب رسوالله (ص) به امارت قوم خویش رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تیتریک,
پس از فوت پیامبر، مؤذن سجاح شد که پیامبری دروغین بود و ادعای دریافت وحی داشت. ولی پس از سرکوب سجاح، شبث بن ربعی، توبه کرده و به سپاه خلیفه دوم پیوست و در فتح ایران شرکت کرد و ثروت هنگفتی به دست آورد و از آنجا به شام رفته و به معاویه پیوست و چون مردم بر عثمان عاصی شدند به مدینه‌ رفته و به شورشیان ملحق شد و پس از کشته شدن عثمان، هوادار طلحه و زبیر گشت و با مشاهده هیاهوی جمعیت برای خلافت علی بن ابی طالب (ع)، به حضرت امیر (ع) پیوسته و در صفین برای علی (ع) شمشیر زد اما با شورش خوارج به نهروان رفته و به خوارج ملحق شد.
,
 
,
ولی در جنگ شرکت نکرده و منتظر ماند تا نتیجه مشخص شود و چون خوارج شکست خوردند دوباره به سوی علی (ع) بازگشت. پس از شهادت علی (ع)، با امام حسن (ع) بیعت کرد ولی با انجام صلح امام حسن (ع) و آمدن معاویه به عراق، از مقربان معاویه گشت.
,
 
,
پس از مرگ معاویه به امام حسین(ع) نامه نوشت و او را دعوت به قیام کرد. چون ابن زیاد به امر یزید بن معاویه از بصره به کوفه آمد، با مسلم بن عقیل دشمنی کرده و به عبیدالله زیاد پیوست و یکی از امرای سپاهش شد و در کربلا در سپاه یزید بود اما زیرکانه از رویارویی با امام حسین(ع) و یارانش پرهیز کرد.
,
 
,
تا اینکه توابین به خون خواهی امام حسین(ع) برخاستند و او با ذکر روایات دروغین در مدح اصحاب الحسین (ع)، به مختار ثقفی پیوست و چون اوضاع خطرناک شد و مختار دستور به قتل او داد، به بصره رفته و از مقربان مصعب بن زبیر گشت و در قتل مختار شرکت جست.
,
 
,
تا اینکه حجاج یوسف و عبد الملک مروان برآمدند و آل زبیر را نابود کرده و کعبه را با منجنیق ویران کردند. این فرصت طلب، لاجرم به مروانیان پیوست ولی دیگر عمرش کفاف نداد که مسیر را تکمیل کند و در سال هشتاد هجری و در یکصد سالگی به مرگی طبیعی درگذشت.
,
 
,
حکایت شبث بن ربعی، تا چه اندازه با رفتار‌ها و رویکرد‌های مزوّرانه‌ حامیان اصلاحات و همراهان کارگزاران شبیه و عجین است. جماعتی مُذبذب، که مصداق واقعی هُرهُری مذهبان هستند.
,
 
,
کسانی که زمانی با حزب جمهوری اسلامی عقد اخوت داشتند، ردای کارگزان را بر دوش انداخته و به مرحوم هاشمی رفسنجانی اقتدا کرده و موسسات اقتصادی خود را سامان دادند و چندی بعد، زُناراصلاح طلبی را بر میان بسته و به نام سید محمد خاتمی و موسوی خوینی‌ها، خطبه خواندند و مال بر مال اندوختند و در زمان محمود احمدی نژاد، استفاده‌ حداکثری از اوضاع را برده و در هیات کاسبان تحریم انبان ناپاک شان را از سکه‌های نامردمی آکندند و سپس معتدل تر از هر معتدلی، بادمجان‌ها را در دور قاب حسن روحانی چیدند و در رثای کلید معوج و ناساز شیخ اعتدال، قصائد سرودند و در حوضچه  دلار جهانگیری، صیاد نهنگ شدند و شکارچی کوسه.
,
 
,
اینک هم، جل و پلاس غبارآلود خود را جمع کرده و زانوی ادب را بر زمین ارادت سید ابراهیم رییسی نهاده و در برابر جبهه انقلاب اسلامی، اعلام خاکساری نموده و دست راست خویش را برای بیعت با سید محرومان پیش آورده اند. (البته ناگفته نماند که ایشان ذوالیمینین هستند و دست چپ شان، کماکان در بیعت عبدالناصر همتی باقی مانده است).
,
 
,
بس است دیگر! خجالت بکشید. برای قرار گرفتن در کنار سید ابراهیم رییسی، کافی ست که در کنار مردم ایران می بودید و می ماندید. در کنار مردمی که طی سال‌های پیشین، صورت نداری خود را با سیلیِ آبروداری، سرخ نگه داشته‌اند. شما نه با مردم ایران زمین سلوک دارید و نه با سید ابراهیم رییسی قرار. در پیشانی یکایک شما، حک شده است : حزب باد، شاخه نسیم. بس است دیگر. از روی مردم فهیم ایران، خجالت بکشید.
,
 
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
,

 
,
]
اصلاح طلبان برای قرار گرفتن در کنار جبهه انقلاب، کافی ست که در کنار مردم ایران می بودید و می ماندید. در کنار مردمی که طی سال‌های پیشین، صورت نداری خود را با سیلیِ آبروداری، سرخ نگه داشته‌اند.