تعرفه‌های انتخابات ۱۴۰۰ در زنجان حدود ۴۰ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش یافته است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعداد واجدان شرایط استان زنجان در انتخابات امسال 820 هزار و 634 نفر بوده که نسبت به انتخابات دوره قبل از سال 96 به میزان 6.6 درصد افزایش یافته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: 18 هزار و 952 نفر در انتخابات سال 1400 در استان زنجان رای‌اولی هستند.

,

حقیقی با بیان اینکه تعرفه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان در این دوره نسبت به سال 96 به ترتیب 38 و 39 درصد افزایش یافته است، افزود: تعرفه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری یک میلیون و 141 هزار و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک میلیون و 149 هزار تعرفه است.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه تعداد شعبه‌های اخذ رای از 926 شعبه در سال 96 به 1063 شعبه افزایش پیدا کرده است، بیان داشت: تعداد شعبه‌های اخذ رای در این دوره 14.8 درصد نسبت به سال 96 افزایش پیدا کرده است.

,

وی گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا جهت جلوگیری از تجمع مردم، شعبه‌هایی که در دوره قبل یک هزار رای داشتند به 2 شعبه تبدیل شدند.

,

حقیقی با بیان اینکه هر انتخاباتی 25 فرآیند دارد، اظهار داشت: در صورتی که تمام 25 فرآیند انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار شود، انتخابات به صورت تمام‌مکانیزه است یعنی تمام فرآیند اخذ، شمارش و اعلام نتایج آرا به صورت مکانیزه است که این مورد فقط در انتخابات شورای اسلامی شهر زنجان به صورت تمام‌مکانیزه برگزار می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در سایر مناطق و شهرها به صورت نیمه‌مکانیزه و دستی برگزار می‌شود.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه میزان مشارکت مردم تا این لحظه مطلوب بوده است، ابراز کرد: پیش‌بینی می‌شود که زنجان، یکی از استان‌های دارای بیشترین مشارکت در سطح کشور باشد.

,

وی خاطرنشان کرد: از لحاظ امنیت و اجرا نیز هماهنگی بسیار مطلوبی با دستگاه‌های مختلف وجود دارد.

,

مقام عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه امسال انتخابات 3 ساعت نسبت به دوره‌های قبل افزایش یافته است، اظهار داشت: با این حال از شهروندان انتظار می‌رود که هرچه زودتر برای رای دادن مراجعه کنند و به ساعات پایانی موکول نکنند.

,

حقیقی یادآور شد: اپلیکیشنی در تلفن‌های همراه، فعال شده که شعبه‌های علوت به شعاع 1.5 کیلومتری را به مخاطب اعلام می‌کند تا شهروندان در شعبه‌های خلوت حاضر شوند.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، تفاوت‌های زیادی با سایر کشورها و انقلاب‌ها دارد، گفت: اولین صحبت امام خمینی(ره) بعد از ورود به کشور این بود که انقلاب را در سایه وحدت به پیروزی رساندیم.

,

وی با بیان اینکه امام راحل در ادامه نیز از تمام ظرفیت‌های خود برای تقویت مقوم‌های وحدت استفاده کرد، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همواره بر اتحاد و وحدت، تکیه داشته‌اند.

,

حقیقی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متعلق به همه ماست، خاطرنشان کرد: همه ما در برابر این انقلاب، مسئولیم و باید در برابر آن هزینه دهیم.

,

وی با اشاره به تبلیغات دشمن در فضای مجازی و حقیقی مبنی بر رای ندادن، تصریح کرد: علاوه بر این تبلیغات، یکی از همت‌های بزرگ دشمن این است که در افکار مردم اثر بگذارد اجزه ندهد که مردم منافع حقیقی خود را بشناسند.

,

استاندار زنجان با بیان اینکه دشمنی و کینه دشمن نسبت به نظام جمهوری اسلامی در اوج خود قرار دارد، گفت: نظام جمهوری اسلامی در سایه اتحاد و حدت، رشد و نمو پیدا کرده و ادامه مسیر پیشرفت کشور نیز در سایه وجدت خواهد بود.

,

وی تاکید کرد: هر زمانی که مقوم‌های وحدت در کشور تقویت شده و منافع و مصالح ملی بر منافع شخصی و جناحی اولویت داشته است، شاهد عقب‌نشینی دشمن بوده‌ایم.

,

حقیقی با بیان اینکه دشمن همواره شیطنت می‌کند، خاطرنشان کرد: اما اگر وحدت داشته باشیم، حضور مردم باعث می‌شود که دشمن تواند پیشروی کند و همچنین هر وقت مصالح ملی، تنزل پیدا کرده، دندان دشمن نیز تیز شده است

,

استاندار زنجان گفت: انتخابات، مظهر تقویت وحدت و اتحاد، تقویت منافع و مصالح ملی، بصیرت، هوشمندی، سیاسی‌تر بودن ملت از دشمن و همچنین مظهر شایستگی ملت ایران است.

,

وی افزود: بهترین نیروها جان عزیز خود را برای این اصل و اصوص انتخابات فدا کرده‌اند لذا هیچ کس به‌خصوص نخبگان در انتخابات نباید تماشاچی باشد.

,

حقیقی با بیان اینکه هر انتخاباتف منتخبی دارد، اظهار داشت: قانون، بزرترین حق است که در برابر قانون و خدا مسئولیم و باید امانتداری کنیم.

,

انتهای پیام/

]
استاندار زنجان با بیان اینکه تعرفه انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در استان زنجان در این دوره نسبت به سال ۹۶ به ترتیب ۳۸ و ۳۹ درصد افزایش یافته است، گفت: تعرفه‌های انتخابات ریاست‌جمهوری یک میلیون و ۱۴۱ هزار و انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز یک میلیون و ۱۴۹ هزار تعرفه است.