حذف دفترچه کاغذی بیمه‌شدگان بیمه سلامت از اول تیر ماه در استان زنجان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; یعقوب شیویاری امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با اشاره به صندوق‌های مختلف بیمه سلامت اظهار داشت: 12 درصد از بیمه‌شدگان شامل صندوق کارکنان دولت، یک در صد در سلامت ایرانیان، 17 درصد در صندوق بیمه سلامت همگانی، 5 درصد سایر اقشار و 65 درصد شامل صندوق بیمه روستائیان هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: طبق برنامه 5 ساله پنجم توسعه و الزامات بودجه سال‌های 99 و 1400 که ملزم به اجرای آن هستیم، کاهش تدریجی دفاتر کاغذی درمانی است تا بتوانیم پرونده جامع سلامت برای آحاد جامعه تشکیل دهیم.

,

شیویاری با اشاره به حذف تدریجی دفترچه‌های کاغذی درمانی بیمه‌شدگان افزود: دفترچه‌های بیمه همگانی از اول اردیبهشت و دفترچه‌های درمانی صندوق روستاییان از اول خرداد، همزمان با سراسر کشور حذف شدند و از اول تیرماه سال جاری نیز دفترچه‌های کاغذی در صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار و سلامت ایرانیان حذف خواهد شد.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه از این به بعد، نیازی به صدور دفترچه‌های کاغذی نیست، گفت: اطلاع‌رسانی جامع در سطح کشور شده و موسسات طرف قرارداد در جریان قرار گرفته‌اند همچنین پیامک اطلاع‌رسانی نیز به تمام سرپرستان خانوار ارسال شده است.

,

وی در خصوص ضمانت و اهرم اجرایی نسخه‌نویسی و نسخه‌پیچی الکترونیکی اظهار داشت: نکته اول این است که باید در سطح استان اطلاع‌رسانی کرده و همه کمک کنیم تا این الزام قانونی به سرانجام برسد.

,

شیویاری با بیان اینکه از تجربیات سازمان تامین اجتماعی در اجرای طرح نسخه‌نویسی الکتروینی استفاده شده است، خاطرنشان کرد: به همین دلیل، حذف تدریجی دفترچه‌ها در دستور کار قرار گرفت.

,

وی در خصوص ضمانت اجرایی با بیان اینکه چیزی بالاتر از قانون نداریم و الزام قانونی است و باید اجرا شود، تصریح کرد: برای مدتی اگر پزشکان، نسخه را به صورت کاغذی بنویسند شاید داروخانه‌ها دارو بدهند اما در صورتی که پزشک حتی دارو را در برگه هم بنویسد، داروخانه‌ها و موسسات طرف قرارداد از ارائه خدمات خودداری خواهند کرد لذا اجرای این قانون، الزامی است و البته بیماران نیز در این میان باید پیگیر مطالبات خود باشند.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان تاکید کرد: الزام قانونی، همان اهرم اجرایی است و پزشکان و موسسات طرف قرارداد، ملزم و مجبور به اجرای نسخه‌نویسی الکترونیک هستند.

,

وی گفت: پرداخت درصدی بیشتر از روش نسخه‌نویسی کاغذی به پزشکان از جمله مشوق‌ها برای اجرای نسخه‌نویسی الکتروینکی است و پزشکانی که نسخه‌ها را به صورت دستی بنویسند برای آن‌ها یا هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و یا با تاخیر پرداخت می‌شود.

,

شیویاری با بیان اینکه اجرای طرح نسخه‌نویسی الکترونیکی هم برای بیمه‌شدگان و هم برای سازمان به‌صرفه است، ابراز کرد: طبق اعلام بیمارستان‌ها از زمان اجرای نسخه‌نیسی الکترونیکی از ابتدای اردیبهشت تاکنون 85 درصد در مصرف کاغذ، صرفه‌جویی شده است.

,

مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با بیان اینکه آمار اعلامی فقط مربوط به بیمه سلامت استان زنجان است، گفت: از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون حدود 7500 نفر از بیمه‌شدگان بیمه سلامت استان زنجان که بیشتر آن‌ها شامل بیمه‌شدگان صندوق روستایی است از خدمات بیمه استفاده کرده‌اند.

,

وی میانگین سنی بستری‌شدگان را 61 سال عنوان کرد و اظهار داشت: میانگین مدت بستی در بیمارستان 7 روز بوده و به طور متوسط برای هر بیمار 4 میلیون و 500 هزار تومان هزینه توسط بیمه سلامت پرداخت شده است.

,

انتهای پیام/

]
مدیرکل بیمه سلامت استان زنجان با اشاره به حذف تدریجی دفترچه‌های درمانی بیمه‌شدگان از ابتدای اردیبهشت سال جاری گفت: از اول تیرماه سال جاری نیز دفترچه‌های کاغذی در صندوق‌های کارکنان دولت، سایر اقشار و سلامت ایرانیان حذف خواهد شد.