«کاروان سلامت دام» توسط ستاداجرایی فرمان امام(ره) درگلستان راه اندازی شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از گلستان ما؛ مهدی انتصاری در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری اظهارکرد: با هماهنگی که در دستگاه های مرتبط استان صورت گرفته بزودی سفر کاروان سلامت دام با استفاده از توان گروه های جهادی در گلستان آغاز می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما؛,

وی افزود: این کار با هدف افزایش بهره وری دام و افزایش درآمد جامعه روستایی انجام می شود.

,

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثر جمعیت جامعه روستایی در زمینه دامداری و دامپروری (سبک و سنگین) مشغول به فعالیت هستند و آموزش و بهداشت و سلامت تاثیر مستقیمی در میزان بهره وری و درآمد آنها دارد لذا ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در نظر دارد برای تداوم خدمات درمانی و امور پزشکی در حوزه دام اقداماتی را در استان انجام دهد.

,

انتصاری عنوان کرد: بعضی از این اقدامات به صورت فوریتی از جمله آموزش و ترویج بوده که با کیفیت بهره برداری بهتر و با همکاری گروه های جهادی متخصص انجام می شود، این اقدامات از قبیل ویزیت کردن، درمان سطحی و یا ضدعفونی کردن محل نگهداری و انگل زدایی از دامداری ها است.

,

وی اضافه کرد: همچنین اقداماتی هم به صورت بلندمدت مانند پزشکی و درمانی، آموزشی، کمک به دامپزشکان بومی منطقه برای ایجاد مراکز دامپزشکی با اعطای تسهیلات کم درصد بوده تا در مناطق محروم و کم برخوردار، کلینیک خود را دایر کنند.

,

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان گفت: این خدمات در جهت تکمیل زنجیره دامی و در کنار اشتغال استان از سوی بنیاد برکت انجام می پذیرد.

,

انتصاری با بیان اینکه از ظرفیت های دیگر دستگاه ها و نهادها هم در اجرای این طرح استفاده می شود، ادامه داد: ۷۱ روستا از این طرح برخوردار خواهند شد.

,

معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان در خاتمه گفت: بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام حضرت امام (ره) در استان گلستان توانسته در سال های ۱۳۹۸- ۱۳۹۹ در ۱۹۵ روستا ۹ هزار و ۱۷۱ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم با مجموع سرمایه گذاری ۳۰۶ میلیارد تومان ایجاد کند که درصد بالایی از اعتبارات و تسهیلات (۵۰ درصد) به بخش پرورش دام سبک و سنگین اختصاص یافته است.

]
معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) گلستان از راه اندازی کاروان سلامت دام توسط این ستاد در استان خبرداد.