اعطای نشان شفای اهدایی فرمانده معظم کل قوا به شهدای مدافع سلامت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در آیین اعطای نشان "شفاء" و تجلیل از خانواده‌های معظم شهدا و کارکنان فعال نیرو‌های مسلح در حوزه پیشگیری از ویروس کرونا گفت: به امر فرماندهی معظم کل قوا این مراسم برای قدردانی از مجاهدت و ایثارگری شهدای مدافع سلامت، فرماندهان و مدیرانی که در مسیر مقابله با ویروس کرونا تلاش کردند، برنامه ریزی و برگزار گردیده است و بنده نیز به نیابت از فرماندهی معظم کل قوا در این مراسم جهت اعطای نشان و قدر دانی حضور دارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اشاره به حضور پر شکوه مردم در حماسه انتخابات ۲۸ خرداد گفت: ۲۸ خرداد حماسه دیگری از حضور آگاهانه ملت ایران بود که به کوری چشم دشمنان وارد عرصه شدند و با بصیرت سرنوشت کشور را تعیین کردند.

,

سرلشکر باقری با تاکید بر اهمیت نقش دولت در حل مشکلات گفت: امیدواریم دولت آینده، بتواند به یاری خداوند و با همکاری مردم بهتر از گذشته مشکلات و مسائل کشور را پیگیری کند و در سیاست خارجی با عزت و سربلندی بیشتر و همچنین در حوزه رفاه و امنیت کشور در کنار نیرو‌های مسلح بتواند به خدمت شایسته تری بپردازد.

,

وی افزود: هنگامی که بیماری کووید۱۹ در کشور ما پدیدار شد می‌توانست مانند بسیاری از کشور‌های پیشرفته موجب غافلگیری و عقب ماندگی بخش‌های بهداشت و درمان زمینه ساز مشکلات دیگر بخش‌های مختلف کشور و سرگردانی مردم شود؛ اما بحمدالله ملت ایران که در دفاع مقدس و سایر صحنه‌های سخت آبدیده هستند، توانستند به خوبی با مسئولیت پذیری و تعامل با بخش بهداشت و درمان کشور بر این مشکل فائق بیایند و سربلند در این عرصه به تلاش خود ادامه دهند.

,

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمنان گفت: با وجود تمامی تحریم‌های جنایتکارانه که حتی حوزه بهداشت و درمان را نیز دربر می‌گرفت، در کشور ما حتی یک روز هم پیش نیامد که بیماری دچار سردرگمی یا کمبود امکانات یا تخت بیمارستانی شود.

,

وی افزود: با الطاف الهی، تمامی مشکلاتی که در این عرصه به وجود آمده است مدیریت و شد و امروز کشور در تراز جهانی حائز عزت، افتخار و سربلندی شده است.

,

سرلشکر باقری اعطای نشان شفا به مدافعان سلامت را بیانگر رضایت مقام معظم رهبری و فرمانده کل قوا از نیرو‌های مسلح دانست و ادامه داد: نیرو‌های مسلح در اجرای امر فرماندهی معظم کل قوا همانند تمامی صحنه‌هایی که کشور با بحران و مشکلی مواجه می‌شد، با قدرت به میدان آمده و در حوزه‌های مختلف، به مقابله با شیوع بیماری کرونا پرداختند؛ البته نیرو‌های مسلح در عین حال مسئولیت اصلی دفاع و امنیت کشور را نیز عهده دار بودند و در آن عرصه هم لحظه‌ای غفلت نکردند.

,

وی با بیان اینکه نیرو‌های مسلح در بخش‌های مختلف وارد عرصه کمک به حوزه بهداشت و درمان شدند، گفت: نیرو‌های مسلح از طریق توسعه تخت‌های بیمارستانی، ایجاد بیمارستان‌های سیار و صحرایی توانستند در آن روز‌های نخست شیوع این بیماری ناشناخته به بخش بهداشت و درمان کشور که تحت فشار مضاعفی قرار گرفته بود به سرعت کمک کنند و زمینه مراقبت، درمان و کنترل بیماری را در سطح کشور فراهم آورند.

,

وی تصریح کرد: نیرو‌های مسلح در حوزه تحقیق و پژوهش در بخش کیت‌های آزمایشگاهی، ساخت دارو‌های گوناگون، ساخت واکسن پیشگیری و سایر حوزه‌های پیشگیری و درمانی درخشش فراوانی داشتند؛ واکسن میلاد وزارت دفاع امروز در زمره واکسن‌های موفق کشور قلمداد می‌شود که ان شاءالله در آینده نزدیک به مصرف عمومی در سطح کشور خواهد رسید.

,

وی ادامه داد: همچنین تحقیقاتی که دانشگاه‌های علوم پزشکی سپاه و ارتش و سایر بخش‌ها در موضوع‌های گوناگون پیشگیری و مقابله با این بیماری از خود به نمایش گذاشتند نیز قابل توجه و قدردانی است.
رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح به اقدام بسیج مستضعفین در اجرای طرح شهید سلیمانی اشاره کرد و گفت: این طرح با حضور انبوه صد‌ها هزار بسیجی قهرمان در سراسر کشور در حوزه کنترل بیماری و عوارض آن و رسیدگی به بیماران و خانواده‌ها به طور شبانه‌روزی انجام گرفته است و همچنان ادامه دارد و توانسته است در کنترل توسعه بیماری و عوارض آن کاملا موفق عمل کند.

,
,

وی افزود: در حوزه کمک‌های مومنانه ملت عزیز ایران به سرعت ورود کردند و با مدیریت سازمان بسیج توانستند بسیاری از مشکلات اقشار آسیب پذیر جامعه را کنترل کنند؛ همچنین بسیاری از بخش‌های دیگر نیرو‌های مسلح نیز در این رابطه در کنار دولت قرار گرفته و خدمت رسانی کردند؛ این در حالی است که تمامی مرزها، امور امنیتی کشور، مسائل آموزشی، رزمایش‌ها، مأموریت‌ها و مسئولیت‌های نیرو‌های مسلح بدون حتی یک روز وقفه در حال انجام بوده و هست.

,

سرلشکر باقری گفت: نیروی انتظامی در برقراری امنیت، مقابله با برخی نابسامانی‌ها در قاچاق کالا، کنترل ترافیک جاده‌ای، ایجاد نظم و انضباط شهری به طور شبانه روز در حال فعالیت است و در سایر زمینه‌هایی که نیرو‌های مسلح در آن ورود کردند، توانستند منشا خدمات ارزشمندی در سطح کشور شوند.

,

وی ادامه داد: بخش بهداشت و درمان کشور همواره کمک نیرو‌های مسلح را به مثابه یک عامل اساسی در کنترل فشار‌ها و مدیریت مناسب عنوان کرده و قدردان آن هستند.

,

رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح گفت: بنده نیز از فرماندهان و همه کارکنان بخش بهداشت و درمان نیرو‌های مسلح به ویژه خانواده‌های معزز شهدای حوزه سلامت که توانستند چنین خدمت شایسته‌ای را به انجام برسانند، تشکر و قدردانی می‌کنم.

,

وی افزود: امر فرماندهی معظم کل قوا در اعطای نشان شفا و تقدیر از فرماندهان و مدیران بیانگر رضایت، ولی امر مسلمین از تلاش‌ها و عملکرد عزیزان ما در این حوزه است که ان شاءالله موجب رحمت و عنایت خداوند متعال نیز خواهد بود.

,

سرلشکر باقری در پایان با بیان اینکه آرزومندم هرچه زودتر این بیماری از کشور رخت بر بسته و سایه این ویروس منحوس از سراسر جهان کوتاه شود، بیان کرد: ان شاءالله ملت عزیز ما پس از حماسه باشکوه انتخابات در اوج سلامتی و موفقیت بتوانند مسیر ارتقاء و اعتلای انقلاب اسلامی و آرامش سربلندی کشور را به نحو احسن دنبال کنند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]
آیین اعطای نشان شفاء اهدایی فرمانده معظم کل قوا به شهدای مدافع سلامت و فرماندهان و کارکنان فعال نیرو‌های مسلح در مقابله با کرونا برگزار شد.