آیت‌اله رئیسی در قوه مجریه از ایجاد و رشد فساد جلوگیری می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; آیت‌اله علی خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه 2 امام معصوم، مطالب جامع و گسترده‌ای در ارتباط با مدیریت کلان جامعه یعنی نقش رسالت و امامت دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه یکی از امامان معصوم، حضرت علی(ع) است، خاطرنشان کرد: امیرالمومنین(ع) علاوه بر مباحث تئوری در عمل نیز حدود 5 سال، مدیریت اسلامی مبتنی بر قرآن و سنت را داشتند که جامع‌ترین، کامل‌ترین و بی‌نقص‌ترین نمونه مدیریت در طول تاریخ است.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه یکی دیگر از معصومین نیز امام رضا(ع) است، افزود: گرچه آنچنان فرصت عمل برای ایشان فراهم نشد اما یکی از مطالب ارزشمندی که در همان 3 سال مدیریت در مرو از ایشان به یادگار مانده، مساله امامت است.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه امامت در دوران پایان رسالت، جایگزین همان نبوت و میراث اوصیا و جانشینان پیامبر است، گفت: امامت، خلافتی از جانب پروردگار و پیامبر است که از طرف خداوند، معین و از طرف پیامبر، معرفی شده است.

,

وی با بیان اینکه نظام جامعه مبتنی بر وجود، هدایت و برنامه عملی امام است، اظهار داشت: امام، بنیاد، اساس، پایه و استوانه اصلی نظام مقدس اسلام است که از طرف خداوند، معین شده و از طرف پیامبر نیز ابلاغ شده است.

,

آیت‌اله خاتمی تصریح کرد: جهاد، حج، نماز و روزه به برکت وجود امام در جامعه کامل می‌شود و وجود امام، مایه رشد، تعالی و برتری جامعه می‌شود.

,

خطیب جمعه شهر زنجان با اشاره به هفته قوه قضاییه گفت: در 7 تیر سال 1360 جنایت بزرگی با حمایت آمریکا و منافقین کوردل در جامعه ما اتفاق افتاد که معمار قوه قضائیه و سیدالشهدای جبهه انقلابی ایران، آیت‌اله بهشتی و 72 تَن از یاران و همراهان ایشان در آن به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

,

وی با بیان اینکه جمله دلسوزانه امام خمینی(ره) در رابطه با شهید بهشتی بسیار مهم است، اظهار داشت: امام راحل فرمودند: شهید بهشتی از ابرار و اشخاص متعهد بودند و مرحوم بهشتی را بیش از 20 سال بود که می‌شناختم و مراتب فضل، تفکر و تعهد ایشان بر من معلوم بود.

,

آیت‌اله خاتمی افزود: امام فرمودند: شهید بهشتی، انسان جامع و لایق بود و برجستگی‌های ممتازی داشت و شهادت ایشان در مقابل او ناچیز است و مظلومیت ایشان در کشور این بود که مظلوم زیست و مظلوم مُرد و خار چشم دشمنان اسلام شد.

,

امام جمعه زنجان با بیان اینکه آرامش از جمله نیازهای جامعه است، گفت: آثار و برکات عملکرد قوه قضائیه در مجموع برای جامعه شامل رفع اختلافات، ختم دعواها، اجرای عدالت و مبارزه با فساد است که از فاکتورهای مهم و اساسی برای آرامش جامعه به شمار می‌روند و دلخوشی مردم نسبت به انقلاب، حکومت و مدیریت ارشد جامعه هستند.

,

وی با بیان اینکه مردم، گرسنگی را تحمل می‌کنند اما بی‌عدالتی، فساد و دزدی، قابل تحمل نیست، خاطرنشان کرد: نقش قوه قضائیه، مبارزه با فساد و رانت و ایجاد آرامش و جلب اعتماد عمومی جامعه است.

,

آیت‌اله ت=خاتمی تصریح کرد: رضایتمندی مردم و دستیابی به عدالت با اقدام مجاهدانه و سند تحول قضایی که توسط رئیس قوه قضائیه برنامه‌ریزی شده، اقدامت چشمگیری انجام شد که روح امیدواری در جامعه ایجاد شد.

,

وی با اشاره به اینکه گفته می‌شد بهتر بود که آیت‌اله رئیسی در قوه قضائیه بماند، گفت: قوه قضائیه، آخرین ایستگاهی است که با فساد مبارزه می‌کند اما زمینه‌های ایجاد و رشد فساد در قوه‌های مجریه و مقننه است که ایشان با حضور در دولت، منفذهای فساد را می‌بندد.

,

آیت‌اله خاتمی تصریح کرد: اگر فردی با این بینش و قدرت و قاطعیت در راس قوه مجریه باشد، فایده‌اش این است که منفذ و زمینه فساد، بسته می‌شود.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به سالروز شهادت شهید چمران گفت: این شهید از نظر سطح سواد و علم در زمان خودش در کل کشور، جزء 5 نفر اول بود و درصد بالای دانش علمی، عرفان، عبودیت ولایتمداری، مردم‌دوستی، دلسوزی برای مردم را داشت و بدون توجه به مقام خود وقتی دید که دشمنان با اتحاد خود مثل جنگ خیبر، دست در دست هم داده و بر علیه ما سینه سپر کرده‌اند به دفاع از کشور پرداخت و پیشنهاد می‌کنم که جوانان، آثار ایشان را مطالعه کنند.

,

وی ضمن سپاس و قدردانی از مردم ولایتمدار استان زنجان که حماسه حضور دیگری در انتخابات 28 خرداد رقم زدند، ابراز کرد: بهترین و مهمترین تشکر از مردم، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به اینکه گفته می‌شد بهتر بود که آیت‌اله رئیسی در قوه قضائیه بماند، گفت: قوه قضائیه، آخرین ایستگاهی است که با فساد مبارزه می‌کند اما زمینه‌های ایجاد و رشد فساد در قوه‌های مجریه و مقننه است که ایشان با حضور در دولت، منفذهای فساد را می‌بندد.