۳.۲ میلیون تُن گندم از کشاورزان خریداری شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، سید محمد تقی طباطبایی ارزش گندم‌های خریداری شده را ۱۶۱ هزار و ۶۷۴ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون بیش از ۱۴۰ هزار میلیارد ریال (۹۸ درصد) از مطالبات گندم کاران پرداخت شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
مشاور فرهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: استان‌های خوزستان با یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن، گلستان با ۴۴۲ هزار تن و فارس با ۴۳۲ هزار تن پیشتاز خرید تضمینی این محصول در کشور است. در حال حاضر به جز سه استان خوزستان، بوشهر و هرمزگان که خریدشان به اتمام رسیده، خرید تضمینی گندم در دیگر استان‌های کشور ادامه دارد.
,
 
,
خرید تضمینی ۱۲۱ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا
, خرید تضمینی ۱۲۱ هزار تن دانه‌ی روغنی کلزا,
 
,
طباطبایی مقدار خرید تضمینی دانه‌ی روغنی کلزا را ۱۲۱ هزار تن و ارزش آن را ۱۲ هزار و ۲۹۷ میلیارد ریال اعلام و از پرداخت ۱۱ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال به کلزاکاران خبر داد که این مقدار پرداختی معادل ۹۰ درصد ارزش کلزاها است.
,
 
,
وی تصریح کرد: خرید تضمینی کلزا در ۲۴ استان کشور ادامه دارد و بیشترین مقدار آن در گلستان به میزان ۶۶ هزار تن و در خوزستان به میزان ۲۰ هزار تن خریداری شده است.
,
 
,
مشاور فرهنگی شرکت بازرگانی دولتی ایران در بخش دیگر گزارش خود از تأمین کالاهای اساسی از توزیع ۹۰۰ هزار تن انواع کالای اساسی برنج، شکر و روغن از ابتدای سال جاری تا ۱۳ تیرماه خبر داد و افزود: در این مدت حدود ۱۰۰ هزار تن برنج، ۳۲۰ هزار تن شکر و ۴۷۷ هزار تن روغن از طریق شبکه توزیع در سرتاسر کشور در اختیار مصرف‌کنندگان قرار داده شده است.
,
 
,
طباطبایی گفت: برای تأمین نیاز مصرفی گندم و آرد واحدهای تولیدی کشور نانوایی و صنف و صنعت نیز حدود ۳۰۸ هزار تن گندم و ۳۰۷ هزار تن آرد از ابتدای تیر ماه تاکنون توزیع شده است.
,
 
,
انتهای پیام/
]
از شروع عملیات خرید تضمینی گندم تا ۱۳ تیرماه، ۳ میلیون و ۲۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است.