مدیریت شهری سمنان برای ادامه بازآفرینی شهری کمک‌های دولتی دریافت خواهند کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  مرآت، مهدی عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران صبح امروز در نشستی با جمعی از مسئولان شهری و استانی سمنان با اشاره به اهمیت بافت های تاریخی شهر سمنان گفت: سمنان سابقه تاریخی دارد و کم توجهی به بافت تاریخی شهر که هویت این خطه است باعث از بین رفتن فرهنگ و باغ‌های تاریخی این منطقه می‌شود و لازم است از ظرفیت‌های سمنان بهره بیشتری برده شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

عبوری ضمن تقدیر از عملکرد شهرداری در بازآفرینی بافت های تاریخی شهر خاطر نشان کرد: طرح های که مدیریت شهر سمنان و در راس آن شهردار محترم سمنان در چند سال اخیر اجرا کرده است بسیار ارزشمند بوده و باعث افزایش امید و نشاط و بازگشت جمعیت به بافت تاریخی شهر شده است.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه احیای بافت تاریخی شهر باعث افزایش امنیت و اشتغال زایی می شود تصریح کرد: احیای باغ‌راه‌ها، بخش‌هایی از بافت تاریخی شهر و خانه های قدیمی سمنان، موجب افزایش امنیت، پاسداشت محیط زیست و اشتغال افزایی می‌شود به طوری که درخانه پورحسینی ها برای تعدادی از جوانان شغل ایجاد شد و در آینده پس از کرونا، حضور گردشگران و استفاده از درمان سنتی مردم از این خانه قطعا رونق چنین مناطقی را چندین برابر می‌کند.

,

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به اهمیت اتکای مدیریت شهری به ظرفیت داخل استان و حمایت های مردمی عنوان کرد: شهردار سمنان بدون اتکا به اعتبارات دولتی، طرح‌های خوبی در این شهر اجرا نمود و با همکاری کارکنان و حمایت ارگان های دولتی و مهم‌تر از همه حمایت مردم، اتفاقات بزرگی در حوزه مدیریت شهری سمنان رقم خورد به طوری که در بازدید از این طرح‌ها، استقبال گرم شهروندان از شهردار و همراهان نشان دهنده رضایت مردم این مناطق از عملکرد مدیریت پنجم شهر را دارد.

,

وی افزود: مردم این منطقه از دیرباز با همدلی خود مشکلات را حل کردند و سیستم تقسیم آب سمنان نشان از همدلی و مدیریت صحیح مردم از گذشته تا به حال را دارد.

,

عبوری با اشاره به قدمت 4 هزار ساله باغ های سمنان اظهار کرد : شهر سمنان دارای ظرفیت‌های بی بدیلی است و وقتی نوسازی بافت فرسوده به خود مردم سپرده شود اقدامات بهتر انجام می‌شود.

,

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بازسازی بیش از هزار واحد مسکونی با همکاری دولت و مردم تاکید کرد: باید تولید و چرخه مسکن شکل بگیرد که خوشبختانه در دوره وزارت فعلی راه و شهرسازی اتفاقات بزرگی در این زمینه رقم خورد و امید است با استقرار دولت جدید و طرح جهش ساخت مسکن مجلس، دغدغه مسکن در کشور حل شود.

,

انتهای پیام/

]
مهدی عبوری با اشاره به نیاز شهر سمنان به کمک های دولتی برای ادامه بازآفرینی شهری گفت: مدیریت شهری سمنان برای ادامه بازآفرینی باغ‌راه ها، احیای باغ‌ها و راسته‌های تاریخی این شهرکمک‌های دولتی دریافت خواهد کرد.