سگ گردانی معضلی آزار دهنده برای مردم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهمدان، این روزها در گوشه و کنار ملایر و بخصوص در پارک ها و خیابان های شلوغ شهر یکی از معظلاتی که به وضوح به چشم می خورد مسئله سگ گردانی است و سگ های کوچک و به اصطلاح مینیاتوری است که جوانان بسیاری به همراه خود سگ می گردانند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهمدان,

در گذشته از سگ ها بیشتر برای حفاظت از گله ها و نگهبانی استفاده می شدند اما این روزها با ترویج سبک زندگی غربی حیواناتی نظی سگ به منازل ایرانیان راه یافته اند و علی رغم اینکه در اسلام سگ را جزء نجاسات دانشته و آسیب های پزشکی فراوانی نیز مطرح شده است اما به وفور این مسئله قابل مشاهده است.

,

نقش سلبریتی ها نیز در ترویج این فرهگ غربی نباید نایدید گرفته شود و متاسفانه حتی برخی از هنرمندان ایرانی حیواناتی نظیرسگ را به عنوان فرزند خود می دانند که جای تاسف فراوانی دارد.

,

در این بین نیز گاهی خبرهایی درباره حمله همین حیوانات به مردم شنیده می شود و افراد اطلاع نداشته که طبق قانون مقصر این حملات مسئول و صاحب حیوانات است.

,

محمد باقر سلگی، فرمانده نیروی انتظامی ملایر در همین راستا اظهار کرد: برخورد با معضل سگ گردانی از مطالبات جدی مردم بوده و پلیس خود را مکلف می داند که به این خواسته مردم توجه کند.

,

وی با اشاره به اینکه “سگ گردانی” توسط برخی افراد خاص در جامعه ما رنگ عادی به خود گرفته بیان داشت : بر اساس قانون و انتظارات عموم شهروندان این بساط آزار دهنده باید از جامعه رخت بر بندد.

,

سلگی گفت: در واقع ارزش‌های اجتماعی برای این به وجود آمدند تا مردم ما احساس امنیت کنند و در این ارزشهای ناب انسانی و اسلامی به راحتی زندگی کرده و نفس بکشند.

,

وی با بیان اینکه سگ گردانی تهدیدی علیه بهداشت عمومی تلقی می شود، تصریح کرد: و احتمال صدمه و ایراد جراحت از سوی سگ ها به مردم و خصوصا کودکان و سالخوردگان وجود دارد و در همین راستا پلیس ابتدا اقدام به تذکر، سپس اخذ تعهد و در نهایت معرفی فرد خاطی به مراجع قضائی مبادرت خواهد کرد.

,

فرمانده نیروی انتظامی ملایر با بیان اینکه تاکنون بیش از 1700 بیماری مشترک بین انسان و حیوانات شناسایی شده است، افزود: حدود 800 مورد آن از طریق سگ قابل انتقال است که می تواند موضوع قابل تاملی برای افرادی که از نزدیک با آن مواجه هستند، باشد.

,

وی افزود : از سوی دیگر انتشار تصاویر سلبریتی ها همراه با سگ در فضای مجازی نیز خود باعث گسترش این ناهنجاری اجتماعی می شود و برخی از جوانان و نوجوانان به تقلید از آنها به این کار روی می آورند.

,

سلگی ، ارائه آموزش در خصوص مخاطرات نگهداری سگ را بر برخورد قهری مقدم دانست و گفت: پلیس می تواند با همکاری سایر دستگاه ها مانند شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی، اداره کل دامپزشکی، صداوسیما و دیگر رسانه ها آموزش های لازم را به عموم شهروندان و خصوصا افراد سگ گردان ارائه کند.

,

وی با اشاره به عدم آگاهی برخی محدود شهروندان از مفاد قانونی مرتبط با سگ گردانی بیان کرد: بر اساس ماده 522و تبصره آن به روشنی عنوان شده اگر کسی سگ خود را به خیابان بیاورد و توان کنترل آن را نداشته باشد، مقصر شناخته می شود، یعنی مانند آن است که عمداً سگ را برای صدمه به دیگران، از خانه خارج کرده است.

,

به گزارش عصر همدان؛ این روزها قبح سگ گردانی در جامعه شکسته شده است و کافی است در زمان های شلوغ در مراکز تفریحی ملایر بخصوص در پارک سیفیه حضور یابید و مشاهده می شود که در بین قشر جوان این مسئله بسیار رواج پیدا کرده است.

,

متاسفانه کم کاری متولیان فرهنگی در این بحث به وضح قابل مشاهده است و می طلبد مسئولین هر چه بیشتر به فک این پدیده غبی باشند.

,

انتهای پیام/

]
این روزها با ترویج سبک زندگی غربی حیواناتی نظی سگ به منازل ایرانیان راه یافته اند و علی رغم اینکه در اسلام سگ را جزء نجاسات دانشته و آسیب های پزشکی فراوانی نیز مطرح شده است اما به وفور این مسئله قابل مشاهده است.