به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازاریابی دنیایی گسترده و بدون مرز است. ممکن شما هم افرادی را در اطراف خود دیده باشید که در شغل بازاریابی مشغول به کار باشند.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,آیا تا به حال شده از خود بپرسید بازاریابی دقیقا چیست و چه ویژگی هایی دارد؟ بازاریاب کیست و چگونه فعالیت می کند؟
,در این مطلب قصد داریم نگاهی به ویژگی های بازاریابی انداخته و در آخر هم با یکی از موفق ترین بازاریابان و مدیران تجاری کشور، دکتر میثم شکری ساز آشنا شویم.
,,
بازاریابی؛ ساده و در عین حال بسیار پیچیده!
,احتمالا می دانید بازاریابی به چه معناست، اما وقتی وارد این مقوله می شویم، دنیای وسیعی از تعارف، نکات و جزئیات وجود دارد.
,تعاریف بازاریابی از زمان ظهور این مفهوم مدام در حال تغییر هستند. انجمن بازاریابی آمریکا در سال 2007 و 2013 این تعریف از بازاریابی را ارائه کرده است:
,
کسب و کاری را در نظر بگیرید که در حال ارائه محصولات و خدماتی در یک یا چند حوزه است. این فرآیند در نهایت به مشتریان و ارتباط با آن ها ختم می شود. در واقع تمامی مراحل و فرآیند ها در یک کسب و کار به نوعی به بخش بازاریابی مرتبط می شوند.
,بدون شک کسب و کارهایی که استراتژی بازاریابی ندارند، چشم بسته در دنیای وحشتاک، شلوغ و پر مخاطره تجارت قدم بر می دارند.
,موفق ترین کسب و کارها آن هایی هستند که بازاریابی را جدی گرفته، برای آن برنامه ریزی کرده و با استراتژی این فرآیند را انجام می دهند.
,نمونه های موفق بازاریابی چه در داخل و چه در خارج کم نیست. از شرکت های نوپا و کوچک گرفته تا سازمان ها و مجموعه های بزرگ، متخصصان بازاریابی هم کم نیستند.
,یکی از افراد موفق در حوزه های مدیریت، کارآفرینی و بازاریابی، دکتر میثم شکری ساز مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد است. در ادامه با این مدیر جوان و موفق بیشتر آشنا می شویم:
,
کارآفرینی و بازاریابی به سبک میثم شکری ساز
,میثم شکری ساز کارآفرین، مدیر اقتصادی، بازاریاب، نویسنده، مترجم و پژوهشگر است. وی متولد سال 1365 بوده و دارای تحصیلات دکترای کارآفرینی گرایش آموزش عالی است. مدرک کارشناسی ارشد این مدیر جوان هم MBA از دانشگاه امیر کبیر تهران و داشتنبایس آلمان است.
, میثم شکری ساز کارآفرین, MBA,میثم شکری ساز هم اکنون مدیر عامل هولدینگ پارس پندار نهاد است و فعالیت های گسترده ای در حوزه های اقتصادی، آموزشی و مشاوره انجام می دهد.
,با بررسی رزومه دکتر میثم شکری ساز، می بینیم بسیاری از فعاالیت های علمی-پژوهشی این مدیر جوان در حوزه بازاریابی و کارآفرینی بوده است. از جمله مهم ترین آن ها می توان به این موارد اشاره کرد:
, رزومه دکتر میثم شکری ساز,- بررسی جهت گیری کارآفرینانه و قابلیتهای بازاریابی بر عملکرد سرمایه گذاریهای جدید شرکت
- پروسه تعیین بازار هدف در بازاریابی و فروش محصولات اسنوا
- Study of the corporate E-learning market in Iran, by making use of SWOT one of strategic management tools
- Designing and testing a model for entrepreneurial development with a focus on individual, group, organizational and environmental components. ارائه شده در اجلاس جهانی کار آفرینی و کسب و کار در کشور کانادا (حضور در اجلاس 1398)
در رزومه علمی-پژوهی این مدیر جون همچنین نگارش و ترجمه کتاب های مختلفی به چشم می خورد که بعضی از آن ها در حوزه های بازاریابی هستند:
,- اندرسون، تونی (1395) بازاریابی گوریلی، مترجم میثم شکری ساز
- پیتر ارس ، جورج ترک (1392)، رازهای بازاریابی قدرتمند ، مترجم میثم شکری ساز
- شکری ساز میثم، (1396)، بازاریابی نوگرا
- شکری ساز میثم، (1397) بازاریابی وکسب و کار اسلامی
- رابینز،آنتونی، (1396)، استوار، مترجم میثم شکری ساز
در سابقه تدریس این مدیر جوان نیز تدریس دروسی مانند: اصول و مبانی مدیریت کسب و کار، فنون فروش و مذاکره، تبلیغات خلاق و ارتباط موثر به چشم می خورد.
,بازاریابی را چگونه و از کجا شروع کنیم؟!
,افراد بسیاری هستند که فکر می کنند حتما باید در دوره های بازاریابی شرکت کرده یا پکیج های گران قیمت و سنگین بازاریابی بخرند تا بتوانند در این زمینه به تخصص برسند.
,بازاریابی علم و عمل در کنار هم و فرآیندی پیچیده و زمان بر است. با نگاه به افراد موفق حوزه بازاریابی، بررسی فعالیت های آن ها، ارتباط با آن ها، انجام تکنیک های بازاریابی به صورت عملی و یادگیری مداوم می توانید بسیاری از نکات و جزئیات این علم را فرا بگیرید.
,آیا میثم شکری ساز آموزش بازاریابی می دهد؟ خیر! افرادی مانند دکتر میثم شکری ساز می توانند الگوی خوبی برای مشتاقان و فعالان این حوزه باشد.
,انتهای پیام/
,]