بورس سبزپوش شد/ انجام ۱.۵ میلیون معامله در تالار شیشه‌ای
[

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز برخلاف روز گذشته از منفی به سمت مثبت تغییر جهت داد و شاخص کل بورس در کانال ۱.۳ میلیون واحد ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاملات آخرین روز کاری بازار سرمایه با گرایش منفی و افت قیمت‌ها آغاز شد و شاخص کل بورس در روز جاری با گذشته حدود یک ساعت و نیم از آغاز معاملات افت افت ۲۶۸۲ واحدی را ثبت کرد و در آستان از دست دادن کانال ۱.۳هزار واحد قرار گرفت، اما در نیمه دوم معاملات با افزایش تقاضا و اقبال خریداران پس از کاسته شدن از افت، شاخص کل مثبت و درنهایت ۱۶۰۰ واحد رشد کرد.

,

شاخص هم وزن و شاخص فرابورس ایران هم در پایان معاملات سبزپوش شدند؛ البته امروز میزان عرضه بیشتر از دیروز بود و تعداد و حجم معاملات رشد داشت.

,

 

,

معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۴۷۳ هزار معامله انجام دادند و سهامداران مالکیت بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی را دست به دست کردند.

, معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۴۷۳ هزار معامله انجام دادند و سهامداران مالکیت بیش از ۱۲ میلیارد و ۷۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی را دست به دست کردند.,

ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۱۵ هزار و ۱۱۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۶۵۶۵ میلیارد تومان بود و حقیقی‌ها بیش از ۸.۵ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

,

 

,

شاخص کل بورس  اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۱۶۰۲ واحد افزایش به یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. شاخص هم وزن هم در روز جاری مثبت بود و ۱۲۷۸ واحد افزایش در ارتفاع ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد ایستاد.

, شاخص کل بورس  اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با ۱۶۰۲ واحد افزایش به یک میلیون و ۳۰۵ هزار و ۴۹۲ واحد رسید. شاخص هم وزن هم در روز جاری مثبت بود و ۱۲۷۸ واحد افزایش در ارتفاع ۴۰۱ هزار و ۶۲۰ واحد ایستاد.,

معامله گران در بورس بیش از ۷ میلیارد و ۶۶۴ میلیون سهم و اوراق مالی را با انجام ۸۳۳  هزار معامله و به ارزش ۶۰۱۶ میلیار تومان دادوستد کردند.

,

نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی پارس، گروه مپنا و پتروشیمی نوری با بیشترین مثبت در سیز ماندن شاخص بیشترین نقش را داشتند و نمادهای فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس و سرمایه گذاری غدیر با بیشترین اثر منفی مانع رشد بیشتر شاخص شدند.

,

 

,

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با افزایش ۴۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.

, شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با افزایش ۴۲ واحدی به ۱۸ هزار و ۹۹۰ واحد رسید.,

معامله گران در فرابورس بیش از ۵ میلیارد و ۷۹۱ میلیون سهم و اوراق مالی در ۶۳۹ هزار معامله به ارزش ۹۰۹۶ میلیارد تومان را دادوستد کردند.

,

نمادهای سرمایه گذاری صبا تامین، بیمه دی، پالایش نفت لاوان و توسعه برق مسیر گیلان بیشترین اثر مثبت و نمادهای پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس و صنعتی مینو بیشترین اثر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.

,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
شاخص کل بورس تهران که در یک نیمه نخست معاملات امروز منفی بود؛ با افزایش تقاضا در پایان آخرین روز کاری هفته با ۱۶۰۲ واحد رشد در ارتفاع یک میلیون و ۳۰۵ هزار واحد ماند و معامله گران در بازار سهام حدود ۱.۵ میلیون معامله انجام دادند.