خبرگان مسئول حراست از جایگاه رهبری نظام است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان و نماینده استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری در گفت و گو با خبرنگار مرآت به مناسبت گشایش اولین مجلس خبرگان رهبری با اشاره نقش خبرگان رهبری در کشور گفت: مجلس خبرگان رهبری با مجلس شورای اسلامی تفاوت های زیادی دارد و نقش خاص و در عین حال قابل توجه و مهمی را ایفا می میکند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

شاهچراغی با اشاره به تفاوت دو مجلس در کشور خاطر نشان کرد: مصوبات مجلس شورای اسلامی باید توسط شورای نگهبان تایید و سپس ابلاغ شود اما مصوبات مجلس خبرگان نیازی به تایید شورای نگهبان ندارد و مصوبات آن محرمانه و به همین علت اخبار جلسات مجلس خبرگان جز مراسمات خاص و سخنرانی روسا منتشر نمی شود.

,

وی افزود: مجلس خبرگان 88 عضو دارد که اعضای آن علما، فقها و مجتهدین هستند و هر 6 ماه جلساتی را ترتیب میداد که در شرایط کرونا این جلسات محدود شده و ساعات جلسات نیز کاهش پیدا کرده است.

,

نماینده استان سمنان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مجلس خبرگان دارای 2 وظیفه مهم است تصریح کرد: اولین وظیفه مجلس خبرگان حراست بر حالات و اقدامات رهبری است که اگر مشکل یا شرایط خاصی در حالات و اقدامات رهبری بر خلاف قانون و شرع و شرایط تعیین شده در مجلس خبرگان رهبری دیده شود اقدامات لازم از سوی مجلس انجام خواهد شد.

,

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به وظیفه دوم مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: مجلس خبرگان ذخیره ای برای روز مبادا است و دومین و مهمترین وظیفه مجلس خبرگان رهبری تایین رهبری نظام جمهوری اسلامی ایران است که در صورت بروز حادثه با تشکیل جلسه فوری برای رهبری نظام تصمیم گیری خواهد شد.

,

شاهچراغی با بیان اینکه رهبری انقلاب سرحال تر از روز های اول انقلاب است تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب بهتر و سرحال تر از روزهای اول انقلاب موفق در انجام وظایف خود است و معتقدیم که پرچم این انقلاب با دستان ایشان به صاحب اصلی این قیام یعنی حضرت حجت ابن الحسن تحویل خواهد شد.

,

وی با اشاره به ادوار مجلس خبرگان رهبری در استان سمنان بیان کرد: بنده 2 دوره نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان رهبری بودم و تا پایان این دوره 2 الی 3 سال دیگر فرصت باقی است و در گذشته نیز افرادی صاحب نام مانند آیت الله خزعلی، مومن و عالمی نماینده مردم سمنان در مجلس خبرگان بوده اند.

,

انتهای پیام/

]
آیت الله شاهچراغی با اشاره به نقش مهم خبرگان رهبری در سرنوشت جمهوری اسلامی ایران گفت: نظارت خبرگان حفظ و حراست از رهبر است.