ترور نافرجام رئیس‌جمهور ماداگاسکار؛ دو تبعه فرانسه بازداشت شدند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، «آندری راجولینا» رئیس‌جمهور ماداگاسکار امروز (پنجشنبه) از توطئه ترور نافرجام جان به در برد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

خبرگزاری فرانسه امروز گزارش کرد که چندین تبعه خارجی از جمله دو شهروند فرانسوی در رابطه با ترور نافرجام رئیس‌جمهور ماداگاسکار بازداشت شدند.

, فرانسه,

طبق گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از دفتر دادستانی ماداگاسکار، راجولینا از تلاش نافرجام ترور جان به در برده است و چندین «تبعه خارجی و ساکنان ماداگاسکار» به عنوان بخشی از تحقیقات در خصوص این عملیات ترور بازداشت شدند.

,

رادیو بین‌المللی فرانسه (آر.اف.آی) گزارش کرد که دو تبعه خارجی بازداشت شده، «پائول رافانوهارانا» شهروند ماداگاسکار با اصالت فرانسوی و «فیلیپه فرانکو» یکی از اتباع فرانسوی بوده‌اند.

,

گزارش‌ها حاکی از آن است که رافانوهارانا سه‌شنبه عصر در خانه خود بازداشت شد ولی فرانکو در حال ترک ماداگاسکار به سمت فرانسه در فرودگاه «ایواتو» بازداشت شده است.

,

رئیس‌جمهور ماداگاسکار در حالی از ترور نافرجام جان به در برد که روز ۲۳ تیرماه، «ژوونل موئیز» رئیس‌جمهور ۵۳ ساله هائیتی در منزلش هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفت و ترور شد. دولت هائیتی گفته دست‌کم ۲۸ نفر در این عملیات ترور مشارکت داشته‌اند.

,

سی.ان.ان در پی وقوع این حادثه گزارش کرد که بسیاری از عاملان این ترور با واسطه یک شرکت امنیتی مستقر در ایالت فلوریدا از سوی کلمبیا اجیر شده بودند.

, ایالت فلوریدا,

طبق گزارش‌های منتشر شده، چندین نفر از افراد دخیل در عملیاتی که به ترور رئیس‌جمهور هائیتی منجر شد قبلاً مخبران دستگاه‌های مجری قانون در آمریکا بوده‌اند

]
چند تبعه خارجی از جمله دو شهروند فرانسوی در رابطه با ترور نافرجام رئیس‌جمهور ماداگاسکار بازداشت شدند.