پیک پنجم کرونا لحظه به لحظه سخت تر می شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید علی دهقان منشادی معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی با بیان اینکه تبعات پیک پنجم لحظه به لحظه سخت‌تر می‌شود، افزود: مراجعات سرپایی به طرز عجیبی افزایش‌یافته و در روزهای اخیر رکورد آمار بستری طی 17 ماه گذشته را داشتیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی ادامه داد: این وضع در اغلب بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی تهران مشاهده می‌شود. به علاوه هجوم بیماران غیر کووید ۱۹ در این موج ما را با چالش‌های جدی مواجه کرده است.
,
 
,
دهقان منشادی با اشاره به تعطیلی ۶ روزه تهران، افزود: به نظر می‌رسد شیب کماکان صعودی است و ما هنوز به قله پیک نرسیده ایم. این تعطیلی ممکن است کمی در کاهش شتاب موج و رفع خستگی کادر درمان کمک کند.
,
 
,
وی با اشاره به افزایش فضاهای فیزیکی خدمت‌دهی به بیماران سرپایی و بستری کووید ۱۹، گفت: اجرای شیوه نامه درمان بحران در قالب بستری موقت به کاهش میزان بستری در این موج بسیار کمک کرد ولی با این حال کافی نیست.
,
 
,
معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی، افزود: وضع موجود خیلی خوب نیست، چاره‌ای نداریم جز اینکه اعمال جراحی الکتیو غیرضروری را به سرعت متوقف و از ظرفیت نیروهای اتاق عمل در بخش‌های کووید ۱۹ استفاده کنیم. از طرفی به همکاری گروه‌های پزشکی و پرستاری برای گسترش کلینیک رمدسیویر نیاز داریم.
,
 
,
انتهای پیام/
 منبع: مهر
,
]
معاون درمان مجتمع بیمارستانی امام خمینی، نسبت به تبعات پیک پنجم کرونا در کشور هشدار داد.