در نظام مهندسی معدن استان زنجان چه خبر است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان به اذعان بسیاری از فعالین معدن کشور، یکی از پیشروان ارائه روش‌های نوین معدنکاری در ایران است و در سال‌های  گذشته به عنوان الگو به نظام مهندسی دیگر استان‌ها معرفی شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

در سال‌های اخیر نشانه‌های پویا شدن اقتصاد معدنی دیده می‌شود و در این بین، وجود سازمان نظام مهندسی معدن به عنوان هدایت‌کننده اکتشاف و بهره‌برداری معادن، جایگاه ویژه‌ای دارد و حفظ و نشست در کُرسی هیات‌مدیره نظام مهندسی معدن همیشه برای بسیاری از فعالان این بخش، جذاب بوده و هست و با اوج‌گیری فعالیت‌های معدنی و باز شدن دریچه‌های جدید برای بسیاری جذاب‌تر هم خواهد شد.

,

چیزی که امروز موجب اعتراض اعضای نظام مهندسی شده، ابطال انتخابات نظام مهندسی معدن و تخلف در انتخابات بود که واکنش‌های زیادی را در پی داشت. این تجمع اعتراض‌آمیز اعضای نظام مهندسی معدن با حضور بازرسانی از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان به پایان رسید.

,

یکی از معترضین و معدنکاران معترض گفت: پس از برگزاری انتخابات هیات‌مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان 3 نفر از اعضای هیات‌مدیره قبلی بعد از سالیان متمادی، جایگاه مهم خود را از دست دادند و آن هم در این برهه زمانی که  رضا کشاورزی که سمت ریاست سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سازمان نظام مهندسی معدن ایران را به عهده دارد با اکثریت آرا مجدد به عنوان عضو هیات‌مدیره نظام مهندسی استان زنجان انتخاب شد و فعالیت‌های سازمان در حال انجام بود تا اینکه رضا کشاورزی با مصاحبه در روزنامه صمت، دست به افشاگری از رانت بزرگ در واگذاری 6 هزار معدن به رانت‌خواران زد و پرده از این موضوع برداشت.

,

وی بیان کرد: در واپسین روزهای دولت، خبر این رانت برای بسیاری از مسئولین کشوری با سابقه خوش نیامد و با اعلام ابطال انتخابات به دلیل تخلف هیات‌مدیره قبلی، انتخابات استان زنجان را مردود اعلام کردند.

,

این فعال معدنی ادامه  داد: طی نامه ای از  وزارت صمت، کسانی که محکوم به تخلف در انتخابات بودند و با انتخاب اعضای نظام مهندسی از دور، خارج شده بودند پس از اتمام دوره مدیریت‌شان مجدد به نظام مهندسی بازگشته‌اند و با تشکیل جلسه‌ای، رضا کشاورزی را از سمت ریاست، خلع و خود سکان هدایت نظام مهندسی معدن استان زنجان را در اختیار گرفتند.

,

وی گفت: چرا سازمان صمت پس از اعلام تخلف در انتخابات به جای معرفی سرپرست تا انتخابات جدید هیات‌مدیره متخلف حتی کسانی که در انتخابات رای نیاوردند را مجدد تائید می‌کند؟

,

این معدنکار معترض اظهار داشت: خوشبختانه این موضوع با هوشیاری بیش از 100 نفر از اعضای نظام مهندسی معدن استان زنجان و درخواست مطالبه حق رای خود از وزارتخانه به عملکرد وزارت صمت در خصوص ابطال انتخابات، عتراض کردند.

,

وی تاکید کرد: امیدواریم رانت‌خواران معدن اجازه دهند تا حق به حق‌دار برسد.

,

طی تماسی که با آقای رضا کشاورزی (رئیس سازمان نظام مهندسی معدن استان زنجان) برای اطلاع بیشتر از موضوع داشتیم، وی ضمن خودداری از مصاحبه، اعلام کرد که اجازه مصاحبه ندارند!!

,

اصغر مقدادی، بازرس سازمان نظام مهندسی معدن با بیان اینکه از ادوار گذشته به عنوان بازرس، مشغول فعالیت است، گفت: بنده از زمانی که در انتخابات سازمان حضور داشتم، هیچ دوره‌ای مشکلی نبود و تخلفی صورت نگرفته است.

,

مقدادی با تاکید بر اینکه تهاتری در کار نبوده است، اظهار کرد: وزارت صمت، اطلاعیه‌ای مبنی بر تهاتری بودن انتخابات اعلام کرده که نظام مهندسی معدن نیز جوابیه‌ای مبنی بر عدم تهاتر داد و این رابطه‌ای بین نظام مهندسی و اعضای آن است که بدهی را از حساب کسر می‌کنند نه موقع انتخابات!

,

وی با اذعان به اینکه ناظر و حراست سازمان صمت استان، ناظر وزارتخانه و هیات اجرایی، همگی صحت انتخابات را تایید کرده‌اند، تاکید کرد: اگر به نماینده خودشان اعتمادی ندارند نباید زمان رای‌گیری حضور داشته باشند.

,

بازرس سازمان نظام مهندسی معدن یادآور شد: لیست اعضا 10 روز قبل به هیات اجرایی داده شده بود و بررسی و تایید شد و بر اساس لیست، حالا یک تعدادی که انتخاب نشده‌اند نباید انتخابات را ابطال کنند!

,

مقدادی با تاکید بر اینکه متاسفانه مسئولین با برخورد سیاسی، انتخابات استان را ابطال می‌کنند، افزود: متاسفانه غَرض‌ورزی شخصی در این موضوع وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
انتخابات هیات‌مدیره نظام مهندسی معدن استان زنجان پس از مصاحبه رئیس این سازمان با روزنامه صمت، باطل شده و رئیس آن را نیز برکنار کرده‌اند در حالی که طبق گفته بازرس سازمان نظام مهندسی، انتخابات هیچ مشکلی نداشته است.