طلای «فروغی» جانی دوباره به رشته تیراندازی بخشید/ غیرت ورزشکاران ایران علی‌رغم حمایت مسئولان آنها را تاریخ‌ساز می‌کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نام جواد فروغی امروز برای هیچ ایرانی ناشناخته نیست؛ نام جواد فروغی در ذهن ایرانی‌ها با رکورد‌شکنی، غرور،‌ پیروزی و افتخار ملی عجین است. او پرستار ایلامی است که در کنار رشادت‌هایی که به عنوان پرستار برای کمک به هموطنان در بحران کرونا داشته، این روزها به عنوان یک ورزشکار المپیکی با قهرمانی در رشته تپانچه بادی بعد از سال‌های مدید باز هم نام ایران و ایرانی را بر زبان‌ها جاری کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کرونا,

فروغی سالها به عنوان پرستار و کادر درمان مشغول به کار بود و شاید در آغاز راه حرفه تیراندازی فکر نمی‌کرد روزی نخستین مدال‌آور تیراندازی ایران لقب بگیرد. وی مدال‌های زیادی را در کارنامه ثبت کرده و قطعا مدال طلای المپیک مهمترین آن به شمار می‌رود.

, کادر, مدال طلای المپیک,

قهرمانان و مدال‌آوران رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان نیز این شگفتی‌سازی جواد فروغی در المپیک توکیو را ستودند و اقدام او را یک موفقیت حیرت‌انگیز و بی‌نظیر دانستند.

,

 

,

شاهو ناصری، قهرمان قایقرانی ایران و آسیا:

, شاهو ناصری، قهرمان قایقرانی ایران و آسیا: ,

جواد فروغی الگوی همه ورزشکاران ایرانی برای رسیدن به قله های عزت است

, جواد فروغی الگوی همه ورزشکاران ایرانی برای رسیدن به قله های عزت است, جواد فروغی الگوی همه ورزشکاران ایرانی برای رسیدن به قله های عزت است,

شاهو ناصری دارنده مدال برنز مسابقات آسیایی و اولین فینالیست تاریخ قایقرانی ایرانی در مسابقات جهانی در رشته کانو کانادایی در گفتگو با خبرنگار کُردتودی، اظهار کرد: ایران اسلامی مملو از استعدادهای ناب ورزشی است و در صورتی که مسئولان کشوری همتی ویژه برای حمایت از ورزشکاران به خرج دهند شاهد درخشش بیش از پیش ورزشکاران ایرانی در عرصه های جهانی خواهیم بود.

, کُردتودی،,

وی افزود: بدون شک موفقیت جواد فروغی ورزشکار توانمند و با اخلاق کشورمان در مسابقات المپیک توکیو مایه فخر و مباهات برای همه ایرانیان بوده و از زوایای متعددی قابل تأمل است.

,

ناصری خاطرنشان کرد: کسب مدال طلای المپیک در سن ۴۱ سالگی توسط این تیرانداز با استعداد کشورمان موجب شد که بسیاری از ورزشکاران حرفه ای که وارد دهه چهارم زندگی شده اند، انرژی تازه بگیرند و می توان گفت نوعی دمیدن روح امید در کالبد خسته ورزش کشور بود.

,

وی افزود: جواد فروغی اکنون الگوی صبر و پشتکار برای همه ورزشکاران ایرانی است و بدون شک نتایج این موفقیت بزرگ در سال های آتی در ورزش ایران نمایان خواهد شد.

,

این قایقران باسابقه و توانمند تیم های ملی ایران در ادامه سخنان خود از کمبود امکانات و کم توجهی به ورزشکاران به عنوان عواملی نام برد که مسیر موفقیت ورزشکاران ایرانی را در صحنه های بین المللی با مشکل مواجه کرده است.

,

ناصری تصریح کرد: بدون شک اگر امکانات و تجهیزات ورزشی هم تراز دیگر کشورها در اختیار ورزشکاران ایرانی قرار گیرد شاهد کسب چندین برابری مدال های المپیک و جهانی خواهیم بود.

,

وی استان کردستان را یکی از استان های مستعد کشور در عرصه ورزش عنوان کرد و گفت: ارتفاع این استان از سطح دریا به همراه ویژگی های ژنتیکی موجب شده است که ورزشکاران کردستانی در وضعیت مناسب جسمانی باشند.

,

ناصری اظهار کرد: هم اکنون ورزش به یک مبحث علمی در سطح جهانی تبدیل شده است و تنها استعداد ورزشی برای کسب عناوین و موفقیت در رشته های مختلف کافی نیست لذا امیدواریم مسئولان ورزش کشور با برنامه ریزی علمی و منطقی مسیر را برای درخشش هرچه بیشتر ورزشکاران ایرانی هموار کنند.

,

 

,

امیرسیاوش ذوالفقاریان، ملی پوش تیراندازی:

, امیرسیاوش ذوالفقاریان، ملی پوش تیراندازی:,

آرزوی هر ورزشکار المپیک است/ فروغی در المپیک گل کاشت

,

آرزوی هر ورزشکار المپیک است/ فروغی در المپیک گل کاشت

,

آرزوی هر ورزشکار المپیک است/ فروغی در المپیک گل کاشت

, آرزوی هر ورزشکار المپیک است/ فروغی در المپیک گل کاشت, آرزوی هر ورزشکار المپیک است/ فروغی در المپیک گل کاشت,

امیرسیاوش ذوالفقاریان، عضو تیم ملی تیراندازی ایران در گفت و گو با خبرنگار مرآت درباره جایگاه و اهمیت المپیک در میان ورزشکاران گفت: آرزوی هر ورزشکاری رسیدن به المپیک است و کسب مدال در این عرصه نهایت موفقیت ورزشکار در زندگی ورزشی خود خواهد بود.

, مرآت,

ذواالفقاریان با اشاره به وضعیت تیم ملی ایران در المپیک توکیو خاطرنشان کرد: 6 نفر از ورزشکاران ما بر اساس سهمیه در المپیک حضور دارند و همچنان 3 نفر از آن ها در مسابقات شرکت نکرده اند اما آغاز این مسیر دشوار برای تیم ملی تیراندازی افتخارآمیز بود.

,

عضو تیم ملی تیراندازی ایران با بیان اینکه هیچکس از رشته تپانچه انتظار مدال نداشت تصریح کرد: عملکرد اقای فروغی در رشته تپانچه با توجه به نتایج مطلوبی که قبل از المپیک داشت شگفت آور بود و از نظر شما در این مسابقات گل کاشت و همه ما را خوشحال کرد.

,

وی افزود: در رقابت المپیک قهرمانان جهان حضور دارند و کسب مدال طلا یک شگفتی محسوب می شود و همه ما اعضای تیم ملی حس و حالی مانند گریه خانم خدمتی در سالن را داشتیم و به این موفقیت افتخار می کنیم.

,

ذواالفقاریان با اشاره به آخرین وضعیت تیم در المپیک اظهار کرد: در رشته تفنگ بادی تغییراتی در نفرات اعزامی به المپیک به وجود آمد و به نظر من این تغییرات شانس کسب مدال را برای تیم ملی اندکی کاهش خواهد داد اما امیدواریم هرجه بیشتر به تعداد مدال های ایران اسلامی در المپیک افزوده شود که این باعث افتخار و خوشحالی است.

,

 

,

حسین باقری، ملی پوش تیراندازی استان قزوین:

, حسین باقری، ملی پوش تیراندازی استان قزوین:,

کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی به یادماندنی و تاریخی خواهد بود

,

کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی به یادماندنی و تاریخی خواهد بود

, کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی به یادماندنی و تاریخی خواهد بود, کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی به یادماندنی و تاریخی خواهد بود,

حسین باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی صبح قزوین، در مورد کسب مدال طلا توسط جواد فروغی در المپیک2020 در رشته تپانچه بادی اظهار کرد: کسب این مدال ارزشمند المپیکی توسط آقای فروغی به عنوان اولین مدال طلای المپیک یکی از افتخاراتی است که توانست جایگاه جامعه رشته تیراندازی را به عنوان گروه ورزشی در این دوره مسابقات پررنگ‌تر کند.

, صبح قزوین,

ی افزود: شاهد هستیم که بسیاری از کشورها این افتخارآفرینی را به رئیس فدراسیون کشورمان تبریک گفتند و این قهرمانی درواقع توانست ایران را در جوامع جهانی در میان کشورهای پیشرفته مطرح کند.

,

ملی پوش تیم تیراندازی استان قزوین بیان کرد: پیش از این رشته‌های مدال‌آور المپیکی در رشته‌های کشتی، وزنه‌برداری، دوو‌میدانی و تکواندو خلاصه می‌شد اما امسال این افتخار را داشتیم که رشته تیراندازی نیز وارد میدان شود.

,

وی تصریح کرد: از این پس انتظار می‌رود که نگاه ویژه‌ای به رشته تیراندازی در شاخه‌های مختلف شود چه بسا که این رشته شانس مدال‌آوری بسیار بالایی دارد و مدال‌های بسیاری را نیز در المپیک کسب کرده است.

,

باقری در پایان گفت: هر شخصی که وارد رقابت‌های المپیک می‌شود به دور از هر جایگاه و منزلتی که دارد به عنوان جامعه ورزشی مطرح می‌شود که خوشبختانه آقای فروغی هم توانستند این مدال فوق‌العاده باارزش تاریخی و به یاد ماندنی را کسب کنند.

,

 

,

قهرمان کاراته جهان:

طلای فروغی در المپیک انگیزه جوانان ایرانی را مضاعف کرده است

,

قهرمان کاراته جهان:

,

قهرمان کاراته جهان:

,

قهرمان کاراته جهان:

, قهرمان کاراته جهان:,

طلای فروغی در المپیک انگیزه جوانان ایرانی را مضاعف کرده است

, طلای فروغی در المپیک انگیزه جوانان ایرانی را مضاعف کرده است, طلای فروغی در المپیک انگیزه جوانان ایرانی را مضاعف کرده است,

"ذبیح اله پورشیب"،  عضو تیم ملی کاراته ایران و قهرمان مسابقات بین المللی و ملی در گفتگو با خبرنگار ایلام بیدار گفت: باعث افتخار است که یک نفر از ایلام برای اولین بار توانست در رشته ای مانند تیراندازی مدال بگیرد که این مدال باعث شد تا یک انگیزه مضاعف در کاروان ورزشی و شادی وشعف برای ملت ایران ایجاد شود.

, ایلام بیدار,

وی افزود: مدال طلای جواد فروغی در رشته تیراندازی از آنجایی اهمیت دارد که برای اولین بار در این رشته در المپیک مدال می گیریم که این موضوع باعث ایجاد انگیزه برای جوانان شده است تا با تلاش و کوشش به اهداف خود برسند.

,

پورشیب در ادامه گفت: رشته تیراندازی یکی از رشته هایی است که به تلاش ودقت زیادی نیاز دارد تا بتوان با توجه به امکاناتی که سایر کشور ها دارند به مدال دست یافت.

,

عضو تیم ملی کاراته ایران خاطرنشان کرد: موفقیت در هر رشته ورزشی نشان دهنده سختی وتلاش است که به همین دلیل مردم به قهرمانان لطف داشته و قهرمانان هم همیشه با مردم هستند.

,

پورشیب بیان داشت: دراین شرایطی که مردم دارند موفقیت جواد فروغی باعث شد تا شادی در بین مردم گسترده شود.

,

قهرمان مسابقات کاراته در سطح  بین المللی و ملی تصریح کرد: ورزش باعث می شود تا پرچم کشور هر ساله در عرصه های بین المللی با افتخار به اهتزار درآید.

,

 

,
مهتاب باغچقی، دارنده مدال برنز مسابقات آسیایی:

کسب مدال طلای فروغی، مایه غرور و افتخار ملی بود

, مهتاب باغچقی، دارنده مدال برنز مسابقات آسیایی:,
,

کسب مدال طلای فروغی، مایه غرور و افتخار ملی بود

, کسب مدال طلای فروغی، مایه غرور و افتخار ملی بود, کسب مدال طلای فروغی، مایه غرور و افتخار ملی بود,

مهتاب باغچقی، کوراش کار بجنوردی، عضو تیم ملی کوراش در گفتگو با خبرنگار عصراترک اظهار داشت: در حال حاضر در اردوی تیم ملی به سر می برم و از وجود نماینده های ایران در المپیک احساس سربلندی و غرور دارم.

, عصراترک,

وی ادامه داد: کسب مدال طلای جواد فروغی در رشته تیراندازی با تپانچه بادی به عنوان اولین مدال طلای کشور ایران در این دوره برای همه ما مایه غرور و افتخار ملی بود.

,

باغچقی اضافه کرد: نه تنها من بلکه تمام هم تیمی هایم نسبت به این برد، با همتی دوچندان تمرین را در اردو به پیش می برند و در واقع این بردها باعث می شود که با روحیه ای بالا مسیر را با قدرت تر ادامه دهیم.

,

عضو تیم ملی کوراش خاطرنشان کرد: انشالله این صحنه ها بارها در این دوره المپیک تکرار خواهد شد و برای تمام نماینده های ایرانی، به خصوص علی اصغر مجرد، والیبالیست بجنوردی از خداوند آرزوی موفقیت را داریم.

,

گفتنی است؛ مهتاب باغچقی بانوی کوراش کار وزن 70 کیلوگرم اهل شهرستان بجنورد استان خراسان شمالی، در اولین تجربه بین المللی خود بر سکوی سوم رقابت های آسیایی کوراش هندوستان ایستاد و مدال برنز را از آن خود کرد.

,

 

,
قهرمان روئینگ جهان و آسیا:
, قهرمان روئینگ جهان و آسیا:,

فروغی در رشته خود جزو بهترین‌ها در سطح جهان است/ کسب مدال طلا برای نخستین بار در این رشته ورزشی نشان از پشتکار وی است

, فروغی در رشته خود جزو بهترین‌ها در سطح جهان است/ کسب مدال طلا برای نخستین بار در این رشته ورزشی نشان از پشتکار وی است, فروغی در رشته خود جزو بهترین‌ها در سطح جهان است/ کسب مدال طلا برای نخستین بار در این رشته ورزشی نشان از پشتکار وی است,

محسن شادی در گفت و گو با اروم نیوز، بیان کرد: امیدوارم همه بچه های ایران بتوانند نتیجه خوبی کسب کنند و الحمدلله شروع ایران در این المپیک خیلی خوب بوده است.

وی ادامه داد: مثال المپیک مثال قله ای هست که در پی فتح آن هستی تا به سر آن قله برسی، المپیک هم به نوعی سرقله ورزشکاران است،میدانی بالاتر از المپیک در سطح دنیا در حوزه ورزش وجود ندارد،کسی که به المپیک اعزام می شود،جز بهترین نفرات در سطح جهان در رشته مربوط به خودش است.

قهرمان روئینگ جهان و آسیا افزود: این ورزشکار شبانه روز تلاش کرده از زندگی و کار و خانواده و بالاخره از هرچیزی گذشته تا بتواند به این تورنمنت برسد و دیروز آقای فروغی اولین طلای المپیک را برای ایران کسب کرد که در رشته تپانچه شاید هیچ کدام از مسئولان وزارت و فدراسیون انتظار نداشتند که در این رشته صاحب مدال طلا شویم.

وی بیان کرد: البته برای بعضی ورزشکاران مثل خانم نجمه خدمتی باتوجه به سابقه حضور در دوره های قبلی المپیک، این دوره خیلی فرق می کرد، ولی اینکه یک شخصی مثل جواد فروغی در اولین تجربه المپیکی اش صاحب مدال طلا شود، عموما دور از انتظار بود،با این وجود این اتفاق شیرین روحیه ای برای کاروان المپیکی و مردم کشورمان شد که توانستیم خودمان را نشان دهیم و در سایر رشته ها توانایی کسب مدال را داریم، مخصوصا در تپانچه که هم ورزشکاران هم مردم ایران خیلی خوشحال شدند.

شادی خاطرنشان کرد: بنده هم حقیقتا بسیار خوشحال شدم که برای اولین بار در تاریخ تیراندازی توانستیم این مدال طلای خوش رنگ را کسب کنیم،که این اتفاق واقعا خیلی جرات و پشتکار می خواهد،به علاوه امکانات و شرایط مناسب برای تمرین نیز نیاز است و آقا جواد  قطعا زحمات زیادی برای کسب این مدال در طی این سالها کشیده اند.

وی شروع ایران در مسابقات المپیک را شروع خوبی خوانده و افزود: امیدوارم همه بچه های ایران بتوانند نتیجه خوبی کسب کنند و الحمدلله شروع ایران در این المپیک خیلی خوب بوده،دیروز هم بچه های آذربایجان در والیبال گل کاشتند و بازی را جمع کردند.

قهرمان روئینگ جهان و آسیا اضافه کرد: دیروز روز ورزشکاران ما بود،بچه های ما مثل سایر کشورها زحمت کشیدند،شبانه روز تمرین کردند،کسب مقام در المپیک با پول و پارتی نیست،این مدال با هیچ چیزی جز تلاش قابل بدست آوردن نیست، بنابراین اینکه بعضی رسانه ها شروع به جوسازی و تضعیف روحیه کرده بودند که ایران تا روز مسابقات کشتی برای کسب مدال باید منتظر بماند،مشاهده کردند که در گرو تلاش هر اتفاقی ممکن است و ما هنوز هم شانس برای دریافت مدال در رشته های تیراندازی، تکواندو و سایر رشته ها داریم.

,

محسن شادی در گفت و گو با اروم نیوز، بیان کرد: امیدوارم همه بچه های ایران بتوانند نتیجه خوبی کسب کنند و الحمدلله شروع ایران در این المپیک خیلی خوب بوده است.

,

وی ادامه داد: مثال المپیک مثال قله ای هست که در پی فتح آن هستی تا به سر آن قله برسی، المپیک هم به نوعی سرقله ورزشکاران است،میدانی بالاتر از المپیک در سطح دنیا در حوزه ورزش وجود ندارد،کسی که به المپیک اعزام می شود،جز بهترین نفرات در سطح جهان در رشته مربوط به خودش است.

,

قهرمان روئینگ جهان و آسیا افزود: این ورزشکار شبانه روز تلاش کرده از زندگی و کار و خانواده و بالاخره از هرچیزی گذشته تا بتواند به این تورنمنت برسد و دیروز آقای فروغی اولین طلای المپیک را برای ایران کسب کرد که در رشته تپانچه شاید هیچ کدام از مسئولان وزارت و فدراسیون انتظار نداشتند که در این رشته صاحب مدال طلا شویم.

,

وی بیان کرد: البته برای بعضی ورزشکاران مثل خانم نجمه خدمتی باتوجه به سابقه حضور در دوره های قبلی المپیک، این دوره خیلی فرق می کرد، ولی اینکه یک شخصی مثل جواد فروغی در اولین تجربه المپیکی اش صاحب مدال طلا شود، عموما دور از انتظار بود،با این وجود این اتفاق شیرین روحیه ای برای کاروان المپیکی و مردم کشورمان شد که توانستیم خودمان را نشان دهیم و در سایر رشته ها توانایی کسب مدال را داریم، مخصوصا در تپانچه که هم ورزشکاران هم مردم ایران خیلی خوشحال شدند.

,

شادی خاطرنشان کرد: بنده هم حقیقتا بسیار خوشحال شدم که برای اولین بار در تاریخ تیراندازی توانستیم این مدال طلای خوش رنگ را کسب کنیم،که این اتفاق واقعا خیلی جرات و پشتکار می خواهد،به علاوه امکانات و شرایط مناسب برای تمرین نیز نیاز است و آقا جواد  قطعا زحمات زیادی برای کسب این مدال در طی این سالها کشیده اند.

,

وی شروع ایران در مسابقات المپیک را شروع خوبی خوانده و افزود: امیدوارم همه بچه های ایران بتوانند نتیجه خوبی کسب کنند و الحمدلله شروع ایران در این المپیک خیلی خوب بوده،دیروز هم بچه های آذربایجان در والیبال گل کاشتند و بازی را جمع کردند.

,

قهرمان روئینگ جهان و آسیا اضافه کرد: دیروز روز ورزشکاران ما بود،بچه های ما مثل سایر کشورها زحمت کشیدند،شبانه روز تمرین کردند،کسب مقام در المپیک با پول و پارتی نیست،این مدال با هیچ چیزی جز تلاش قابل بدست آوردن نیست، بنابراین اینکه بعضی رسانه ها شروع به جوسازی و تضعیف روحیه کرده بودند که ایران تا روز مسابقات کشتی برای کسب مدال باید منتظر بماند،مشاهده کردند که در گرو تلاش هر اتفاقی ممکن است و ما هنوز هم شانس برای دریافت مدال در رشته های تیراندازی، تکواندو و سایر رشته ها داریم.

,

 

,

شهربانو منصوریان چهره شناخته شده رشته ووشو بانوان:

, شهربانو منصوریان چهره شناخته شده رشته ووشو بانوان:, شهربانو منصوریان چهره شناخته شده رشته ووشو بانوان:,

طلای المپیک فراتر از هر مدال جهانی دیگری است/ افرادی که در سختی‌‌ها تلاش می‌کنند انگیزه بیشتری برای همواره موفق‌تر هستند

, طلای المپیک فراتر از هر مدال جهانی دیگری است/ افرادی که در سختی‌‌ها تلاش می‌کنند انگیزه بیشتری برای همواره موفق‌تر هستند, طلای المپیک فراتر از هر مدال جهانی دیگری است/ افرادی که در سختی‌‌ها تلاش می‌کنند انگیزه بیشتری برای همواره موفق‌تر هستند,

شهربانو منصوریان در گفتگو با صاحب نیوز؛ ضمن تبریک و تمجید از مدال المپیک جواد فروغی که روز گذشته در رشته تیراندازی اولین طلای المپیک 2021 را برای ایران به ارمغان  آورد، گفت: گرفتن سهمیه حضور در المپیک آرزوی هر ورزشکاری است و حال این که گرفتن مدال  المپیک آن هم مدال طلای المپیک بسیار حائز اهمیت و البته کاری دشوار است.

, صاحب نیوز,

این چهره شناخته شده رشته ووشو بانوان در مورد جایگاه المپیک در بین رقابت‌های جهانی با بیان این که به نظر من مدال المپیک 80 درصد مهم‌تر از مدال سایر رقابت‌های بین المللی است، تصریح کرد: در جام جهانی رشته‌های مختلف تنها فدراسیون و طرفداران آن رشته در کشورهای مختلف درگیر هستند و رقابت‌ها را پیگیری می‌کنند اما در المپیک همه فدراسیون‌های ورزشی درگیر هستند و زمانی که بیان می‌شود ورزشکاری از یک کشور برنده یک مدال شده است گفته می‌شود فلان کشور در المپیک مدال گرفته است.

,

وی ادامه داد: در بین رقابت‌های ورزشی دنیا المپیک بیشتر از سایر رقابت‌ها مورد توجه مردم دنیاست و کل جهان آن را پیگیری می‌کنند تا ببینند کدام کشورها جایگاه‌های ورزشی برتر جهان را از آن خود می‌کنند.

,

منصوریان در مورد کسب طلای المپیک توسط ورزشکاری که با امکانات حداقلی و با تمرین در زیرزمین یک بیمارستان خود را به این موفقیت رسانده است، اظهار کرد: معمولاً افرادی که در سختی‌‌ها تلاش می‌کنند انگیزه بیشتری برای حضور در رقابت‌ها داشته و همواره موفق‌تر بوده‌اند تا کسانی که با امکانات بیشتر و در رفاه هستند.

,

 

,

محسن ترکی، داور پیشکسوت فوتبال:

, محسن ترکی، داور پیشکسوت فوتبال:,

طلای «فروغی» جانی دوباره به رشته تیراندازی بخشید

, طلای «فروغی» جانی دوباره به رشته تیراندازی بخشید, طلای «فروغی» جانی دوباره به رشته تیراندازی بخشید,

محسن ترکی، داور پیشکسوت فوتبال در گفت‌‌وگو با صبح توس با اشاره به پیروزی غیور مردانه جواد فروغی در مسابقات تیراندازی المپیک 2020 توکیو گفت: رکورد‌ها و سنت‌شکنی‌ها تنها در صورتی محقق می‌شوند که غرور ملی و عزت میهن‌پرستی در دل ورزشکاران کشورمان جاری شود.

وی افزود: جواد فروغی به تمام مردم آموخت که در سخت‌ترین شرایط و کمبود امکانات لازم، بازهم می‌توان افتخار یک ملت شد و حس غرور ایرانیان را نسبت به تمام جهان افزایش داد.

این داور پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: فروغی امروز با قهرمانی‌اش امید را در دل دیگر افراد که در رشته‌ تیراندازی فعالیت می‌کنند زنده کرد تا بتوانند انگیزه او را سرلوحه خود قرار داده و برای ایران افتخارآفرینی کنند.

وی افزود: باوجود 100 درصدی نبودن امکانات اما امروز فهمیدیم که موفقیت در تمام رشته‌های ورزشی امکان‌پذیر است.

ترکی تصریح کرد: امیدواریم تمام ورزشکارانی که راهی المپیک توکیو شده‌اند به این باور برسند که چه تیرانداز 40 ساله باشند و چه دختری با امکانات و تجهیزات متوسط در مسابقات قایق‌رانی، بایستی غرور ملی‌شان با صدای درونشان هم‌آمیخته شده تا بتوانند بر قله‌های پیروزی در تمامی ماده‌ها و مسابقات قدم بگذارند.

,

محسن ترکی، داور پیشکسوت فوتبال در گفت‌‌وگو با صبح توس با اشاره به پیروزی غیور مردانه جواد فروغی در مسابقات تیراندازی المپیک 2020 توکیو گفت: رکورد‌ها و سنت‌شکنی‌ها تنها در صورتی محقق می‌شوند که غرور ملی و عزت میهن‌پرستی در دل ورزشکاران کشورمان جاری شود.

, صبح توس,

وی افزود: جواد فروغی به تمام مردم آموخت که در سخت‌ترین شرایط و کمبود امکانات لازم، بازهم می‌توان افتخار یک ملت شد و حس غرور ایرانیان را نسبت به تمام جهان افزایش داد.

,

این داور پیشکسوت فوتبال خاطر نشان کرد: فروغی امروز با قهرمانی‌اش امید را در دل دیگر افراد که در رشته‌ تیراندازی فعالیت می‌کنند زنده کرد تا بتوانند انگیزه او را سرلوحه خود قرار داده و برای ایران افتخارآفرینی کنند.

,

وی افزود: باوجود 100 درصدی نبودن امکانات اما امروز فهمیدیم که موفقیت در تمام رشته‌های ورزشی امکان‌پذیر است.

,

ترکی تصریح کرد: امیدواریم تمام ورزشکارانی که راهی المپیک توکیو شده‌اند به این باور برسند که چه تیرانداز 40 ساله باشند و چه دختری با امکانات و تجهیزات متوسط در مسابقات قایق‌رانی، بایستی غرور ملی‌شان با صدای درونشان هم‌آمیخته شده تا بتوانند بر قله‌های پیروزی در تمامی ماده‌ها و مسابقات قدم بگذارند.

,

 

,

حسین باقری، ملی‌پوش تیراندازی:

, حسین باقری، ملی‌پوش تیراندازی:,

فروغی با قدرت تمرین کرد و بهترین نتیجه را گرفت/ جواد مایه افتخار همه ملت ایران شد

, فروغی با قدرت تمرین کرد و بهترین نتیجه را گرفت/ جواد مایه افتخار همه ملت ایران شد, فروغی با قدرت تمرین کرد و بهترین نتیجه را گرفت/ جواد مایه افتخار همه ملت ایران شد,

حسین باقری در گفت‌و‌گو با خبرنگار صاحب نیوز با  تمجید از جواد فروغی اظهار کرد: کار جواد فروغی در بازی های المپیک در حد عالی بود، به‌خصوص در مرحله فینال رقابت ها که یک فینال پرقدرت و بی نقصی داشت، البته می توان گفت سیر صعودی وی از زمان برگزاری مسابقات جام جهانی تیراندازی هند که در اوایل فروردین ماه امسال برگزار شد شکل گرفت، در آن مسابقات طلا گرفت و همچنین جام‌جهانی کرواسی که در آنجا هم موفق به کسب مدال طلا شد و در نهایت کاری که دیروز انجام داد باعث افتخار همه ملت ایران شد.

, صاحب نیوز,

ملی‌پوش تیراندازی ایران افزود: از نظر فنی روند آمادگی آقای فروغی بسیار خوب بوده و در مسابقات قبلی نتیجه‌های خوبی داشت و مسلما برد در بازی های المپیک تعجب برانگیز و دور از ذهن نبود و با قدرت کار کرد و بهترین نتیجه را گرفت.

,

وی با اشاره به دیگر شانس های بازیکنان ایران در رشته تیراندازی مسابقات المپیک ابراز داشت: شانس های دیگری در رشته میکس تفنگ و تپانچه داریم و در دو رشته خفیف در بانوان و آقایان شانس‌های دیگرای برای کسب مدال برای بازیکنان جود دارد و امیدواریم بهترین عملکرد را از دیگر بازیکنان کشور عزیزمان در رشته های تفنگ و تپانچه شاهد باشیم.

,

 

,

ابوالفضل بوسفی،‌ سرمربی تیم ملی هاکی:

, ابوالفضل بوسفی،‌ سرمربی تیم ملی هاکی:,

کسب مدال طلای المپیک نشان از آمادگی بسیار بالای فروغی دارد /کسب مدال طلا در رشته تیراندازی اتفاق خیلی مهمی بود

, کسب مدال طلای المپیک نشان از آمادگی بسیار بالای فروغی دارد /کسب مدال طلا در رشته تیراندازی اتفاق خیلی مهمی بود, کسب مدال طلای المپیک نشان از آمادگی بسیار بالای فروغی دارد /کسب مدال طلا در رشته تیراندازی اتفاق خیلی مهمی بود,

ابوالفضل یوسفی سرمربی تیم ملی هاکی در گفتگو با دیار آفتاب با اشاره به کسب مدال طلای المپیک در رشته تیراندازی تپانچه ۱۰ متر مردان توسط جواد فروغی، گفت: سطح مسابقات المپیک با هیچ مسابقه جهانی دیگری قابل مقایسه نیست و مدال آوری در این مسابقات نیاز به آمادگی بسیار بالایی دارد.

, دیار آفتاب,

وی افزود: کسی که بتواند در المپیک موفق به کسب مدال شود، قطعا شبانه روز زحمت کشیده است تا بتواند به این نتیجه برسد. البته فروغی در دو سال گذشته در مسابقات جام جهانی همیشه جزو رنکینگ های اول بوده است.

,

یوسفی با اشاره به صعود بیش از صد پله ای فروغی در رنکینگ جهانی، تصریح کرد: همانطور که خودش گفت در ماه های اخیر روزی ۷ ساعت تمرین داشته و انتظار قرارگیری در میان ۸ نفر برتر را داشته است. در مجموع کسب مدال طلا در چنین رشته ای که قبلا سابقه نداشته است، اتفاق خیلی خیلی مهمی بود.

,

 

,

حمید اسکندری، مربی رسمی تیم ملی فدراسیون کونگ فو:

, حمید اسکندری، مربی رسمی تیم ملی فدراسیون کونگ فو:,

جواد فروغی با اقتدار پرچم ایران را در المپیک بالا برد/ تیم فنی فروغی خیلی حرفه‌ای بود

, جواد فروغی با اقتدار پرچم ایران را در المپیک بالا برد/ تیم فنی فروغی خیلی حرفه‌ای بود, جواد فروغی با اقتدار پرچم ایران را در المپیک بالا برد/ تیم فنی فروغی خیلی حرفه‌ای بود,

حمید اسکندری مربی رسمی تیم ملی کونگ فو در گفت و گو با سپاس، با اشاره به موفقیت جواد فروغی در المپیک توکیو، اظهار کرد: بالا بردن پرچم جمهوری اسلامی ایران کار هر کسی نیست و رزشکاران با غیرت و اقتدار ملی این کار را به راحتی انجام می‌دهند.

,

این ورزشکار بوشهری گفت: جواد فروغی به لحاظ فنی و کادر تشکیلاتی در تیم خود کاملا حرفه‌ای عمل کرد که توانست این نتیجه بسیار عالی را برای جمهوری اسلامی ایران در سطح بین‌المللی کسب کند.

,

اسکندری بیان کرد: بسیاری از ورزشکاران تلاش می‌کنند تا یک سهمیه المپیک در رشته‌های مختلف دریافت کنند، اما امروز جواد فروغی با اتکا به دین مبین اسلام توانست در این دوره از مسابقات مدال طلا کسب کند که من به نوبه خود این موفقیت را تبریک عرض می کنم.

,

قهرمان چندین دوره مسابقات جهانی افزود: همه مسئولین در دستگاه های اجرایی باید نسبت به ورزشکاران توجه ویژه داشته باشند تا در همه مسابقات شاهد مدال آوری جوانان غیور ایرانی در سطح بین‌المللی باشیم.

,

مربی تیم ملی کونگ فو خاطرنشان کرد: اگر سر تا پای سفیران ورزشی و مدال‌آوران ورزشی طلا شود، قطعا هنوز باید فراتر برویم، چون همین افراد هستند که پرچم جمهوری اسلامی ایران را در مقابل همه کشورهای دنیا بالا می‌برند.

,

سرمربی تیم ملی هاکی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در دوره های گذشته تنها در رشته هایی مانند وزنه برداری، تکواندو و کشتی موفق به کسب طلا شده بودیم، لذا کسب طلا در این رشته بسیار حائز اهمیت است و احتمال کسب مدال در رشته دوبل تیراندازی هم وجود دارد.

,

 

,

شاهین ایزدیار، رکورددار مدال آوری تاریخ شنای معلولان ایران:

, شاهین ایزدیار، رکورددار مدال آوری تاریخ شنای معلولان ایران:,

غیرت ورزشکاران ایران علی رغم حمایت مسئولین آنها را تاریخ ساز می کند/ جواد فروغی با طلای المپیک، کام مردم را در اوج تنگناهای اقتصادی شیرین کرد

,

غیرت ورزشکاران ایران علی رغم حمایت مسئولین آنها را تاریخ ساز می کند/ جواد فروغی با طلای المپیک، کام مردم را در اوج تنگناهای اقتصادی شیرین کرد

, غیرت ورزشکاران ایران علی رغم حمایت مسئولین آنها را تاریخ ساز می کند/ جواد فروغی با طلای المپیک، کام مردم را در اوج تنگناهای اقتصادی شیرین کرد, غیرت ورزشکاران ایران علی رغم حمایت مسئولین آنها را تاریخ ساز می کند/ جواد فروغی با طلای المپیک، کام مردم را در اوج تنگناهای اقتصادی شیرین کرد,

رکورددار مدال آوری تاریخ شنای معلولان ایران در باره کسب مدال طلای المپیک توسط جواد فروغی، در گفتگو با خبرنگار تیتریک، گفت: هر ورزشکاری تمام توان خود را به کار می گیرد تا بتواند بهترین عملکرد را در مسابقات جهانی ارائه دهد.

,

شاهین ایزدیار با اشاره به اینکه همه ما از مدال طلای ورزشکار کشورمان خوشحال شدیم، افزود: هیچ کسی انتظار نداشت در رشته تیراندازی، ایران بتواند طلای المپیک را دریافت کند، جواد فروغی با این کار تاریخ ساز شد و پایان خوشی را بعد از  تمام لحظات سخت و محدودیت هایی که برای خودش قائل شده بود رقم زد.

,

وی اظهار داشت: شادی رفتن روی سکوی قهرمانی قابل وصف نیست و مردم از مشکلات زیادی که یک ورزشکار برای رسیدن به هدفش متحمل شده است، همان لبخند دریافت مدال را مشاهده می کنند، به اهتزاز درآمدن پرچم ایران در جهان، علاوه بر ملت ایران کام ورزشکاری که این اتفاق بزرگ را محقق کرده است را هم شیرین خواهد کرد.

,

ایزدیار تصریح کرد: زمانی که سرود ملی ایران در مسابقات بین المللی طنین انداز می شود، اشک شوق مردم را به دنبال دارد، زمانی که یک جوان موفقیتی را برای کشورمان به دست می آورد، مردم علی رغم تنگناهای اقتصادی که با آن مواجه هستند لحظاتی غم های خود را فراموش می کنند.

,

وی گفت: متاسفانه حمایت مسئولین از ورزشکاران سال به سال کمرنگ تر شده و عملا عملکرد خوبی را در حداقل در حوزه شنا از آنها شاهد نبوده ایم، اغلب مدال آوران المپیک هم طی سال های اخیر به این نتیجه رسیده اند، ورزشکار ایرانی تنها با همت و غیرت شخصی و بدون حمایتی از جانب مسئولین افتخار آفرین می شود.

,

عضو تیم‌ ملی شنای معلولان ایران است و دارنده ۶ مدال طلا و یک نقره در بازی ‌های پاراآسیایی جاکارتا، در خاتمه خاطرنشان داشت: تنها حمایت مسئولین کشور از ورزشکاران در بازه زمانی دو مانده به مسابقات است و پس از آن عملا ورزشکار رها می شود.

,

 

,

محمدصادق زارع، کارشناس رشته تیر اندازی:

, محمدصادق زارع، کارشناس رشته تیر اندازی:,

پیروزی جواد فروغی لرزه بر ساختار سیاسی و فرهنگی المپیک وارد کرد

, پیروزی جواد فروغی لرزه بر ساختار سیاسی و فرهنگی المپیک وارد کرد, پیروزی جواد فروغی لرزه بر ساختار سیاسی و فرهنگی المپیک وارد کرد,

محمدصادق زارع در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه ۱۵ ماده تیراندازی در مسابقات المپیک شرکت دارد که از این بین ایران تنها در ۳ ماده شرکت می‌کند اظهار کرد: جواد فروغی با توجه به شرایط و میزان سهمیه ایران در رشته تیراندازی، در کمال ناباوری مدال طلا را برای کشور کسب کرد که باعث شادی ملت ایران شد.

مربی و کارشناس رشته تیر اندازی استان گیلان با اشاره به جایگاه ورزش تیراندازی در دین مبین اسلام و پیوند آن با تاریخ ایران اسلامی گفت: با توجه به این پیشینه، اگر مسئولان ورزشی مربوطه سرمایه گذاری بیشتری در رشته تیراندازی انجام دهند سهمیه ما در المپیک افزایش یافته و مدال‌های بیشتری را کسب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه تیراندازی یک رشته ورزشی کاملاً حرفه‌ای است و جواد فروغی ۱۰ سال برای رسیدن به این سطح از توانمندی زحمت کشیده است خاطرنشان کرد: فروغی پیش از این در مسابقات مختلفی موفق عمل کرده بود و افتخارات ورزشی ملی داشت.

زارع ادامه داد: تیراندازی یک رشته رکوردی است و شانس نقشی در موفقیت ورزشکار ندارد و فروغی توانست بر تمامی فشارهای روانی که در فینال مسابقات وجود داشت غلبه کند و این نشان دهنده شخصیت و ویژگی‌های روحی روانی قوی و صبر بالای وی است.

این مربی ورزش تیر اندازی استان گیلان، جواد فروغی را سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیک دانست و افزود: در طول مسابقات دیدیم که فروغی چفیه را به عنوان یک نماد فرهنگی و ارزشمند که یادآور دوران دفاع مقدس است با خود همراه داشت و حتی پس از پیروزی نیز روی همان چفیه سجده شکر به جا آورد و در طول مسابقات، با محبت، آرامش و خلوصی که نشات گرفته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است پیش چشم بقیه مردم جهان حاضر شد.

وی با اشاره به تاثیرات این پیروزی بر مردم تصریح کرد: پس از پیروزی جواد فروغی در مسابقات المپیک، بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را جهت ثبت نام در رشته تیراندازی آوردند و این نشان می دهد که فروغی علاوه بر پیروزی در ورزش، فرهنگ سازی درستی نیز داشته است.

زارع با بیان اینکه گیلان مستعد موفقیت در رشته تیراندازی خصوصاً رشته تپانچه بادی است اظهار کرد: گیلان تیراندازان خوب و مستعدی دارد که می‌توانند در المپیک نیز سهمیه داشته باشند و اگر امکانات و شرایط برای آنها فراهم شود می‌توانند همانند جواد فروغی در آینده موفقیت‌های زیادی برای کشور کسب کنند.

این ورزشکار گیلانی با بیان اینکه جواد فروغی با موفقیت و نوع رفتار و منش و اعتقادات خود لرزه بر ساختار سیاسی و فرهنگی المپیک وارد کرده است خاطرنشان کرد: فروغی با استفاده از نمادهای مذهبی فرهنگ ایرانی و اسلامی را به دنیا نشان داد و همین موضوع باعث شد که دشمنان و به ویژه معاندین درصدد تخریب چهره وی برآیند.

وی تاکید کرد: مسئولین باید از قالب شعار دادن خارج شده و وارد میدان عمل شوند و با گسترش سرانه فضای ورزشی و فراهم کردن ابزار حرفه‌ای برای ورزشکاران سهمیه ایران در المپیک را افزایش دهند.

معصومه خداوردیان

انتهای پیام/

,

محمدصادق زارع در گفتگو با خبرنگار ۸دی، با بیان اینکه ۱۵ ماده تیراندازی در مسابقات المپیک شرکت دارد که از این بین ایران تنها در ۳ ماده شرکت می‌کند اظهار کرد: جواد فروغی با توجه به شرایط و میزان سهمیه ایران در رشته تیراندازی، در کمال ناباوری مدال طلا را برای کشور کسب کرد که باعث شادی ملت ایران شد.

, ۸دی,

مربی و کارشناس رشته تیر اندازی استان گیلان با اشاره به جایگاه ورزش تیراندازی در دین مبین اسلام و پیوند آن با تاریخ ایران اسلامی گفت: با توجه به این پیشینه، اگر مسئولان ورزشی مربوطه سرمایه گذاری بیشتری در رشته تیراندازی انجام دهند سهمیه ما در المپیک افزایش یافته و مدال‌های بیشتری را کسب می‌کنیم.

,

وی با بیان اینکه تیراندازی یک رشته ورزشی کاملاً حرفه‌ای است و جواد فروغی ۱۰ سال برای رسیدن به این سطح از توانمندی زحمت کشیده است خاطرنشان کرد: فروغی پیش از این در مسابقات مختلفی موفق عمل کرده بود و افتخارات ورزشی ملی داشت.

,

زارع ادامه داد: تیراندازی یک رشته رکوردی است و شانس نقشی در موفقیت ورزشکار ندارد و فروغی توانست بر تمامی فشارهای روانی که در فینال مسابقات وجود داشت غلبه کند و این نشان دهنده شخصیت و ویژگی‌های روحی روانی قوی و صبر بالای وی است.

,

این مربی ورزش تیر اندازی استان گیلان، جواد فروغی را سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در مسابقات المپیک دانست و افزود: در طول مسابقات دیدیم که فروغی چفیه را به عنوان یک نماد فرهنگی و ارزشمند که یادآور دوران دفاع مقدس است با خود همراه داشت و حتی پس از پیروزی نیز روی همان چفیه سجده شکر به جا آورد و در طول مسابقات، با محبت، آرامش و خلوصی که نشات گرفته از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است پیش چشم بقیه مردم جهان حاضر شد.

,

وی با اشاره به تاثیرات این پیروزی بر مردم تصریح کرد: پس از پیروزی جواد فروغی در مسابقات المپیک، بسیاری از خانواده‌ها فرزندان خود را جهت ثبت نام در رشته تیراندازی آوردند و این نشان می دهد که فروغی علاوه بر پیروزی در ورزش، فرهنگ سازی درستی نیز داشته است.

,

زارع با بیان اینکه گیلان مستعد موفقیت در رشته تیراندازی خصوصاً رشته تپانچه بادی است اظهار کرد: گیلان تیراندازان خوب و مستعدی دارد که می‌توانند در المپیک نیز سهمیه داشته باشند و اگر امکانات و شرایط برای آنها فراهم شود می‌توانند همانند جواد فروغی در آینده موفقیت‌های زیادی برای کشور کسب کنند.

,

این ورزشکار گیلانی با بیان اینکه جواد فروغی با موفقیت و نوع رفتار و منش و اعتقادات خود لرزه بر ساختار سیاسی و فرهنگی المپیک وارد کرده است خاطرنشان کرد: فروغی با استفاده از نمادهای مذهبی فرهنگ ایرانی و اسلامی را به دنیا نشان داد و همین موضوع باعث شد که دشمنان و به ویژه معاندین درصدد تخریب چهره وی برآیند.

,

وی تاکید کرد: مسئولین باید از قالب شعار دادن خارج شده و وارد میدان عمل شوند و با گسترش سرانه فضای ورزشی و فراهم کردن ابزار حرفه‌ای برای ورزشکاران سهمیه ایران در المپیک را افزایش دهند.

,

معصومه خداوردیان

,

انتهای پیام/

]
قهرمانان و مدال‌آوران رشته‌های مختلف ورزشی کشورمان شگفتی‌سازی جواد فروغی در المپیک توکیو را ستودند و مدال‌آوری در رشته تیراندازی را یک سوپرایز برای مردم ایران دانستند.