۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان بیجاری خریداری شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیمان قمری مدیر جهاد کشاورزی بیجار در گفتگو با خبرنگار کُردتودی اظهار داشت: از زمان آغاز کار برداشت گندم تاکنون، ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.

وی افزود: ۱۶ مرکز خرید گندم تعاون روستایی، کارخانه آرد تک‌ستاره، سیلوی گندم چراغ‌مغان، آل‌کبود و انبار گندم تخت کار خرید گندم از کشاورزان را انجام می دهند.

قمری با بیان اینکه کار برداشت گندم از اواسط تیرماه آغاز و تا پایان مرداد نیز ادامه دارد، گفت: ۳۰۰ کمباین بومی و ۲۰۰ کمباین غیر بومی کار برداشت گندم در بیجار را انجام می دهند.

مدیر جهاد کشاورزی بیجار عنوان کرد: سه هزار تن بذر اصلاح شده در طول سال گذشته به منظور حمایت از کشاورزان در فصل کشت در اختیار آنان قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: شهرستان بیجار در طی چند سال گذشته بالاترین تولید گندم را به خود اختصاص داده بود، اما در سال زارعی حاضر به علت خشکسالی و وجود آفت گندم میزان تولید گندم نسبت به سال گذشته کاهش ۵۰ درصدی دارد.

انتهای پیام/



 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کُردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
پیمان قمری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بیجار گفت: از زمان آغاز کار برداشت گندم تاکنون، ۳۶ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان خریداری و تحویل مراکز خرید شده است.