کارهای غیرقانونی در برخی تعاونی‌های مسکن با دور زدن قانون به صورت قانونی انجام شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محمدرضا انصاری امروز در نشست خبری مشترک اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و اداره ۀ آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان به مناسبت 6 مرداد، روز ملی کارآفرینی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای اظهار داشت: تشکیل تعاونی بر اساس آموزه‌های دینی و قرآنی و همچنین طبق قوانین در بخش‌های مختلف می‌تواند اتفاق بیفتد که یکی از آن‌ها بخش مسکن است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

 وی با بیان اینکه وظیفه تعاونی‌های مسکن طبق قانون، تامین زمین و مسکن برای اعضای صنفی خود در حیطه شهرسازی و محدوده شهری است، خاطرنشان کرد: از ابتدای تشکیل برخی تعاونی‌ها اقدامات غیرقانونی مبنی بر خرید زمین‌های غیرمحدوده شهری، استفاده از زمین‌های فاقد کاربری مسکونی و همچنین زمین‌های فاقد طرح تفصیلی شهر انجام شده که مصداق کج نهادن خشت اول است.

,

انصاری با بیان 2 نکته در این زمینه بسیار مهم است، افزود: موضوع اول، وظایف حاکمیتی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و موضوع دوم، وظایف تصدی‌گری تعاونی‌ها است که به اتاق تعاون محول شده است.

,

وی با بیان اینکه مردم و اعضا آسیب‌های زیادی از این تعاونی‌ها دیده‌اند، تصریح کرد: متاسفانه کارهای غیرقانونی با دور زدن قانون به صورت قانونی انجام شده که از جمله آن‌ها دست‌به‌دست شدن فیش زمین‌ها است.

,

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه باید چهارچوب رعایت قوانین و مقررات برای تعاونی‌ها حاکم شود، گفت: حسابرسی تعاونی‌ها، برگزاری منظم مجامع، انتخاب بازرس برای شرکت‌های تعاونی از جمله این موارد است که امیدواریم این مشکلات به زودی حل شوند.

,

وی با بیان اینکه پیگیر مشکلات تعاونی‌ها هستیم اما حل آن‌ها زمان‌بر است، اظهار داشت: دستگاه قضایی و شخص دادستان مرکز استان زنجان نیز در این زمینه ورود پیدا کرده‌اند و راه حل برون‌رفت از مشکلات تعاونی‌ها تقویت اتاق تعاون و هیات‌های داوری است.

,

*‌ 85 درصد جامعه، مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند

, *‌ 85 درصد جامعه، مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند, *‌ 85 درصد جامعه، مخاطب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند,

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به ارتباط گسترده وزارت متبوع با جامعه گفت: 85 درصد جامعه، مخاطب این وزارتخانه و مجموعه‌های تحت نظر ان هستند.

,

وی با تاکید بر اجرای دقیق قوانین و مقررات در سطح این اداره کل و دستگاه‌های تابعه اظهار داشت: هر انحرافی در اجرای قوانین و مقررات 85 درصد جامعه را به قهقرا می‌برد ضمن اینکه در این مجموعه باید مطالبه‌گری را به مخاطبین آموزش دهیم.

,

انصاری که همزمان مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان نیز است در خصوص تجهیزات مورد نیاز برای آموزش مهارت‌های فنی خاطرنشان کرد: برای رشته مدیریت منابع آب، تجهیزاتی از شرکت آلمانی خریداری شده و در رشته اتومکانیک نیز خودروهایی خریداری شده که تکگنولوژی ان‌ها در زنجان وجود ندارد.

,

وی با اشاره به ضرورت استفاده از انرژی خورشیدی افزود: نیروگاه‌های خورشیدی علاوه بر زنجان در سایر شهرستان‌ها نیز نصب و راه‌اندازی شده، جوشکاری در زیر آب نیز در زنجان آموزش داده می‌شود و آخرین اقدام نیز ورود تکنولوژی cnc روی چوب است که تا چند روز آینده محقق می‌شود.

,

انصاری ادامه داد: شاید برخی تجهیزات از جمله تراشکاری مربوط به دهه 60 باشد اما با این وجود این دستگاه‌ها همان کاری را انجام می‌دهند که لازم است و در مقابل در برخی رشته‌ها نیز بهترین و به‌روزترین تجهیزات را داریم.

,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه شعار سال 1400 به صورت هوشمندانه توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی و با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی، اجتماعی، تحریم و بین‌المللی نامگذاری شده است، گفت: تسهیلگری، مانع‌زدایی برای جذب سرمایه‌گذاران، افزایش هوشمندانه و باکیفیت تولید، متعادل‌سازی عرضه و تقاضا در جامعه، توسعه بخش غیردولتی، توسعه مشارکت ذی‌نفعان، برنامه‌ریزی و حکمرانی و توسعه آموزش‌های محلی فنی و حرفه‌ای و از بین بردن یاس و ناامیدی در بین جوانان و دانشجویان از شروط تحقق شعار سال است.

,

*‌ تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، مهمترین عامل در پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید است

, *‌ تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، مهمترین عامل در پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید است, *‌ تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، مهمترین عامل در پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید است,

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان تاکید کرد: تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بنگاه‌های اقتصادی، یکی از مهمترین عوامل پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید است که در قوانین نیز به آن اشاره شده است.

,

وی با بیان اینکه مطمئناً افراد دارای گواهینامه آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، بیکار نخواهند ماند، گفت: 90 درصد افراد دارای مهارت حرفه‌ای، اشتغال دارند.

,

انصاری با بیان اینکه نیروهای کار ماهر از میان کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای جذب می‌شوند، خاطرنشان کرد: سالانه بالغ بر 4 هزار نفر از آموزش‌دیدگان فنی و حرفه‌ای در سطح استان به صورت مستقیم جذب بازار کار می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه مردم و اعضا آسیب‌های زیادی از تعاونی‌های مسکن دیده‌اند، گفت: متاسفانه کارهای غیرقانونی با دور زدن قانون به صورت قانونی انجام شده که از جمله آن‌ها دست‌به‌دست شدن فیش زمین‌ها است.