دولت باید با استفاده از ظرفیت نهادهای مردمی برای از بین‌بردن آسیب‌های اجتماعی تلاش کند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز پنج شنبه همزمان با عید سعید غدیر با حضور در یک موسسه خیریه نگهداری و مهارت افزایی «کودکان کار»، با کودکان و نوجوانان حاضر در آن، دیدار و گفتگو کرد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
آیت الله رئیسی در این بازدید با تبریک عید سعید غدیر، این عید را روزی بسیار بزرگ و مهم توصیف کرد و افزود: ملاطفت، مهربانی و مهرورزی با هم نوعان از آموزه های اهل بیت علیهم الاسلام است و در این زمینه به طور خاص هم سیره فردی هم سیره حکومتی امیرالمومنین علی علیه السلام باید الگوی آحاد جامعه ما و کارگزاران نظام اسلامی باشد.
,
 
,
رئیس جمهور منتخب با تاکید بر اینکه کودکان و نوجوانان حاضر در این مرکز قدردان مربیانی هستند که نقش پدر و مادر و معلم را برای آنها توأمان ایفا می کنند، افزود: اینکه همت کرده‌اید و در اینجا هم به آموزش اهتمام دارید و هم به کار تولیدی، اقدام بسیار خوب و ارزشمندی است.
,
 
,
آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه باید از فرصت فراهم شده آموزش و مهارت آموزی حداکثر استفاده را ببرید، تاکید کرد: مطمئن باشید با امید و اراده قوی شما و تفضل پروردگار، آینده روشنی برای خود خواهید ساخت و انشالله در حل مشکلات کشور نقش آفرین خواهید بود.
,
 
,
رئیس جمهور منتخب ضمن تقدیر از اقدامات و تلاش های خیرخواهانه مدیران و مربیان موسسه در رسیدگی و ساماندهی کودکان کار و نیز نوجوانان بی سرپرست یا بدسرپرست، تاکید کرد: توجه به موضوع آسیب های اجتماعی بسیار مهم و از وظایف دولت است به نحوی که در گام اول باید مانع به وجود آمدن آسیب ها شد و در مرحله بعدی برای از بین بردن آنها تلاش نمود.
,
 
,
رئیسی افزود: البته در این مسیر، باید از ظرفیت گروه ها و نهادهای مردمی و موسسات خیریه بهره حداکثری برد.
,
 
,
آیت الله رئیسی با انتقاد از اقدامات باندهای سازماندهی شده برای سوء استفاده و بهره کشی از کودکان کار، اظهار داشت: این کودکان و نوجوانان، فرزندان ایران هستند و ضمن تلاش برای حراست از کرامت آنها و صیانت از فرهنگ ایرانی اسلامی جامعه، با آموزش مهارت های مختلف آنها را برای حضور موثر در جامعه آماده کرد. 
,
 
,
در ابتدای این بازدید رئیس جمهور منتخب از کارگاه‌های تولیدی این موسسه بازدید و در جریان فعالیت‌های آن قرار گرفت. 
,
 
,
کودکان و نوجوانان نیز با ابراز خوشحالی از دیدار و گفتگوی مستقیم با رئیس جمهور منتخب، درخواست هایشان از جمله حمایت دولت از طرح «کودک کار کارآفرین» را با دکتر رئیسی در میان گذاشتند.
,
 
,
انتهای پیام/
]
رئیس جمهور منتخب ملاطفت، مهربانی و مهرورزی با هم نوعان را از آموزه های امام علی(ع) برشمرد و گفت: دولت باید با استفاده حداکثری از ظرفیت نهادها و موسسات مردمی برای از بین بردن آسیب های اجتماعی تلاش کند.