ارزش‌های وجودی علی(ع)، ایشان را به مقام امامت رساند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از موج رسا؛ حجت‌الاسلام شیخ حسین انصاریان استاد اخلاق و مفسّر قرآن کریم در مراسم جشن غدیر حسینیه اعظم زنجان با اشاره به جایگاه والا و عظمت رفیع مولا امیرالمؤمنین علی(ع) اظهار کرد: علمای اهل سنت در کتاب‌ها نقل کردند که پیغمبر(ص) فرمود: اگر یک ترازویی باشد تمام آسمانها و زمین را در یک کفه آن قرار دهیم و اگر ایمان علی(ع) را در کفه تراروی دیگر قرار دهیم، کفه ایمان علی(ع) بر تمام آسمان‌ها و زمین سنگینی می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا,

وی با بیان اینکه فقط و فقط به خاطر این ارزش‌ها خدا ایشان را برای امامت و خلافت در امت انتخاب کرد تصریح کرد: خداوند به پیامبر(ص) گفت انتخاب مرا ابلاغ کن.

,

استاد اخلاق با اشاره به اینکه در روایت‌های مختلفی آمده شب جمعه از نظر ارزش کمتر از شب قدر نبوده است ابراز کرد: خداوند این روزها را عزیز قرار داده تا بندگان را شفاعت کند چرا که خداوند بسیار مهربان است.

,

وی با اشاره به اینکه خداوند در مورد رحمت خود در قرآن کریم به دو نکنه اشاره کردند که کاش همه مردم به این دو نکته توجه داشتند ادامه داد: "ولولا فضل الله علیکم وَرَحْمَتُهُ لَاتَّبَعْتُمُ الشَّیْطَانَ إلا قلیلا" اگر فزون بخشی من و رحمت من نسبت به شما نبود جز اندکی همه بنده شیطان می‌شدید.

,

حجت الاسلام انصاریان با بیان اینکه خداوند در آیه دیگری فرمودند" فَلَوْلَا فَضْلُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ وَرَحْمَتُهُ لَکُنْتُمْ مِنَ الْخَاسِرِینَ" اگر فزون بخشی، احسان و رحمت من نسبت به شما نبود قیامت که وارد می‌شدید می‌دیدید که تمام سرمایه‌های وجودتان بر باد رفته و از شما تنها یک تیکه هیزم می‌ماند.

,

وی با اشاره به اینکه این جریانات مشکلات و تحریم همانند موج روی آب است افزود: همه این جریانات و موج‌ها در نهایت خاموش خواهد شد و اصل اقیانوس باقی خواهد ماند و اگر بخواهید با موج همراه شوید از خدا، قرآن کریم، آخرت و انبیاء جدا خواهید شد.

,

وی عنوان کرد: یکی از دانشمندان بزرگ غیرشیعه دربارۀ شخصیت امام علی(ع) می‌گوید: «احتیاج الکلِّ إلیه»؛ تمام انسان‌ها به علم، ایمان، ادب، عظمت، کرامت، نهج‌البلاغه و سایر فرمایشات و همین‌طور فرزندداری و همسرداری علی(ع) محتاجند.

,

حجت‌الاسلام انصاریان افزود: او در ادامه می‌گوید: «و استغنائه عنِ الکُلّ» اما امیرالمؤمنین علی(ع) در هیچ چیز اعم از؛ امور عقلی، اخلاقی، عملی، اجتماعی و غیره نیازمند انسان‌ها نیست. او از همه انسان‌ها در امور انسانی و معنوی سرمایه‌دارتر است، لذا بی‌نیاز کل است و همۀ عالم محتاج محبت‌های او و فرزندان او هستند.

,

این استاد اخلاق اظهار کرد: این دلیل بر این است که وجود مقدس او امام کل جهانیان است، حالا آنانی که به آن حضرت اقتدا می‌کنند یقیناً در دنیا و آخرت برنده‌اند و آنانی که کنار و جدای از ایشانند و این‌طور زندگی می‌کنند، یقیناً در دنیا و آخرت هیچ بردی ندارند.

,

, ,

, ,

, ,

, ,

 

,

انتهای پیام/

]
استاد شیخ حسین انصاریان با اشاره به ویژگی های شخصیتی امیرمومنان علی(ع) گفت: ارزش‌های وجودی علی(ع)، ایشان را به مقام امامت رساند.