دعای جوشن صغیر؛ گنجینه به جا مانده از امام کاظم(ع)
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین سید محمد رضا غیاثی کرمانی در گفتگو با راه آرمان؛ ضمن عرض تبریک ولادت امام موسی کاظم علیه السلام گفت: زندگی امام هفتم شیعیان همانند سایر ائمه معصومین علیه السلام آمیزه ای از مظلومیت و عظمت بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: مظلومیت امام موسی کاظم علیه السلام موجب شد که میراث علمی و فرهنگی ایشان پشت پرده ای از پنهان کاری دشمن مستور و پنهان بماند و آنچنان که شایسته است به دست مردمان نرسد.

,

وی با بیان اینکه برهه ای از زمان امامت امام هفتم شیعیان در زندان سپری شد، ابراز کرد: در عین حال معارف بزگی از ایشان در کتاب صحیفه کاظیمه به جا مانده است که بنده به توصیه آیت الله حسن زاده آملی این صحیفه را گردآوری کرده ام و توانستیم 110 دعا از امام موسی کاظم علیه السلام را پیدا کنیم.

,

حجت الاسلام و المسلمین غیاثی کرمانی تصریح کرد: دعای جوشن صغیر از جمله دعاهای امام کاظم علیه السلام است که دعای بسیار خوب و گنجینه ارزشمند است و توصیه می کنم، مؤمنان در روز ولادت این امام همام، این دعا را بخوانند.

,

این کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: دوران کودکی، میانسالی و بزرگسالی امام کاظم علیه السلام با دیگر ائمه معصومین علیه السلام تفاوتی نداشت؛ چرا که آنها به دریای عصمت و علم الهی متصل بودند.

,

وی خاطر نشان کرد: صفوان جمال گوید" از امام صادق علیه السلام در باره صاحب امر امامت پرسیدم، فرمود: صاحب این امر بازی و بیهوده گری نکند، آنگاه ابو الحسن موسی که کودک بود و بزغاله ای مکی همراه داشت و باو میگفت «پروردگارت را سجده کن»آمد، امام صادق علیه السلام او را در آغوش کشید و فرمود: پدر و مادرم فدای کسی که بازی و بیهوده گری نکند(پس امام علیه السلام اگر چه کودک باشد، از بزغاله ای هم که وسیله بازی کودکان است، استفاده ذکر خدا و یاد ربوبیت او و خضوع در پیشگاه مقدسش میکند)".

,

انتهای پیام/

]
سید محمد رضا غیاثی کرمانی گفت: عای جوشن صغیر از جمله دعاهای امام کاظم علیه السلام است که دعای بسیار خوب و گنجینه ارزشمند است و توصیه می کنم، مؤمنان در روز ولادت این امام همام، این دعا را بخوانند.