رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز سبز بازار سهام
[

به گزارش خبرنگار اقتصاد شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بازار سهام امروز شنبه و در نخستین روز هفته دوم مرداد ماه مثبت و سبزپوش بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

معاملات امروز با تعادل میان خریداران و فروشندگان و در  مدار مثبت آغاز بکار کرد و قیمت اکثر نمادها در نیمه سبز تابلود دادوستد می‌شدند؛ این در حالی است که بازار سهام هفته گذشته روندی پر نوسان داشت اما امروز با کاهش عرضه و افزایش تقاضا مواجه بود.

,

بازار سرمایه در امروز شاهد افزایش نمادهای سبز بود به طوری که علاوه بر رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص، شاخص هم وزن و فرابورس هم سبزپوش بودند.

,

معامله گران امروز در بازار سرمایه (بورس و فرابورس) بیش از یک میلیون و ۱۲۱ هزار معامله انجام دادند و مالکیت بیش از ۹ میلیارد و ۳۸۹ میلیون سهم و اوراق مالی دست به دست شد.

,

ارزش کل معاملات بازار سهام به بیش از ۸۲۶۳ میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات خرد سهام هم حدود ۶۶۱۶ میلیارد تومان بود و حقیقی‌های بیش از ۳۱۱ میلیارد تومان پول وارد بازار کردند.

,

 

,

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با افزایش ۳۴ هزار و ۹۶۲ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۷ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم ۴۱۷۸ واحد رشد عدد ۴۰۰ هزار و ۹۲۵ واحد را ثبت کرد.

, شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در جریان معاملات روز جاری با افزایش ۳۴ هزار و ۹۶۲ واحد در ارتفاع یک میلیون و ۳۵۱ هزار و ۴۶۷ واحد ایستاد. شاخص هم وزن هم ۴۱۷۸ واحد رشد عدد ۴۰۰ هزار و ۹۲۵ واحد را ثبت کرد.,

معامله گران در بورس بیش از ۷ میلیارد و ۵۴۲ میلیون سهم و اوراق مالی را در قالب  بازار ۷۶۳ هزار معامله و به  ۵۸۱۸ میلیارد تومان دادوستد کردند.

,

نمادهای توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، ملی صنایع مس ایران، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، معدنی و صنعتی گلگهر، معدنی و صنعتی چادرملو و سرمایه گازی نفت و گاز و پتروشیمی تامین با بیشترین اثر مثبت در رشد شاخص بورس بیشترین نقش را داشتند.

,

 

,

شاخص کل فرابورس نیز امروز سبزپوش بود و با ۳۹۸ واحد افزایش به ۱۹ هزار و۷۹۴ واحد رسید.

, شاخص کل فرابورس نیز امروز سبزپوش بود و با ۳۹۸ واحد افزایش به ۱۹ هزار و۷۹۴ واحد رسید.,

معامله گران در فرابورس بیش از یک میلیارد و ۸۴۷ میلیون سهم و اوراق مالی را در ۳۵۸ هزار نوبت و به ارزش ۲۴۴۵ میلیارد تومان را معامله کردند.

,

نمادهای بیمه پاسارگاد، پلیمر آریاساسول، سنگ آهن گوهرزمین، پتروشیمی زاگرس، فولاد هرمزگان جنوب، ذوب آهن اصفهان و شرکت آهن و فولاد ارفع بیشترین اثر مثبت را بر فرابورس گذاشتند.

,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات روز جاری با ۳۴ هزار و ۹۶۲ واحد رشد به ارتفاع یک میلیون و ۳۵۱ هزار واحد رسید و ارزش معاملات خرد سهام در تالار شیشه‌ای هم حدود ۶۶۱۶ میلیارد تومان بود.