ذخیره آب سد کرم آباد ۵۶ میلیون مترمکعب است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، محمدمهدی شهریاری در جلسه بررسی پروژه‌های عمرانی و اقتصادی منطقه آزاد ماکو که با حضور نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد با اشاره به پروژه‌های مرگنلر-پلدشت، اظهار داشت: آسفالت کشی به طول ۱۰ کیلومتر انجام شده که به سبب تغییر پیمانکار، کمبود اعتبار و مشکلات قیر راکد مانده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز،,

وی بیان کرد: مسئولان منطقه آزاد ماکو موضوع فاضلاب و آب‌رسانی به روستاهای منطقه را مدنظر قرار داده و در تأمین اعتبار کمک‌حال باشند.

,

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ذخیره ۵۶ میلیون مترمکعبی سد کرم آباد، تصریح کرد: آب این سد توسط چهار ایستگاه مونتاژ از سد ارس منتقل می‌شود که ۲۲ هزار هکتار شبکه‌گذاری اصلی و فرعی در پایین‌دست سد صورت گرفته که نزدیک به ۳ هزار هکتار در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.

,

شهریاری با تأکید بر این‌که بیش از هشت هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر تا پایان آبان ماه امسال آب‌رسانی می‌شود، عنوان کرد: برای تکمیل این پروژه ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که در طول سال گذشته و امسال اقدامات خوبی برای تکمیل پروژه انجام گرفته است.

,

وی با بیان این‌که بایستی هشت هزار هکتار از این مساحت به شرکت‌های کشت و صنعت واگذار شود، یادآور شد: بیش از ۱۲ هکتار نیز معارضی دارد که به مردم واگذار شده است.

,

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که ۳۵۰ واحد مدرسه کانکسی در سطح استان وجود دارد، اظهار کرد: اغلب این مدارس یک کلاسه است که وزارت آموزش‌وپرورش از نظر اقتصادی اولویت ساخت مدرسه را در روستاهای پر جمعیت می‌داند.

,

شهریاری با اشاره به کریدور غرب کشور و سه راه ایواوغلی، بیان کرد: پیگیری‌های لازم در ارتباط با این مهم صورت گیرد تا عملیات ادامه یابد.

]
شهریاری با بیان این‌ که ذخیره سد کرم آباد ۵۶ میلیون مترمکعب برآورد شده، گفت: ۲۲ هزار هکتار شبکه‌گذاری اصلی و فرعی در پایین‌دست سد صورت گرفته که نزدیک به ۳ هزار هکتار در مرحله بهره‌برداری قرار دارد.