۵۳ تفاهم نامه برای رفع چالش دوگانگی های آموزش های مهارتی در استان بسته شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرج اله راد،مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: در سال گذشته با سفر رییس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به استان خراسان شمالی، تفاهم نامه ای میان سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با استانداری خراسان شمالی منعقد شد تا سند راهبردی توسعه مهارت خراسان شمالی تهیه و تدوین شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,

راد گفت: مطالعات این سند و پیش نویس آن در تعامل با دستگاه های اجرایی و استعلام از بخش خصوصی و صنعت در استان تهیه و تنظیم و این پیش نویس به ستاد آموزش فنی و حرفه ای کشور ارسال شد که این ستاد نیز این سند راهبردی را مصوب کرد.

,

وی با بیان اینکه این سند متناسب با فضای کسب و کار آموزش های فنی و حرفه ای تنظیم شده است، عنوان کرد: این سند، نقشه راه پیش روی نحوه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به جوامع هدف در استان است.

,

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی گفت: در این سند به نحوه رفع دغدغه های مختلف در بخش آموزش های فنی و حرفه ای در استان از جمله تامین منابع مالی، تامین تجهیزات، جذب نیروهای مربی برای مراکز فنی و حرفه ای استان پاسخ داده شده است.

,

وی همچنین بیان کرد: پس از تصویب این سند، دغدغه موازی کاری و دوگانگی های آموزش های مهارتی که میان آموزش فنی و حرفه ای با دستگاه های اجرایی در استان وجود داشت نیز تعیین تکلیف شد.

,

راد گفت: در همین راستا، بیش از 53 تفاهم نامه میان اداره کل فنی و حرفه ای استان با دیگر دستگاه های اجرایی در استان با هدف پیشگیری از موازی کاری و دوگانگی های آموزشی در ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به آموزش گیرندگان در استان منعقد شده اند.

,

وی عنوان کرد: با این انعقاد این تفاهم نامه ها، دستگاه های اجرایی در زمینه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای همکار این اداره کل شدند.

,

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی تصریح کرد: با انعقاد این تفاهم نامه ها در زمینه ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به جوامع هدف، از ظرفیت، امکانات و توان تجهیزاتی، نیروهای آموزشی و امکاناتی دستگاه های اجرایی استان بهره گیری خواهد شد.

,

وی خاطر نشان کرد: به طور مثال با عقد تفاهم نامه با پارک علم و فناوری استان مقرر شد تا از ظرفیت آموزش های مهارتی شرکت های دانش بنیان و فناور تحت مدیریت پارک علم و فناوری استان برای جامعه هدف آموزش گیرنده، استفاده شود.

,

راد در بخش دیگری از سخن خود به فعالیت 9 مرکز دولتی و 182 آموزشگاه آزاد آموزش های فنی و حرفه ای تحت مدیریت اداره کل فنی و حرفه ای استان نیز اشاره و عنوان کرد: در حال حاضر چهار مرکز دیگر نیز برای ارائه آموزش های فنی و حرفه ای به دختران و پسران در شهرهای راز، آشخانه، گرمه همچنین منطقه گلستان شهر بجنورد در دست ساخت هستند.

,

وی با بیان اینکه این چهار مرکز به بیش از 80 درصد پیشرفت فیزیکی رسیده اند، تصریح کرد: تکمیل این چهار مرکز به بیش از 10 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد که تامین این اعتبار را از استانداری و سازمان برنامه و بودجه استان تقاضا کرده ایم.

,

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان شمالی یادآور شد: درصورتیکه اعتبار سال مالی 1400 این نهاد هر چه سریعتر اختصاص پیدا کند، تکمیل این چهار مرکز تا پایان هفته دولت تکمیل می شوند.

,

انتهای پیام/قهرمانی

]
فرج اله راد گفت: دغدغه موازی کاری و دوگانگی های آموزش های مهارتی که میان آموزش فنی و حرفه ای با دستگاه های اجرایی در استان وجود داشت با عقد بیش از 53 تفاهم نامه ای که با دستگاه های اجرایی استان امضا شده اند، رفع می شود.