«صبح شام» به چاپ ششم رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  کتاب «صبح شام» شامل خاطرات حسین امیرعبداللهیان نوشته محمدمحسن مصحفی به‌تازگی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ ششم رسیده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

سابقه‌ی روابط دیپلماتیک میان تهران و دمشق به میانه‌های دهه‌ بیست شمسی بر می‌گردد و از همان سال ها تا به امروز، می توان دید که ارتباط میان دو کشور ایران و سوریه، هیچ گاه بر مبنای دشمنی نبوده است. در کتاب «صبح شام» که از خاطرات حسین امیرعبداللهیان استخراج شده، روایتی از بحران سوریه در سه بخش مطرح می‌شود.

,

در بخش نخست، بیداری جهان اسلام و عرب و مقابله هایی که با آن رخ داد، سواستفاده هایی که از ایجاد شکاف میان شیعه و سنی صورت گرفت، انگیزه‌های اقتصادی آمریکا برای مداخلات نظامی و اهداف او از ترویج دموکراسی در جهان عرب، تفاوت میان اعتراضات سوریه و سایر کشورهای عربی، تلاش های سیاسی صورت گرفته میان تهران و دمشق، طرح چهارماده‌ای ایران، فشارهای روانی سنگین بر دمشق، منافع کشورهایی نظیر عربستان سعودی، قطر و ترکیه از بحران سوریه، مواضع و رویکرد روسیه و چین در قبال بحران سوریه، کمک های بشردوستانه ایران و ایضا کمک‌های مستشاری در حوزه اجتماعی و سیاسی، تقسیم بندی گروه‌های معارض و تروریستی، ضرورت عملکرد مدافعین حرم و جمع بندی وضعیت سوریه بعد از بحران مورد بررسی قرار گرفته است.

,

بخش دوم کتاب پیش‌رو به تلاش‌های دیپلماتیک و سفرهایی که در ارتباط با تحولات منطقه صورت گرفته، اختصاص دارد و بخش سوم نیز نقش بی‌بدیل سردار سلیمانی در کنترل بحران سوریه و تامین امنیت ایران و سایر کشورهای منطقه را روایت می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
کتاب «صبح شام» شامل خاطرات حسین امیرعبداللهیان نوشته محمدمحسن مصحفی توسط انتشارات سوره مهر به چاپ ششم رسید.