جاذبه های دیدنی در شهر استانبول ترکیه را از دست ندهید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شهر استانبول یکی از سه شهر دیدنی دنیاست که با وجود طبیعتی زیبا و تاریخی هزاران ساله بیشتر شبیه به گالری هنری و موزه ای تماشایی است . استانبول سالانه میلیون ها گردشگر را از سراسر جهان به سوی خود می کشاند و درآمد چشمگیری از صنعت توریسم به جیب می زند و حتی توانسته برای مدت دوازده سال عنوان پایتخت فرهنگی قاره اروپا را داشته باشد . و چه چیز از این بهتر که این شهر همه چیز تمام در نزدیکی مرزهای ایران قرار دارد و هموطنان ما می توانند بدون اخذ روادید عازم این سفر شگفت انگیز باشند .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, .,

همانطور که گفتیم شهر استانبول دارای تاریخی چند هزار ساله است و در ادوار مختلف نام های متفاوتی داشته و آن را بیزانتیوم ، رم جدید ، استیمبول ، آگوستا آنتونینا ، کنستانتینوپل ، اسلامبول و در دوران حکومت عثمانیان دارالسعادت ، دار عالیه ، باب عالی (عالی قاپو) و قسطنطنیه می نامیدند .

, . ,

این شهر پر جاذبه مانند یک گالری هنری است و برای بازدید از همه گوشه و کنار آن به هفته ها زمان نیاز خواهید داشت . از مساجد و کاخ های باشکوه گرفته تا موزه های دیدنی و همچنین بازارهای سنتی همه شهر را در بر گرفته اند .

, . ,

علاوه بر این دریای سیاه و دریای مرمره از وسط این شهر در تور استانبول می گذرند و در طبیعت خیره کننده آن نقش دارند . جزایر شگفت انگیز و دهکده های زیبا از دیگر جاذبه های شهر هستند که این روزها به پاتوق گردشگران تبدیل شده اند . همچنین در همه گوشه و کنار این شهر کافه های نقلی و رستوران های ساحلی زیبایی را می بینید که برای رف خوراک ایده ال بوده و لحظاتی رویایی را برایتان رقم می زنند . در ضمن همانطور که می دانید شهر استانبول مهد مد بوده و در این زمینه چیزی از شهرهای بزرگ ایتالیا و پاریس کم ندارد .  پس گشت و گذار در مراکز خرید مدرن این شهر بخش جذاب سفر شما خواهد بود و می توانید پوشاک مد نیاز سالانه خود را از فروشگاههای متنوع این شهر تامین کنید .

, تور استانبول, . ,

در ادامه با ما سفر باتو  باشید تا اطلاعات کاملتری در مورد این شهر توریستی در اختیارتان قرار دهیم .

, . ,

 

,

اگر مایل اید گشت و گذار خود را با بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی آغاز کنید ، باید به محله سلطان احمد بروید . اغلب آثار تاریخی این شهر در همین محله مشهور قرار دارد و برخی دیگر نیز در حوالی تنگه بسفر واقع شده اند . محله های بی اوغلو و تاکسیم و همچنین خیابان استقلال از دیگر پاتوق های اصلی گردشگرانند و جاذبه های بری بسیاری دارند

, ,

برای خورد و خوراک نیز مشکل چندانی نخواهید داشت زیرا ذائقه ترک ها با ما ایرانیان همخوانی دارد ، و در همه جای شهر رستوران های خوب بسیاری را خواهید دید که با انواع خوراک های حلال از مشتریان پذیرایی می کنند . خوراک های دریایی و انواع کباب ها از جمله غذاهایی هستند که با ذائقه ما جور در می آید و قیمت های متوسطی دارند .

, . ,

پیشنهاد می کنیم برای بازدید از باشکوه ترین اماکن تاریخی شهر استانبول در ادامه همراهمان باشید :

, همراهمان باشید,

 

,

کاخ دلمه باغچه

,

در ابتدا شما را با یکی از زیباترین کاخ های استانبول که یادگاری از دوران حکومت عثمانی است ، آشنا می کنیم . این کاخ زیبا در امتداد تنگه بسفر قرار دارد ، و قدمت آن به قرن نوزدهم میلادی باز می گردد . دلمه باغچه محل زندگی و حکمرانی آخرین سلاطین عثمانی بود و با معماری بسیار باشکوه که تلفیقی از معماری اسلامی و مدرن است نظر جهانیان را به خود جلب نموده تا جائیکه برخی کارشناسان آن را هم ردیف کاخ ورسای می دانند  .

,   .,

بازار بزرگ استانبول (کاپالی چارشی)

, ) ,

 بازار بزرگ شهر استانبول قرن ها قدمت دارد و با میلیون ها بازدید کننده در سال ، به اولین مکان مورد علاقه گردشگران تبدیل شده است ، تا جائیکه تعداد بازدید کنندگان آن بیش از نه میلیون نفر است . ترک ها بازار بزرگ شهر استانبول را کاپالی چارشی یعنی بازار سرپوشیده می نامند . جالب است بدانید این بازار یکی از بزرگ ترین بازارهای سرپوشیده دنیاست و بیش از چهار قرن قدمت دارد

, ,

مسجد سلیمانیه

,

همانطور که گفتیم در شهر استانبول مساجد باشکوهی فراوانی دیده می شود . مسجد ایاصوفیه با بیش از هزار سال قدم و مسجد سلطان احمد با قرن ها قدمت از شاخص ترین جاذبه های این شهر است . اما مسجد زیبا و با شکوه سلیمانیه که به دستور سلطان سلیمان بر بالای ارتفاعات منطقه سلطان احمد ساخته شده یکی از شاخص ترین بناهای این شهر است . این بنا بیش از پانصد سال قدمت دارد و به دست معمار مشهور آن دوران (سینان) ساخته شد . حیاط این مسجد محل دفن سلاطین بزرگی همچون خود سلطان سلیمان و همسر ایشان (خرم سلطان ) است و بر روی هر مقبره علائم خاصی کنده کاری شده که نشان دهنده مقام و شغل فرد متوفی است . البته این بنا در فهرست سازمان جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است .

, مساجد باشکوهی, .,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]
شهر استانبول دارای تاریخی چند هزار ساله است و در ادوار مختلف نام های متفاوتی داشته و آن را بیزانتیوم ، رم جدید ، استیمبول ، آگوستا آنتونینا ، کنستانتینوپل ، اسلامبول و در دوران حکومت عثمانیان دارالسعادت ، دار عالیه ، باب عالی (عالی قاپو) و قسطنطنیه می نامیدند .