جزئیات جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت در مجلس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه مجلس با بیان اینکه اگر رئیس‌جمهور لیست وزرای پیشنهادی خود را فردا (پنج شنبه 14 مرداد) و پس از مراسم تخلیف به مجلس ارائه دهد، مجلس بررسی برنامه‌های آنان را به سرعت آغاز می‌کند، گفت: با توجه به اینکه مقام معظم رهبری تأکید فرمودند که تشکیل دولت به تأخیر نیفتد مجلس به سرعت کار بررسی صلاحیت وزاری پیشنهادی را آغاز خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با اعلام اینکه طبق آیین نامه داخلی مجلس پس از معرفی وزرا به مجلس و اعلام وصول اسامی در جلسه علنی کار بررسی صلاحیت ها در کمیسیون های تخصصی مجلس آغاز می شود، ادامه داد:کمیسیون های تخصصی یک هفته فرصت دارند که  صلاحیت وزرای پیشنهادی را بررسی کنند.

,

نماینده محلات در مجلس با تاکید براینکه پس از بررسی صلاحیت وزرا در کمیسیون  این موضوع در دستور کار پارلمان قرار می گیرد، تصریح کرد:اگر فردا کابینه به مجلس معرفی شود احتمالا جلسه رأی اعتماد به اعضای کابینه در صحن مجلس از روز شنبه 23 مرداد ماه آغاز و تا سه‌شنبه 26 مردادماه ادامه پیدا کند.

,

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جلسات رای اعتماد به وزرای پیشنهادی در دو نوبت برگزار خواهد شد، اظهار داشت:در صورت نیاز و  با تصمیم و تصویب مجلس کار در شیفت سوم نیز ادامه خواهد یافت.

,

انتهای پیام/ک

,

منبع: تسنیم

]
عضو هیئت رئیسه مجلس از افزایش تعداد جلسات علنی مجلس برای تسریع بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور، در صورت نیاز خبر داد.