«مهدی عراقی را بکش!» به‌زودی منتشر می‌شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی انتشارات سروش، کتاب «مهدی عراقی را بکش!» نوشته سید مصطفی حسینی و عبدالرضا نعمت به‌زودی و همزمان با سالگرد شهادت حاج مهدی عراقی، توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

مطالب این‌کتاب بر مبنای گفتگو تنظیم شده که در گفتگوهای مندرج در آن، ۳۰ چهره از خانواده، دوستان و مبارزان سیاسی پیش از انقلاب، زندگی شهید عراقی را از تولد تا شهادت روایت می‌کنند. این‌روایت‌ها در ۴ دوره تاریخی جا می‌گیرند. برخی از روایان این‌کتاب عبارت‌اند از: علی‌اکبر ناطق نوری، سیدمحمود دعایی، محسن رفیق‌دوست، فرخ نگهدار، بهزاد نبوی، بهروز افخمی، عزت‌الله مطهری و ...

,

حاج مهدی عراقی جایگاه یگانه‌ای در تاریخ انقلاب اسلامی ایران دارد و عجیب آنکه کمتر نامی از او آورده می‌شود. نقش او از نخستین روزهای شکل‌گیری نهضت در سال ۱۳۴۲، دوران طلایی حضور موثرش در زندان شاه و ارتباط ویژه‌ای با امام خمینی(ره) در سراسر دوران مبارزه، از او چهره‌ای ساخته که بین چهره‌های غیر روحانی نهضت انقلاب، منحصر به فرد است.

,

این‌چهره قصه‌های زیادی برای شنیدن دارد؛ از همراهی با شهید نواب صفوی و اخراج از جمعیت فداییان اسلام تا رفاقت با حاج آقا روح الله و ترور و زندان. شخصیت وی باعث شد یک مجموعه مستند تلویزیونی با نام «یکه سوار» در سال ۱۳۹۸ و یک مستند سینمایی به نام «مهدی عراقی را بکش!» در سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره او ساخته و اکران شود.

,

کتاب «مهدی عراقی را بکش!» به‌زودی با حجم ۳۰۵ صفحه منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.

,

انتهای پیام/

]
کتاب «مهدی عراقی را بکش!» شامل گفتگوهایی درباره حاج مهدی عراقی از چهره‌های انقلاب اسلامی به‌زودی توسط انتشارات سروش منتشر و راهی بازار نشر می‌شود.