نگوییم محیط زیست، بگوییم "محیط ایست"
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شیوا قاسمی‌پور در گفت‌وگو با شبکه خبری تهران نیوز با اشاره به ناکارآمدی‌های دولت دوازدهم در حوزه محیط زیست، اظهار کرد: آنچه که در حقیقت می‌بینیم، متفاوت از چیزی است که روحانی در اواخر عمر کاری خود در این باره سخن گفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه خبری تهران نیوز,
وی گفت: اگر اتفاقات خوبی در حوزه محیط زیست طی هشت سال اخیر داده می‌بایست اثرات آن هویدا بوده و مردم از عوایدش منتفع و بهره‌مند شوند، حال آنکه در عمل اینگونه نیست.
,
 
,
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس بیان کرد: موارد متعددی از کوه‌خواری، زمین‌خواری، تصرف عدوانی به اراضی و عرصه‌های منابع طبیعی، آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و تهدید حیات رودخانه‌ها و تالاب‌ها در عمر کاری دولت تدبیر و امید اتفاق افتاد.
,
 
,
قاسمی‌پور تاکید کرد: در مواردی نه تنها اقدامات شاخص و اثرگذاری با هدف صیانت و نگه‌داری از محیط زیست اتفاق نیفتاد، بلکه برخی از بستگان و وابستگان مسوولان و وزرای دولت با تخریب منابع ملی اقدام به ویلاسازی و کاخ‌سازی کردند.
,
 
,
وی با تاکید بر اینکه دولت دوازدهم در زمینه فعالیت‌ها و سیاست‎گذاری‌ها در حوزه محیط زیست نمره قبولی نگرفت، افزود: در مواردی نه تنها دولت عملکرد مثبتی نداشت بلکه برخی مسائل را به حال خود رها کرده و خود به عاملی برای تخریب منابع ملی و طبیعی تبدیل شد.
,
 
,
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس تصریح کرد: معتقدم دولت در زمینه حراست و حفاظت از جنگل‌ها عملکرد قابل قبولی نداشته است، همچنان که مهیا نبودن زیرساخت‌ها، تجهیزات و امکانات اطفای حریق موجب از بین رفتن بخشی از اراضی جنگلی کشور شده است.
,
 
,
قاسمی‌پور اظهار کرد: در مواردی اگر شاهد حضور و همراهی مردم و سمن‌ها نبودیم، مهار آتش‌سوزی جنگل‌ها به مراتب دشوارتر شده و موجب از بین رفتن بخشی از پوشش جنگلی می‌شد.
,
 
,
وی عنوان کرد: البته اگر بخواهیم منصفانه به موضوع نگاه کنیم نباید از سهم خشکسالی و کاهش 40 درصدی بارندگی‌ها در افت منابع آبی و خشک شدن برخی رودخانه‌ها و تالاب‌های کشور غافل بمانیم.
,
 
,
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس خاطرنشان کرد: با همه آنچه که گفته شد، تلقی مردم به واسطه همه مشکلات و کم‌کاری از محیط زیست، " محیط ایست" است.
,
 
,
انتهای پیام/*
]
عضو فراکسیون محیط زیست مجلس با اشاره به کم‌کاری‌هایی که در حوزه محیط زیست در دولت پیشین اتفاق افتاد، گفت: آنچه در واقعیت می‌بینیم آن است که به جای محیط زیست باید بگوییم "محیط ایست".