ربای بانکی را غرب به ما تحمیل کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شیرازه، محمد جواد سلمان پور در سلسله نشست های گفتمان سازی اقتصاد اسلامی و مقابله با ربا در بنیاد علوم انسانی و اسلامی آیت الله حائری اظهار داشت: متاسفانه ربای بانکی را غرب به کشور ما تحمیل کرد و با اشتباه برخی مسوولان حالت شرعی به خود گرفت و در جامعه رواج پیدا کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شیرازه,
 
,
وی با بیان اینکه باید به دنبال یک کار عملیاتی جهت حذف ربای بانکی باشیم، افزود: بانک امروز موجب رباخواری در سایر سازمان ها نیز شده است و آنها نیز در صورت تاخیر مشتری در پرداخت بدهی خود، روی اصل بدهی ربا می گیرند!
,
 
,
این استاد دانشگاه با اشاره به مبارزه بی امان آیت الله حائری با ربای بانکی گفت: ایشان در مقابله با ربا یک میراث از خود به جا گذاشت و ما باید قدردان این میراث باشیم و این راه را ادامه دهیم.
,
 
,
سلمان پور ادامه داد: همان کسانی هم که این امر حرام را در جامعه حلال کردند، باید امروز پاسخگوی اعمال خود بوده و با حذف ربا جبران مافات کنند.
,
 
,
وی با اشاره به تدوین طرح اقتصاد اسلامی در کمیسیون اقتصادی مجلس نیز گفت: این طرح آماده شده اما بنا بر اظهارات رئیس این کمیسیون جهت گرفتن نظرات کارشناسی مراجع و علما ارسال شده است تا بعد به صحن علنی بیاید.
,
 
,
این استاد دانشگاه با بیان اینکه خط صهیونیزم نمی خواهد ربا از جامعه ما حذف شود، افزود: به اعتقاد بنده مراجع و علما باید در مقابله با ربا علمدار باشند و مردم را نیز ترغیب نمایند که در این راستا نیاز به تشکیل یک اتاق فکر مشترک خواهیم داشت.
,
 
,
لازم به ذکر است سلسله نشست های گفتمان سازی اقتصاد اسلامی و مقابله با ربا هر هفته با حضور اساتید و صاحب نظران در بنیاد علوم انسانی اسلامی آیت الله حائری شیرازی برگزار می شود.
,
 
,

انتهای پیام/

]
یک فعال اقتصادی معتقد است که هیچ‌گونه استدلالی برای ترویج ربا در بانک‌داری وجود ندارد.