ظرفیت‌های خوبی در بخش بستری بیمارستانهای استان زنجان وجود دارد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا آرمانی‌کیان در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه در سطح استان زنجان بالغ بر 700 نفر بیمار بستری هستند اظهار کرد: حدود 80 نفر از بیماران بستری در بخش آی‌سی‌یو هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه افرادی که در بخش آی‌سی‌یو هستند شرایط خوبی ندارند تصریح کرد: هنوز در بیمارستان‌ها ظرفیت بستری وجود دارد اما متاسفانه برخی از بیماران در روند توزیع با کادر درمانی همکاری خوبی ندارند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه ستاد هدایت استان روند بستری بیماران را رصد می‌کند و در هر بیمارستانی تخت خالی باشد بیماران را جهت بستری راهنمایی می‌کنند افزود: بیمارانی که جهت بستری به بیمارستان‌های استان مراجعه می‌کنند اگر با ستاد هدایت استان همکاری کنند در روند بستری مشکلی نخواهند داشت.

,

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر در زنجان 400 تخت خالی در نگاهتگاه‌ها داریم که اگر نیاز باشد برای بستری بیماران مورد استفاده قرار می‌گیرد ابراز کرد: هنوز به این شرایط نرسیدیم، در استان زنجان در بخش بستری پتانسیل‌های خوبی دیده شده است.

,

آرمانی‌کیان با تاکید براینکه وضعیت استان در مورد بیماران کرونایی در شرایط فوریت است عنوان کرد: شرایط استان حاد است اما هنوز به مرحله فوق حاد نرسیدیم.

,

وی با بیان اینکه از ظرفیت‌های سپاه و ارتش استفاده می‌شود گفت: در حال حاضر نیز بیش از 25 بیمار کرونایی در بیمارستان ارتش بستری هستند.

,

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: هنوز بیمارستانهای استان زنجان پرنشده و جای پذیرش وجود دارد هر چند که شرایط فعلی کار را برای کادر درمان استان سخت‌تر کرده است.

,

وی با تاکید براینکه خوشبختانه آمار مرگ و میر در استان زنجان در پیک پنجم نسبت به استان‌‌های دیگر پایین است ادامه داد: اکثریت مردم همکاری خوبی دارند و پروتکل‌های بهداشتی را به خوبی رعایت می‌کنند.

,

آرمانی‌کیان با اشاره به وضعیت تجهیزات برای بیماران کرونایی اظهار داشت: خوشبختانه در مقطعی مشکل کسپول‌های اکسیژن در استان داشتیم که این مشکل برطرف شد و در حال حاضر مشکل آنچنانی در این بخش نداریم.

,

وی خاطر نشان کرد: این مشکل تاحدی  با مداخله استاندار زنجان برطرف شد به طوریکه در مراکز درمانی به اندازه کافی کپسول‌های اکسیژن برای بیماران کرونای وجود دارد.

,

انتهای پیام/

]
آرمانی کیان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به اینکه شرایط فعلی بیمارستان‌ها کار را برای کادر درمان استان سخت‌تر کرده است گفت: در حال حاضر وضعیت بیمارستان‌های استان زنجان هنوز به مرحله فوق حاد نرسیده است.