کارخانه فرآوری پسته با اشتغالزایی برای ۱۲ نفر در اسفراین به بهربرداری رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک از اسفراین ، با حضور فرماندار اسفراین، و جمعی از مسئولین شهرستان ، کارخانه فرآوری پسته عظیما با تولید یک هزار  تن در سال و با  اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیون ریال و با رقم اشتغال مستقیم برای ۱۲ نفر به بهره برداری رسید. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,

 

,

, ,

مهدی کرامتی فرماندار اسفراین در آئین افتتاح این کارخانه با تاکید بر حمایت اثر بخش از بخش خصوصی توانمند ادامه داد: براساس الگوی توسعه اقتصادی شهرستان، ایجاد زنجیره ارزش و جلوگیری از خام فروشی یکی از مهمترین برنامه ها در حوزه بخش کشاورزی برای شهرستان است. 

,

فرماندار اسفراین خاطرنشان کرد: اسفراین در حوزه تولیدات کشاورزی از جمله تولید ۴ هزار و ۳۰۰  هکتار اراضی پسته سرآمد شهرهای استان است که تلاش داریم  در این حوزه در بازه زمانی کوتاه این بخش را توسعه دهیم. 

,

وی با اشاره به تولید ۱هزار و ۳۰۰ تن پسته بارور و حدود ۳ هزار تن پسته غیر بارور در شهرستان به ویژه در منطقه بام و صفی آباد، افزود: با توجه به ظرفیت‌های تولیدی در حوزه کشاورزی به همین تناسب پیش بینی حلقه های تولید و زنجیره ارزش را در دستور کار قرار داریم. 

,

کرامتی ادامه داد: در تکمیل حلقه های تولید باید پیش بینی لازم برای تکمیل سایر حلقه‌ای زنجیره ارزش از جمله بازاریابی و صادرات را مد نظر داشته باشیم. 

,

وی تصریح کرد: در همین راستا  تلاش داریم  تولیدات سالیانه را طبق الگوی کشت به ویژه متناسب با نیاز کشورهای حاشیه انجام دهیم. 

,

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از صندوق کارآفرینی امید و جهاد کشاورزی بیان داشت: تمام طرحهای حمایت شده براساس پیشرانهای اقتصادی و کمک به بخش اقتصادی شهرستان و کمک به فرایند توسعه و ارتقاء ارزش افزوده به خصوص در بخش کشاورزی بوده است.

,

با توجه به ۴۱۳۳ هکتار سطح زیر کشت پسته در استان،  این شهرستان با کشت ۴۳۱۰ هکتار پسته ، ۷۱ درصد کل استان، رتبه نخست در استان را در تولید پسته دارد.

انتهای پیام/

,
,
]
کارخانه فرآوری پسته با تولید هزار تن در سال با اعتباری بالغ بر ۲۱ میلیون ریال و با رقم اشتغال مستقیم برای ۱۲ نفر در شهرستان اسفراین به بهره برداری رسید.