اقدام آمریکا علیه کابینه افغانستان خلاف توافقنامه دوحه است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ درپی افزایش جایزه برای بازداشت «سراج‌الدین حقانی» سرپرست جدید وزارت کشور افغانستان از ۵ به ۱۰ میلیون دلار توسط آمریکا، طالبان تاکید کرد که باقی ماندن اسامی سران این گروه در فهرست سیاه تحریم‌های آمریکا خلاف توافقنامه دوحه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
طالبان در بیانیه‌ای این اقدام را «نقض صریح» توافقنامه دوحه خواند و تاکید کرد که این اقدام در راستای منافع آمریکا و یا افغانستان نیست.
,
 
,
بیانیه می‌افزاید که خانواده حقانی جزو طالبان هستند و تشکیلات سازمانی جداگانه ندارند، بنابراین همانطور که در توافقنامه دوحه آمده است مقامات طالبان باید بدون هیچ استثنایی از فهرست سیاه آمریکا و سازمان ملل خارج شوند.
,
 
,
در ادامه بیانیه آمده است: اینکه آمریکا و دیگر کشورها چنین اظهارات تحریک‌آمیزی را بیان می‌کنند و سعی دارند در امور داخلی افغانستان دخالت کنند، طالبان آن را به شدت محکوم می‌کند.
,
 
,
طالبان خاطرنشان می‌کند که این اظهارات مقامات آمریکایی تکرار آزمایشات ناموفق گذشته است و برای آمریکا زیان‌آور خواهد بود.
,
 
,
طالبان همچنین خواستار حل فوری این «سیاست‌های نادرست» از طریق دیپلماتیک شد.
,
 
,
گفتنی است که از ترکیب ۳۳ نفره دولت اعلام شده توسط طالبان، ۱۷ نفر از آن‌ها در فهرست سیاه شورای امنیت سازمان ملل و یا آمریکا قرار دارند.
,
 
,
انتهای پیام
]
پس از افزایش جایزه برای بازداشت برخی اعضای کابینه جدید افغانستان، طالبان این اقدام را نادرست و خلاف توافقنامه دوحه دانست.