نامه ۵۳ نهج‌البلاغه، میراث ارزشمند امیرالمومنین(ع) در رابطه با مدیریت جامعه اسلامی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا;  آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به اولین دیدار کابینه دولت سیزدهم با رهبر معظم انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از تاکیدات و توصیه‌های معظم له در این دیدار به کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی این بود که فرمان امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر را با دقت بخوانند و مطالعه کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با اشاره به نامه شماره 53 نهج‌البلاغه خاطرنشان کرد: این نامه از میراث‌های ارزشمند در ارتباط با بحث حاکمیت، حکومت و مدیریت جامعه از لسان مبارک حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر است.

,

آیت‌اله خاتمی با بیان اینکه فرصت مدیریت جانعه اسلامی غیر از امیرالمومنین(ع) برای 11 امام دیگر فراهم نشد، افزود: هر چه از امامان دیگر صادر شده، مسائل تئوریک است اما حضرت علی(ع) فقط مسائل تئوریک را مطرح نکرده بلکه این مسائل را در عمل نیز پیاده کرده است.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: به همین دلیل این نامه، جامع‌ترین دستورالعمل در حکمرانی اسلامی بوده که در تاریخ ماندگار شده است.

,

وی با اشاره به رهبری بیش از 32 سال حضرت آیت‌اله خامنه‌ای در کشورمان گفت: هر چند نمی‌گوییم رهبر معظم انقلاب، معوم هستند اما دوست و دشمن در طول این مدت حتی یک نقطه ضعف و تضاد در تصمیم‌گیری از ایشان پیدا نکرده‌اند.

,

آیت‌اله خاتمی تصریح کرد: وقتی کار و حرکت برای خدا باشد، خداوند نیز کمک می‌کند همانطور که در قرآن کریم فرموده است که خدا از مومنان دفاع می‌کند و یکی از 4 ماموریت مهم امیرالمومنین(ع) به مالک اشتر نیز تقوا بود.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با بیان اینکه یکی دیگر از توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی به دولت جوان انقلابی، مساله فرهنگی بود، گفت: معظم له در این دیدار فرمودند «به گمان بنده، ساختار فرهنگی کشور، نیاز به یک بازسازی انقلابی دارد. ما در ساختار فرهنگی کشور، مشکل داریم و زیربنایی باید حل شود و یک حرکت انقلابی لازم است. البته حرکت انقلابیِ خردمندانه و عاقلانه؛ معنای انقلابی بودن، بی‌هوا و بی‌حساب حرکت کردن نیست.»

,

وی اظهار داشت: قدم اول، شناسایی مشکل؛ قدم دوم، شناسایی دقیق راه حل و قدم سوم، چگون حل کردن مشکل است.

,

امام جمعه زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اظهار داشت: 19 شهیور 1358 سالروز درگذشت عالم مجاهد، ابوذر زمان، زبان گویای اسلام و اولین امام جمعه ام‌القرای جهان اسلامی، مرحوم آیت‌اله طالقانی است.

,

وی خاطرنشان کرد: امام خمینی(ره) در رابطه با مرحوم آیت‌اله طالقانی فرمودند: «آقای طالقانی، یک عمر در جهاد و روشنگری و ارشاد گذراند. او یک شخصیتی بود از حبسی به حبس و از رنجی به رنج دیگر در رفت و آمد بود و هیچ گاه در جهاد بزرگ خود، سستی و سردی نداشت.»

,

آیت‌اله خاتمی با اشاره به 20 شهریور سال 1360 سالروز دومین شهید محراب، آیت‌اله مدنی بیان داشت: ایشان یکی از افراد ذوب در ولایت بود و یکی از دعاهای ایشان در نمازهای جمعه این بود که می‌فرمود خدایا! هر خطری که جان امام و انقلاب را تهدید می‌کند آن خطر را به جان من بینداز.

,

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به جلسه ویدئوکنفرانسی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا که با حضور رئیس‌جمهوری برگزار شد، گفت: در جلسه اخیر، نوبت به استان زنجان رسید و استاندار و رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان، گزارشی از اقدامات خود ارائه دادند و انصافاً رئیس‌جمهوری نیز تقدیر و تشکر کردند.

,

انتهای پیام/

]
امام جمعه زنجان با اشاره به نامه شماره ۵۳ نهج‌البلاغه گفت: این نامه از میراث‌های ارزشمند در ارتباط با بحث حاکمیت، حکومت و مدیریت جامعه از لسان مبارک حضرت علی(ع) خطاب به مالک اشتر است.