۵۰ درصد از دعاوی مطروحه در شوراهای حل اختلاف یزد به سازش ختم شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمدرضا حداد رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری دعاوی منجر به سازش در شوراهای حل اختلاف استان یزد با رشد ۲۷ درصدی نسبت به سال گذشته به ۵۰ درصد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
حداد در این رابطه بیان داشت: در راستای وظایف اصلی شوراهای حل اختلاف مبنی بر اصلاح ذات البین در دستگاه قضایی، بیش از نیمی از پرونده ها در پنج ماهه سال جاری منجر به صلح و سازش شده است.
,
 
,
این مقام قضایی اظهار داشت: تعداد ۱۶ فقره پرونده مالی و مهم، هرکدام به میزان بیش از ۲ میلیارد ریال جمعاً به میزان ۲۵۷ میلیارد و ۲۳۲ میلیون و ۸۳۱ هزار و ۳۵۵ ریال در پنج ماهه ابتدایی سال جاری منجر به سازش شد.
,
 
,
وی از اصلاح ذات البین ۴ فقره پرونده قتل خبر داد و تصریح کرد: تعداد ۲ فقره پرونده قتل  عمد و ۲ فقره پرونده قتل  غیر عمد و همچنین ۲ فقره پرونده با موضوع دیه به  میزان ۷۲.۶ درصد از یک دیه کامل در این مدت منجر به مصالحه  شد.
,
 
,
حداد افزود: در پنج ماهه نخست سال جاری هم چنین یک فقره پرونده مطالبه مهریه به تعداد  ۱۱۴ عدد تمام  سکه بهارآزادی به سازش ختم شد.
,
 
,
این مقام مسئول ابراز کرد: استفاده از ظرفیت شوراهای حل اختلاف علاوه بر اینکه منجر به صلح و سازش در پرونده ها  می شود ؛ ریشه اختلافات  را از بین می برد و  می تواند در کاهش ورودی پرونده ها به دستگاه قضایی نیز موثر  باشد.
,
 
,
وی در رابطه با فعالیت های ارزند ه شوراهای حل اختلاف افزود: با توجه به سیاستهای دستگاه قضایی و فعالیت گسترده شوراهای حل اختلاف، زحمات این مجموعه به منظور پیشبرد اهداف متعالی درراستای توسعه و گسترش فرهنگ صلح و سازش قابل تقدیر می باشد.
,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره توسعه حل اختلاف استان یزد گفت: در پنج ماهه نخست سال جاری دعاوی منجر به سازش در شوراهای حل اختلاف استان یزد با رشد 27 درصدی نسبت به سال گذشته به 50 درصد رسید.