قانون اساسی سرنوشت مردم را به دست خودشان سپرده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، محمد رضا صباغیان در نشست مجلس دانش آموزی بافق که در کانون فرهنگی شهید باهنر برگزار شد گفت: قانون اساسی در اصول مختلف از جمله اصل ۱۰۰ تا ۱۰۶ اداره امور مختلف شهرها و کشور را به رای و نظر مردم سپرده است و نقش مردم را در تعیین سرنوشت خودشان با دقت و جزئیات اعلام نموده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  , یزدرسا,

وی ادامه داد: مجلس دانش آموزی بخشی از مردمسالاری است که به برکت قانون اساسی مسئولین را مکلف کرده است تا در این بستر دور هم باشیم و باید با قدردانی از نعمت نگذاریم که این اصول و روش های اداره کشور  کمرنگ و بی اهمیت بشود.

,

صباغیان با بیان اینکه هیچکدام از جوامع نمی توانند به موفقیت برسند مگر آنکه زمینه شنیدن حرفهای مردم و عمل به آرا و نظرات آنها را فراهم کرده باشند خاطرنشان کرد:شوراهای کارگری در فضای کارگاهها و صنایع، شورای دانش آموزی در فضای مدرسه و کلاس، شورای شهر و روستا در فضای جامعه و مجلس شورای اسلامی در سطح کشور همه و همه برای بیان و شنیدن نظرات و سخنان مردم و نمایندگان آنها هست و هر چه این بستر شنیدن حرف مردم بیشتر فراهم شود رشد و توسعه و پیشرفت و خلاقیت افزایش می یابد و بلعکس هرچه تعداد این جلسات کمتر شود زمینه بروز خلاقیتها و ایده های خوب و سازنده از بین خواهد رفت.

,

وی ادامه داد: اصولاً زمینه حکومت ها و افرادی که قدرت در دست می گیرند اینست که هرچه می گویند دیگران بپذیرید و در نهایت اگر اصلاح نشود موجب خودرایی و تک‌صدایی در جامعه می شوند.

,

صباغیان با بیان اینکه اگر در جامعه ای افراد مختلف بتوانند نقد کنند ان جامعه پیشرفت خواهد کرد تصریح کرد: توصیه من به اعضای مجلس شورای دانش آموزی اینست که قانون اساسی کشور را با دقت مطالعه نمایند و این انتخاب را تمرینی برای خدمت کردن بیشتر به شمار بیاورید.

,

محمد رضا صباغیان نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز داشت: شورا و مجلس شورای دانش آموزی بستری را فراهم کرده است که دانش آموز حرف خودش را بزند و برای ورود به جامعه تمرین نماید تا از حق و حقوق خود و دانش آموزان دفاع نماید.

,

انتهای پیام/

]
محمد رضا صباغیان نماینده مردم پنج شهرستان استان یزد در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اساسی نقش مردم را در اداره جامعه مشخص کرده و سرنوشت مردم را به دست خودشان سپرده است.