چه عواملی باعث از بین رفتن ۶۷ درصد پسته استان یزد شد؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اکبر شیخعلیشاهی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا اظهار داشت: هم اکنون در استان یزد ۵۳ هزار و ۸۰۰ هکتار از باغ‌ها، زیر کشت محصول پسته است که ۴۲ هزار و ۶۲۷ هکتار از این میزان بارور و بقیه نهالستان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا ,

وی عنوان کرد: این میزان سطح زیرکشت، ظرفیت تولید ۶۰ هزار تن پسته در سال را دارد اما امسال پیش‌بینی می‌شود میزان برداشت محصول به ۲۰ هزار تن برسد.

,

شیخعلیشاهی ادامه داد: سرمازدگی بهاره، دمای بالا در زمان تلقیح و مجموعه ای از عوامل محیطی، امسال دو سوم محصول پسته یزد معادل حدود ۶۷ درصد را از بین برد.

,

معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد عنوان کرد: همین امر به طور قطع قیمت محصول پسته را افزایش خواهد داد و پیش‌بینی می‌شود هر کیلو پسته خشک درجه یک بین ۱۹۰ تا ۲۶۰ هزار تومان از باغدار خریداری شود.

,

وی در مورد وضعیت سطح زیرکشت شهرستان‌های استان یزد نیز بیان کرد: شهرستان خاتم با ۱۸ هزار هکتار سطح زیرکشت، مهریز با ۸ هزار، اردکان با ۷ هزار و ۶۰۰ هکتار و تفت با ۵ هزار و ۶۰۰ هکتار به ترتیب بیشترین میزان سطح زیرکشت محصول پسته در شهرستان‌های استان یزد را به خود اختصاص داده اند.

,

گفتنی است؛ برداشت محصول پسته هر سال از نیمه شهریور ماه آغاز می‌شود و تا اواخر مهرماه ادامه دارد.

,

انتهای پیام/

]
شیخعلیشاهی، معاون امور باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد گفت: عوامل محیطی از جمله سرما و گرما امسال ۶۷ درصد پسته استان یزد را از بین برد.