حفاظت از بافت تاریخی در اولویت اصلی شورای شهر جهانی یزد است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا،غلامحسین دشتی در نشست علنی شورای اسلامی شهر یزد که با حضور آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد برگزار شد؛ با اشاره به اینکه نخستین اقدام شورای شهر انتخاب سرپرست بود اظهار داشت: در نخستین قدم برای جلوگیری از معطل ماندن امور شهرداری، سرپرست انتخاب و معرفی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

وی با اشاره به اینکه امور شهرداری بدون هیچ وقفه‌ای الان در حال انجام است گفت: دومین اقدام شورای شهر هم انتخاب شهردار بود که با طرح ریزی برنامه‌ای جامع مشتمل بر 9 حوزه تخصصی و تشکیل کمیته تشخیص و تطبیق سوابق با ضوابط شورای شهر، فرآیند 12 مرحله‌ای را انجام دادیم.

,

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه در این مسیر حدود 41 نامزد اقدام به ارائه رزومه برای شهرداری کردند و اعضای شورای شهر هم از داخل و خارج استان با 13 مورد به گفت‌و‌گو و رایزنی پرداخت.

,

دشتی با بیان اینکه در مرحله اول شرایط 17 نفر با ضوابط و قوانین متناسب دیده شد گفت: در این مرحله تمام این افراد به ارائه برنامه‌های خود در نشست‌های رودررو با اعضای شورای اسلامی شهر پرداختند.

,

وی با بین اینکه در نهایت اعضای شورای اسلامی شهر یزد به دو گزینه رسیدند که هر دو خوب و توانمند بودند تصریح کرد: پروسه‌ای که برای انتخاب شهردار صورت گرفت، سبب شد که الان شورای شهر یزد به مجموعه‌ای از مشاوران متخصص و توانمند شد که می‌توانند در طول 4 سال پیش روی شورا کمک بسیار خوبی به حساب آید.

,

رئیس شورای اسلامی شهر یزد با تاکید بر اینکه رای صورت گرفته توام با استقلال بود گفت: اختلاف سلیقه قطعاً با توجه به وجود استقلال رای هست اما مهم این است که انتخاب شهردار بر مبنای شناخت دقیق صورت گرفت و بعد از این انتخاب هم همه چیزی در شورا با صمیمیت، همدلی، وحدت و محوریت مردم و جلب رضایت خدای متعال خواهد بود.

,

دشتی با بیان اینکه بودجه امسال توسط شورای قبل بسته شده گفت: آنچه که قانون به ما اجازه می‌دهد برای بهبود مسائل اقدام به جابجایی طرح‌ها می‌کنیم و در سایر موارد اقدام به تدوین بودجه مناسب برای سال آینده می‌کنیم.

,

وی اطلاع‌رسانی درست به مردم را یکی از وظایف اعضای شورا دانست و افزود: به شدت از خودنمایی رسانه‌ای پرهیز داریم و رویه ما ارائه گزارشی است که پشت آن کار، زحمت، تلاش و صداقت است و به شدت از کارهای رسانه‌ای که به دنبال خودنمایی است دوری می‌کنیم.

,

رئیس شورای اسلامی شهر یزد مدیریت مصرف آب را یکی از اولویت‌های بسیار مهم در استان دانست و افزود: در این حوزه شهرداری هم نقش مهمی برعهده دارد و به همین دلیل شورای شهر یکی از اولویت‌های اصلی خود را در حوزه مدیریت مصرف آب قرار داده است.

,

دشتی خدمات شهری، گردشگری، ایجاد تعادل در توزیع امکانات شهر در نقاط مختلف، ضرورت حفظ حریم شهری، جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی، بازآفرینی بافت فرسوده و حفظ بافت بسیار ارزشمند تاریخی که سرمایه بی‌مانند استان و کشور است را از دیگر اولویت‌هایی دانست که شورای شهر یزد در دستور کار خود قرار داده است.

,

وی ادامه داد: ما روزی که مقلد غرب نبودیم شهری را ساختیم که امروز مورد تحسین تمامی جهانیان است و همین موضوع به خوبی نشان می‌دهد که اگر به داشته‌ها و توانمندی‌های داخلی خودمان تاکید و توجه کنیم می‌توانیم به پیشرفت‌های بسیار گسترده دست پیدا کنیم.

,

انتهای پیام/

]
رئیس شورای اسلامی شهر جهانی یزد با اشاره به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های یزد در حوزه گردشگری گفت: حفاظت از بافت تاریخی در اولویت اصلی شورای شهر جهانی یزد است