ارائه کارت واکسیناسیون والدین دانش آموز شرط لازم قطعی شدن فرآیند ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس‌ بهاباد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از یزدرسا، فرماندار بهاباد با اشاره به پایین بودن درصد ‌واکسیناسیون کرونا در جامعه هدف شهرستان بهاباد گفت: بنابر پیش بینی و تحلیل الگوی زمانی موج‌های اول تا پنجم کرونا و به احتمال زیاد چهل و پنج روز تا دوماه دیگر، کشور ایران درگیر موج ششم خواهد شد و در هفته‌های پیش رو تا قبل از فراگیری موج ششم، می‌بایست با اقدام به واکسیناسیون و تسریع در انجام آن موجب قطع زنجیره ابتلا و پیشگیری از مرگ و میر هموطنان شویم؛ هم اکنون در شهرستان بهاباد منابع و ذخایر کافی برای واکسن برای افراد بالای ۱۸ سال وجود دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,
 
,
محمدمهدی خانی‌زاده افزود: در شهرستان بهاباد بعضا تبلیغات منفی علیه واکسن کرونا باعث کاهش استقبال مردم به خصوص در روستاها گردیده که انشاءا... بتوانیم قبل از شروع پیک ششم کرونا، با کمک و همراهی مردم شاهد تسریع و افزایش افراد واکسینه شده در شهرستان بهاباد باشیم.
,
 
,
 به گزارش یزدرسا، موضوعات ذیل در جلسه فوق العاده ستاد پیشگیری و مقابله با کرونای‌ شهرستان به تصویب رسید:مقرر شد ثبت‌نام قطعی دانش آموزان در مدارس شهرستان بهاباد منوط به ارائه کارت واکسیناسیون والدین دانش آموزان باشد.
,
 
,
 مقرر گردید از تاریخ ۲۲ شهریور ۱۴۰۰ شیفت عصر مرکز تجمیعی واکسیناسیون واقع در مدرسه الزهرا از ساعت ۶ عصر تا ۱۰ شب فعال گردد(شیفت صبح از ساعت ۸ تا ۱۲ می‌باشد) و افراد بالای ۱۸ سال واکسینه شوند. شیفت عصر مراکز واکسیناسیون روستایی نیز با نظر مرکزبهداشت، در خانه‌های بهداشت مورد نیاز به ویژه در روستاهای بخش مرکزی فعال گردد.
,
 
,
کلیه دستگاه‌های خدمات‌رسان شهرستان بهاباد، خدمات خود را به شهروندان فقط با ارائه کارت واکسن انجام داده و به افرادی که هنوز واکسن نزده‌اند، هیچگونه خدماتی ارائه نگردد و این مورد مشمول شوراها و دهیاری‌هایی که اهالی آن منطقه به این امر کم توجهی نموده‌اند نیز خواهد بود. 
,
 
,
ناحیه مقاومت بسیج در خصوص اطلاع‌رسانی و شناسایی افراد واکسینه نشده در قالب طرح سردار شهید سلیمانی جهت معرفی برای واکسینه شدن افراد اقدام نماید. 
,
 
,
به علت پایین بودن درصد واکسیناسیون در روستای علی‌آباد جلگه و بی‌توجهی شدید و عدم همراهی اهالی‌ این روستا با سیاست‌های نظام سلامت کشور و در راستای سیاست‌های تشویقی و تنبیهی، مقرر شد به جای خانه بهداشت علی‌آباد، خانه بهداشت روستای دهنوملااسماعیل به عنوان خانه بهداشت اصلی معرفی و فعال گردیده و خانه بهداشت روستای علی‌آباد تعطیل و بهورز آن در خانه بهداشت روستای دهنوملااسماعیل مستقر و اهالی روستای علی‌آباد جهت انجام امور به خانه بهداشت روستای دهنوملااسماعیل مراجعه نمایند؛ کلیه بهورزان نیز باید نسبت به اقناع اهالی و حضور کامل در محل کار خود (ساعت اداری و غیر اداری) جهت انجام واکسیناسیون اقدام نموده و مرکز بهداشت نظارت لازم را به عمل آورده و اطلاعات را سریعاً در سیستم بهداشت بارگذاری نماید. 
,
 
,
 به منظور واکسیناسیون کارگران مقرر شد هماهنگی لازم با معادن و کارخانجات انجام شود.
,
 
,
جهت تبلیغ و تشویق مردم به واکسینه شدن مقرر شد اداره تبلیغات اسلامی شهرستان جلسه‌ای با روحانیون برگزار نماید و تبلیغ لازم جهت اقناع سازی مردم برای واکسینه شدن از سوی ادارات، روحانیون، شوراها، دهیاری‌ها، معتمدین محلی و بخشداری های شهرستان برای جامعه هدف در اسرع وقت و قبل از پیک ششم انجام شود.
,
 
,
انتهای پیام/ک
]
از امروز ارائه کارت واکسیناسیون والدین دانش آموز شرط لازم قطعی شدن فرآیند ثبت‌نام دانش آموزان در مدارس‌ شهرستان بهاباد بوده و همچنین دریافت هرگونه خدمات اداری در شهرستان بهاباد منوط به ارائه کارت واکسیناسیون خواهد بود.