واکسیناسیون یک پنجره فرصتی برای مهار کرونا
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا و به نقل از گلستان ما، محمدجواد کبیر در جمع مسئولان استان گلستان در خصوص شیوع پیک ششم کرونا گفت: ایمونولوژیست‌ها معتقد هستند که پیک بعدی کرونا در اواخر آبان و اوایل آذر به سراغ ایران خواهد آمد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, گلستان ما,

 قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: خوشبختانه در حال حاضر گروه سنی بیش از 60 سال در استان گلستان 80 درصد واکسینه شدند و واکسیناسیون دانشجویان و دانش آموزان نیز در دستور کار قرار دارد که این موضوع همراه با واکسیناسیون گروه های سنی بیش از 30 سال باعث کاهش مخاطرات کرونا در پیک بعدی خواهد شد.

,

کبیر بیان کرد: مقداری محدودیت ورود واکسن داشتیم که تا حد زیادی برطرف شده ولی هنوز نسبت به ورود واکسن از تناسب لازم برخوردار نیستیم و قول داده شده تا پایان شهریور 40 میلیون دز و ماه مهر نیز 30 میلیون دز واکسن وارد کشور شود.

,

وی یادآور شد: همچنین با بهره گیری از واکسن های داخلی و سرعت بخشیدن به روند واکسیناسیون می توانیم پیک بعدی کرونا را به تعویق بیندازیم.

,

این مقام مسئول تاکید کرد: واکسیناسیون تاثیرات مثبتی در استان داشته و آمارهای بیماران ما نشان داده که وخامت حال بیماران کرونایی کمتری شده و مرگ و میر نیز میل به صفر دارد.

,

کبیر واکسیناسیون را یک پنجره فرصتی برای مهار کرونا دانست و گفت: مردم نباید در این پنجره فرصت آسودگی خاطر پیدا کنند و باید همه آحاد جامعه کمک کنند که چرخ ویروس کرونا کند شود.

,

 

]
کبیر بابیان اینکه واکسیناسیون موج بعدی کرونا را تعویق می اندازد، گفت: واکسیناسیون یک پنجره فرصتی برای مهار کرونا است.