راه‌اندازی بخش خبری سلامت در تلویزیون
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، عبدالعلی علی عسکری در دیدار با بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که با حضور جمعی از معاونان و مدیران کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و اعضای شورای معاونان رسانه ملی برگزار شد، با اشاره به پژوهش‌های مرکز تحقیقات سازمان صداوسیما در زمینه کرونا و دیدگاه‌های مردم دراین‌باره گفت: مرکز تحقیقات رسانه ملی یکی از معتبرترین مراکز مطالعات اجتماعی در کشور است که در همه زمینه‌های اجتماعی تحقیق می‌کند و از زمان پیدایش بیماری کرونا تاکنون تحقیقات بسیاری را در این زمینه انجام داده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: از نتایج این تحقیقات می‌توان برای مدیریت بهتر اوضاع بهره برد و برای این مهم گروهی از وزارت بهداشت می‌توانند بر این نتایج متمرکز شوند و متناسب با آن تصمیم‌گیری شود که مثلاً «باید چه راهکارهایی را در مقابل خسته شدن مردم از رعایت شیوه‌نامه‌ها برگزید؟»

,

رئیس رسانه ملی از رصد شایعات و ترفندهای دشمن برای تخریب افکار عمومی سخن گفت و تأکید کرد: دشمن با استفاده از رسانه‌های متعدد و مختلف خود دائم در حال عملیات روانی علیه کشور ما است. رسانه ملی می‌کوشد در برابر این فعالیت‌ها واکنش مناسب داشته باشد و در موضوع کرونا، اگر نمایندگانی از وزارت بهداشت در کنار کارشناسان رسانه ملی قرار گیرند، راهبردهای بهتری برای پاسخگویی به این عملیات روانی دشمن می‌توان یافت.

,

علی عسکری با بیان اینکه در این نبرد نکته بااهمیت این است که چگونه پیامی را گسترش دهید تا افکار عمومی را تحت تأثیر قرار دهد، تصریح کرد: برخی پاسخ‌ها و راهنمایی‌ها در فضای مجازی امکان انتشار دارند و برخی دیگر به‌تناسب فراگیری و اهمیت باید در رادیو و تلویزیون مطرح شوند؛ تشخیص اینکه کدام پیام در فضای مجازی و کدام در رادیو یا تلویزیون منتشر شود، باید با کمک کارشناسان باشد و در این زمینه نیز وزارت بهداشت می‌تواند به رسانه ملی کمک کند.

,

رئیس سازمان صداوسیما سپس از ظرفیت‌هایی که رسانه ملی در اختیار وزارت بهداشت برای مهار کرونا قرار داده و نوآوری‌هایی که تاکنون داشته است، سخن گفت و افزود: اینکه افکار عمومی چگونه اقناع شود بحث مهمی است که باید با همکاری کارشناسان رسانه ملی و وزارت بهداشت انجام شود.

,

رئیس رسانه ملی با بیان اهمیت موضوع تندرستی گفت: بحث تندرستی مهم‌تر از درمان است و اگر بتوان در تلاطمات این بیماری، بر سایر موضوعات مرتبط با تندرستی بیشتر متمرکز شد، کار بزرگی برای مردم انجام خواهد شد.

,

رئیس رسانه ملی با اشاره به اینکه تاکنون رسانه ملی با بالاترین ظرفیت در کنار وزارت بهداشت و درمان بوده است، از تداوم این همکاری در دوره جدید این وزارتخانه سخن گفت و اعلام کرد: رسانه ملی در چندگونه برنامه می‌تواند در زمینه بهداشت و سلامت تولید محتوا کند که ازجمله آن برنامه‌های کوتاه و پرتکرار، ترکیبی، برنامه‌های مستند، فیلم، سریال و … است.

,

علی عسکری همچنین از پیگیری‌ها برای راه‌اندازی بخش خبری سلامت در رسانه ملی سخن گفت و افزود: معاونت سیاسی و شبکه سلامت آماده‌اند تا این بخش خبری هر چه زودتر آغاز به کار کند و قطعاً با پشتیبانی محتوایی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مردم از آن استقبال فراوانی خواهند کرد.

,

وی سپس از تلاش رسانه ملی برای دلگرمی مردم در اوضاع کرونایی یاد کرد و بیان کرد: ما هر شب سه سریال جدید روی آنتن می‌بریم و تلاش کردیم در کنار مردم باشیم و بتوانیم در این دوران سخت نشاط را در خانواده‌ها حفظ کنیم.

,

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره اهمیت طب سنتی در کنار علوم پزشکی افزود: باید بر اساس قواعدی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند، از طب سنتی یا همان طب طبیعت هم استفاده و به صورت جدی به آن فکر کرد.

,

دعلی عسکری در پایان با اشاره به درخواست دکتر عین‌اللهی برای تولید آثار نمایشی در خصوص مدافعان سلامت گفت: ما در زمینه شهدای سلامت تاکنون در برنامه‌های مختلف کارکرده‌ایم؛ بااین‌وجود در میان مدافعان سلامت و شهدای این عرصه قهرمانان بی‌نظیری یافت می‌شوند که نامشان باید در تاریخ ثبت شود و صداوسیما آمادگی دارد درباره این قهرمانان آثار نمایشی ماندگار تولید کند.

,

وی از وزیر بهداشت و همراهانش خواست تا این افراد شاخص و ماندگار را معرفی و برای تولید فیلم و سریال در این زمینه همکاری کنند.

,

صداوسیما؛ همدم مردم

, صداوسیما؛ همدم مردم,

بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم در این دیدار با شاره به شیوع بیماری کرونا و پیامدهای آن برای کشور گفت: بیش از ۱۱۵ هزار نفر از هم‌وطنان ما به علت کرونا فوت کرده‌اند و تعدادی نیز آسیب‌های جدی دیده‌اند که باید به آن توجه کرد.

,

وی با اشاره به تلاش همکارانش در این وزارتخانه برای مهار کرونا عنوان کرد: در این دوره همکاران ما متحمل زحمات و فشار زیادی شدند و بیش از ۲۴۰ شهید در این راه تقدیم کرده‌اند، اما هنوز هم این راه ادامه دارد.

,

عین‌اللهی از تبعات این بیماری و مسائل روانی که در جامعه ایجاد کرده است، یاد کرد و گفت: کرونا برای مردم محدودیت‌هایی در روابط ایجاد کرد، بسیاری در خانه‌ها ماندند و رفت‌وآمدها محدود شد و همه این‌ها موجب ایجاد مشکلات روانی برای جامعه شد. صداوسیما در این شرایط تنها همدم مردم بود و تلاش کرد در کنار مردم باشد.

,

وی افزود: بخشی از تأمین امنیت روانی مردم بر عهده صداوسیما است و این رسانه به‌خوبی توانسته است از عهده انجام این مأموریت برآید و بر اساس آنچه شنیده‌ام حدود یکصد نفر از همکاران صداوسیما بر اثر کرونا درگذشته‌اند و این حکایت از در میدان و در کنار مردم بودن رسانه ملی دارد.

,

وزیر بهداشت با بیان اینکه در علوم پزشکی موارد متناقض زیاد و ممکن است هر مبحث مخالفان و موافقان بسیاری داشته باشد، گفت: ما برای اینکه کمتر این تناقضات در ارائه اطلاعات به مردم ایجاد شود کمیته‌ای علمی داریم که هدفش به حداقل رساندن این تناقضات است و درخواستمان این است صداوسیما مطالب علمی را از این کمیته پیگیری کند.

,

وی با بیان اینکه مهم‌ترین موضوع در اوضاع کنونی اعتماد مردم است، گفت: ما در این مدت کوتاه تلاش کردیم آمار و اطلاعات درستی به مردم ارائه دهیم و اگر وعده‌ای می‌دهیم، وعده‌هایی باشد که یا عملی شده باشند و یا در حال عملی شدن باشند.

,

عین‌اللهی همچنین از لزوم توانمندسازی روانی اجتماعی در مردم سخن گفت و درخواست کرد بر مصوبات ستاد ملی کرونا در برنامه‌ها بیشتر تأکید شود.

,

وی افزود: طرح شهید قاسم سلیمانی و گروه‌های داوطلب بسیج برای حمایت ویژه از گروه‌های آسیب‌پذیر جامعه از طرح‌هایی است که کمک بسیاری به مردم کرده است و باید بیشتر به آن پرداخت.

,

وزیر بهداشت همچنین با درخواست راه‌اندازی بخش خبری سلامت در بخش‌های خبری گفت: تحریریه خبر سلامت با همکاری وزارت بهداشت می‌تواند اخبار را صحیح و به‌موقع به اطلاع مردم برساند.

,

وی از راه‌اندازی کارگروه رصد فضای مجازی برای پیشگیری از شایعات و اخبار متناقض در این وزارتخانه هم خبر داد و گفت: می‌توان مطالبی را که در این زمینه رصد می‌شوند، در برنامه‌های مختلف صداوسیما مطرح کرد.

,

عین‌اللهی همچنین درخواست کرد بخشی از برنامه‌های شبکه سلامت اختصاصاً به مبحث کرونا بپردازند.

,

وی با اشاره به وجود هشت دانشکده طب سنتی در کشور درخواست کرد برای استفاده از کارشناسان طب سنتی در برنامه‌ها از افرادی که از پایه علمی لازم برخوردارند و از این دانشکده‌ها مدرک گرفته‌اند، استفاده شود.

,

عین‌اللهی از اهمیت تولید برنامه‌هایی با موضوع خودمراقبتی و سلامت‌محور سخن گفت و تأکید کرد: در این زمینه تولید برنامه‌های گفت‌وگومحور کافی نیست و باید برنامه‌هایی هنری و در قالب‌های جذابی چون مستند و فیلم و سریال تولید کرد.

,

علیرضا رئیسی، معاون بهداشت این وزارتخانه نیز در این نشست با تأکید بر اعتماد مردم به رسانه ملی گفت: نقش صداوسیما در مدیریت کرونا نقش پررنگی بود و مردم در این حوزه اعتماد زیادی به رسانه ملی دارند.

,

وی افزود: اعتماد مردم به صداوسیما نسبت به سایر رسانه‌ها قابل‌مقایسه نیست و از این منظر جایگاه رسانه ملی نسبت به دیگر رسانه‌ها بسیار بالاتر است.

,

دکتر رئیسی با اشاره به تسریع در واکسیناسیون و آمار مطلوب آن در دوره جدید گفت: رسانه‌های معاند علاوه بر تلاش برای کاستن اعتماد مردم به رسانه ملی تلاش می‌کنند هر بار با طرح موضوعاتی چون کمبود واکسن در کشور، تأثیر واکسن‌های وارداتی بر مرگ‌ومیر و … از هر راهی برای تخریب اعتماد مردم سوءاستفاده کنند.

,

انتهای پیام/

]
رییس صداوسیما در دیدار با وزیر بهداشت از راه‌اندازی بخش خبری سلامت در تلویزیون خبر داد.