انتصابات به دور از سیاسی کاری باشد/ مدیران ضعیف کنار گذاشته شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عباسعلی خزاعی امام جمعه نهبندان در گفت‌وگو با خبرنگار خاورستان، اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری 1400 یکی از باشکوه ترین انتخابات ها بود و مردم با انتخاب درست در گام دوم انقلاب رئیس جمهوری مردمی را انتخاب کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان،,

وی افزود: افرادی که قرار است در دولت جدید مسئولیت داشته و برای مردم کار کنند باید مطابق با برنامه‌های رئیس جمهور جلو رفته و همکاری داشته باشند.

,

امام جمعه نهبندان بیان کرد: هر دولتی که روی کار می‌آید تیم کاری هماهنگ با برنامه‌های خود انتخاب کرده که کار درستی است چراکه کشور برای رشد و توسعه نیازمند افراد جدید با روحیه کاری بالا، طرز فکر جدید، بابرنامه و رویکردهای جدید دارد. برای این‌که دولت مردمی ایران قوی محقق شود باید افرادی در کنار رئیس جمهور باشند که پا به پای رئیس جمهور کار کنند.

,

حجت الاسلام خزاعی عنوان کرد: آیت الله رئیسی رئیس جمهور دولت جدید طی این مدت زمان کوتاهی که مسئولیت ریاست جمهوری را برعهده گرفته است به سه استان سفر کرده در بین مردم حاضر شده و در نقاطی حضور پیدا کرده که قبل از این مسئولان رده پایین و حتی مسئولان استانی حاضر نشدند؛ حضور رئیس جمهور در معدن زغال سنگ پرورده طبس اقدامی بود که قبل از این توسط هیچ رئیس جمهوری انجام نشده بود و مشابه این حضور در دو سفر قبل آقای رئیسی به استانهای سیستان و بلوچستان و خوزستان را شاهد بودیم.

,

وی تصریح کرد: مدیرانی باید انتخاب شوند که شعارها را محقق کنند. رئیس جمهور جدید و تیم دولت این اختیار را دارند که افرادی را به عنوان مسئول انتخاب و انتصاب کرده که اهل کار باشند.

,

امام جمعه نهبندان در مورد شاخصه های مدیر انقلابی، گفت: در فرمایشات مقام معظم رهبری بارها در مورد شاخصه های مدیر انقلابی صحبت شده و مدیری انقلابی است که دارای اخلاص، روحیه جهادی، پاکدست، شجاع، دارای برنامه، ریسک پذیر و اهل مبارزه با فساد باشد.

,

حجت الاسلام خزاعی افزود: کارهای انجام شده دولت باید پیوست عدالت داشته باشد و از سیاسی کاری دوری شود.

,

وی با بیان این‌که مسائل سیاسی نباید در انتصاب مدیران تاثیر داشته باشد، گفت: بسیاری افراد خدوم و با اخلاصی بودند که به دلیل مسائل سیاسی از کار برکنار شدند در این گونه اقدامات بیش از همه به مردم خیانت می‌شود چراکه مسئولی که خدوم اهل کار است حذف شده و افرادی روی کار می‌آیند که به جز امیال سیاسی، کاری ندارند. سیاسی کاری در انتصاب مدیران به هیچ وجه من الوجوه جایز نیست.

,

امام جمعه نهبندان اظهار کرد: برای استفاده از برخی مدیران دولت فعلی باید عملکرد وی مورد بررسی قرار گرفته و اگر بیلان کاری وی راضی کننده باشد از مردم پنهان نخواهند ماند اما اگر عملکرد وی مورد رضایت مردم نباشد باید تغییر کند.

,

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: با بررسی عملکرد میدانی مدیران فعلی مشخص می‌شود که توانایی خدمت در دولت جدید را دارند یا نه چراکه دولت جدید به سرعت پیش می‌رود و افرادی که توانایی توانایی نداشته باشند با دولت همراه شوند کنار گذاشته خواهند شد.

,

وی اظهار کرد: رئیس جمهور فعلی کشور فردی که وقتی مردم صبح جمعه از خواب بیدار می‌شوند از سفرهای استانی وی مطلع شده و او را در دورترین نقاط مرزی و محروم استان‌های خوزستان، سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی دیدند.

,

امام جمعه نهبندان تاکید کرد: باید مدیران در خراسان جنوبی در هر جایگاهی که هستند از نماز جمعه گرفته تا دستگاه‌های اجرایی، امید را در دل مردم زنده کرده و افزایش دهند. اگر امید به مردم بازگردد شاهد ایرانی قوی خواهیم بود.

,

حجت الاسلام خزاعی بیان کرد: ظرفیت های زیادی در کشور و خراسان جنوبی داریم که باید مورد استفاده قرار بگیرد.

,

وی به سرعت دولت جدید در انجام کارها اشاره کرد و افزود: طی این یک ماه شاهد ورود حجم قابل توجهی واکسن کرونا به کشور بودیم. چرا قبل از این، این اقدام انجام نشد و رکورد ورود واکسن را نداشتیم؟ در بحث قیمت سیمان نیز وزیرصمت اعلام کرده هر پاکت سیمان باید با قیمت 25 هزار تومان به دست مردم برسد. این اقدامات یعنی اینکه اگر بخواهیم می‌توان کار کرد و امید را به کشور برگرداند. مردم اگر امیدوار باشند بسیاری از مشکلات و نگرانی‌های آنان برطرف خواهد شد.

]
حجت الاسلام خزاعی با بیان این‌که مسائل سیاسی نباید در انتصاب مدیران تاثیر داشته باشد، گفت: سیاسی کاری در انتصاب مدیران به هیچ وجه من الوجوه جایز نیست.